Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?

Dèt vidste du ikke om dine kunder!

3,582 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
24 January 2011

I sidste uge fortalte en leder for en mindre IT virksomhed at de ikke turde spørge deres kunder om de var så tilfredse, at de ville anbefale dem til andre. Tænk sig at de hellere ville lade være med at spørge kunderne direkte. Er de bange for hvad de vil sige? helt sikkert ja fordi de jo godt ved at de har behandlet kunderne dårligere end de burde - og de har sgu egentlig også snydt et par stykker (når de nu lige skulle være ærlige)!  

Hvad med dig selv?

Det er super kritisk hvis du ikke er i direkte dialog med dine kunder. Hvis ikke du er det, er andre!
Hvornår har du senest haft "kundeinvolvering – hvad mener kunderne om os" på jeres agenda?

Har du ambitioner om at komme tættere ind på livet af dine kunder? De fleste vil svare "ja" men alt for få gør det...
Hvad er vi dog bange for?

Jeg anbefaler..

Personligt vil jeg anbefale dig at oprette et kundepanel som udfordrer jer på jeres:


• Ledelse
• Brand
• Produkter / ydelser
• Planlagte aktiviteter
• Planlagt eller igangværende marketingkampagner

Hvad er et ”kunde advisory board”?
Det er en gruppe nøje udvalgte mennesker, der vejleder og rådgiver virksomheden i bestemte situationer. De ligner de kunder I har, og dem I gerne vil i dialog med (men som i dag ikke gider jer). 


Visionen bag et ”kunde advisory board”

Visionen bør være ret enkel! At I ønsker at høre jeres kunders mening, så I kan gøre jeres kunder loyale, så de anbefaler jer til andre. Et advisory board sammensættes ud fra ønsket om at styrke virksomhedens position – herunder at støtte jer med ny viden og kompetencer. Umiddelbart vil jeg anbefale en meget enkel køreplan som alle kan overskue og drifte (for simple midler):
 
• Analyser hvilken viden I i dag ikke har adgang til (hvad ved I ikke!)
• Skriv ned et par forslag til medlemmer af ”kunde advisory board” - sæt gerne navne på eller kompetencer, så ved I, hvem I skal ud og spørge (involver jeres netværk)
• Design det første advisory board møde og LYT og gør dig erfaringer og lad kreativiten blomstre så det bliver en oplevelse at være med. Kunderne gider ikke traditionelle (kedelige) møder 
• Drift og facilitering af advisory board møder - find een som er vildt god til at stille gode spørgsmål og LYTTE – det er ikke nødvendigvis dig selv..
• Rapportering – sørg for at der skrives eller filmes så I kan bruge det I lærer
• Evaluering – husk løbende at tal om effekt kontra indsats

Held og lykke og husk nu at hvis du hader kritik; så:

A) Lyt oprigtigt til kritikken

B) Lad være med at reagere med følelser, brug hellere hovedet ;-)

c) Stil gode åbne spørgsmål så du får viden

Hvor mange stjerner giver du? :
Vær den første til af få Soulaima blogindlæg Skriv dig op