Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?

Min hjemmeside er 34.000 personers startside!

3,846 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
27 March 2011

Drømmer du også om at din virksomhed er afsender og ejer ef en et site/portal/hjemmeside, som er det mest foretrukne sted for dine venner, kunder og samarbejdspartnere, når de skal søge ny viden? Uanset om du drømmer om 2000, 3000,10.000, 34.000 eller sågar 50.000 brugere som har jeres site, som deres foretrukne, kan det blive til noget, hvis du gør indholdet så interessant, at man gider besøge den ligeså ofte som de går på nettet (min. dagligt).  

Folk kommer til din butik, dit site eller hvad du nu kalder det, hvis du har noget som tiltaler dem. Mange vil kun sælge noget. Måske du kan få lidt inspiration ved at lave en såkaldt "FREE strategy".

Jeg er ikke tekniker, men jeg ved noget om hvordan I som virksomhed bliver så tilpas interessante at kunderne gider følge jer.       

 Hvornår er I en succes?

For ca. 4 måneder siden spurgte jeg en leder for en temmelig stor organisation, hvornår organisation var at betragte som en succes. Han famlede lidt efter noget konkret at fortælle mig (efter flere minutters stilhed, hvilket er et faresignal, i hvert fald hvis det skal tage SÅ lang tid, før man kan fortælle andre hvornår man selv eller ens organisation er en succes). Efter ca. 4 minutters stilhed sagde han:

”vi er en succes, når vi omsætter for 800 mill. kroner om året. Det vil være en stigning på 23 % fra dags dato.”

Tankevækkende at det er den eneste succesfaktor virksomheden kunne finde på.

Din kommende udfordring

Din store udfordring de næste år er at finde ud af, hvad meningen med din virksomhed er. Hvorfor eksisterer virksomheden, hvorfor skal kunderne være kunde i din butik? Er der en mening med din virksomhed udover profit og omsætning? Kunderne vil i stigende grad ikke støtte dig og din virksomhed, hvis ikke du har en eksistensberettigelse. Hvad er jeres eksistensberettigelse?

Nåmen tilbage til min samtalepartner. Jeg sagde til ham, at jeg hellere ville se på hvordan at han kunne udvikle de 17 % af hans kunder (som i dag, er det jeg vil betegne som loyale kunder) til at udgøre majoriteten af hans kunder! Det er da et langt bedre succesparameter end omsætningen. Omsætning uden loyale kunder er en dyr satsning.   

Servicestrategi og en "FREE strategy"

For at få loyale kunder anbefalede jeg ham, udover at vi lavede en servicestrategi og lavede en såkaldt "FREE strategy". En "FREE strategy", går i al sin enkelhed ud på at finde ud af hvad virksomheden fra nu af, kan give bort ganske gratis til alle nuværende (og kommende kunder). Vi fandt noget som var værdifuldt, som skabte værdi for deres kommende og nuværende kunder. Vi fik det pakket og sat i system, og begyndte at give det bort, gratis vel og mærke. I dag er virksomheden ikke længere en hvilken som helst virksomhed, i dag har den opnået det, som er den sande succesfaktor. Dagligt besøger flere tusinde deres hjemmeside, og har den som deres startside. Deres succes skyldes at deres site med indhold og relevant og interaktion, og dermed virksomheden, er blevet så relevant for deres kunder, at det er hèr, de starter deres mandag morgen.

Starter jeres kunder med jeres site, når de møder på jobbet om morgenen? Hvis Ikke er I så egentlig så interessante for jeres kunder?  

Hvis ikke, bør I udarbejde en servicestrategi og en "FREE strategy", hvor I finder frem til den kostbare viden, I fremover vil forære væk.

Giv bort

Giver I viden væk,  finder folk faktisk ud af hvad I ved, og derfor begynder at anbefale jer til andre = loyalitet + ambassadørship.

Den nye succesfaktor i virksomheden er nu (fra tidligere omsætning) baseret på hvor mange tusinder der har deres site som startside. Jeg ved ikke som der findes en måde at måle antallet af "favoritter" på, men I kan, som dem lave spørgeundersøgelser. Som konsulent drømmer jeg jo om de vil ud med det totale tal, men virksomheden vil desværre ikke fortælle hvor mange.

Tænk I også over, om I overhovedet tilbyder folk at få jeres site som deres startside. Har I dèn knap?

Det kan man ikke på mit site (www.soulaimagourani.dk) men det vil jeg da klart overveje at få mig, når jeg engang selv får bygget min egen "FREE STRATEGY"    

Hvad er jeres succesparameter? Hvornår er I en succes?Læs mere gratis her:

http://issuu.com/soulaimagourani/docs/tag_magten_over_din_karriere_kapitel

Hvor mange stjerner giver du? :
Vær den første til af få Soulaima blogindlæg Skriv dig op