Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Ekspertblogs Sarah Fra Vissuel De er ligeglade med dit produkt og din service !

De er ligeglade med dit produkt og din service !

2.213 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
26 January 2023

Folk er ligeglade med dit produkt eller din service !


Jeg ved det. Det kan være hård kost at få at vide.

Men læs lige lidt videre…

Jeg er nemlig IKKE ved at dødsdømme dit produkt. I stedet klæder jeg dig på til at få flere kunder på krogen.


Dit produkt er ikke det dine kunder køber.

Det er, hvad dit produkt kan gøre for dem, som er det de er interesserede i.

Jeg ser det igen og igen

- især fra små brands, selvstændige og nystartede virksomheder.



Opslag på sociale medier

Nyhedsbreve

Facebook annoncer

Hel- og halvside annoncer i magasiner

Og endda Busreklamer …



Grafik hvor produktet er den eneste visuelle element eller som minimum spiller hovedrollen.


Lad os forestille os at du forsøger at sælge denne vandflaske med dette billede: 


Det er en pænt kedelig vandflaske. Og hvorfor skulle jeg købe den?



Hvad nu, hvis vi kunne vise fordelene?

Fx som her: 


Har du mere lyst til at købe vandflasken nu?

På billedet herover er fordelene fremhævet direkte. 

Det kan gøres på flere forskellige måder, men denne er ret simpel og ligetil - selv uden at skulle lave et helt nyt fotoshoot. 

Du kunne også vise det direkte.

Et billede hvor flasken står i opvaskemaskinen. 

Et billede eller en video som viser at flasken ikke gør tasken våd.



Men du kunne også bruge følelserne bag købet. 

Det kunne være frygten for, at den vandflaske man har, er utæt. Hele tasken bliver våd: 





Jeg ved ikke med dig. Men jeg har personlig erfaring med våde computere. (ja - desværre i flertal🙈)
Og det var ikke ikke spor sjovt. Så jeg kan mærke frustrationen ud på den anden side af skærmen.

Du kan bruge, de samme trick i din markedsføring. 

Et billede som understøtter en en frygt eller en drøm dine kunder har, kan hjælpe dem med at se behovet for netop DIT produkt.

Og ja

det samme gælder i store træk for dig der sælger en service. 

Jeg ser masser af selvstændige, som kombinerer deres udmærkede opslag på sociale medier med et billede af dem selv. 

Det kunne fx være et billede som dette: 



Hun ser både professionel og kyndig ud. Men fanger det?

Og fortæller det hvad hun kan hjælpe os med.

Hvis vi ikke ved, hvem hun er. Så nej. Billedet giver os ikke meget hjælp. 



Vi kan også kombinere - billede af professionel i jakkesæt med en tekst.

Se bort fra at det nu er en ny dame - der er for eksemplets skyld



Her skal vi være opmærksomme hvilken tekst. Og særligt dig der sælger en service, lan være blind for, hvad du tror dine kunder ved at du mener. Derfor kan der opstå uklarheder.

Vi ved stadig ikke hvad damen laver eller vil hjælpe med. Og outsourcing kan være mange forskellige ting

Teksten vi tilsatte billedet er ikke særlig præcis. Det kan heldigvis nemt fikses:

Nu er teksten mere præcis.

Jeg ved, hvorfor jeg skal læse videre eller kontakte hende.
Men hvis jeg skal være helt ærlig, så kan jeg ikke mærke det...

Jeg ville KUN kontakte hende, hvis jeg i forvejen var nået frem til at det var tid til at få hjælp til regnskabet.

Til gengæld har jeg snakket med nok selvstændige og iværksættere lige omkring moms-deadlines til at vide, at mange er frustrerede. 

 

Kan du se forskellen?

Nu har vi brugt en følelse og en situation, som modtageren / den kommende kunde kan genkende sig selv i.

Det virker meget stærkere. Og der er derfor nu kortere til at de reelt ringer og booker den første samtale.

Følelser i billeder hjælper kunden tættere på købet

Når du sætter billeder (og ord) på den følelse eller situation dine kunder kunne sidde i, så hjælper du dem med at træffe beslutningen. 

Du hjælper dem med at forstå, hvad dit produkt eller din service hjælper dem med. 



Derfor kan det være en fordel at undersøge, hvilke følelser dine potentielle kunder står med, inden de køber dit produkt.


Hvad går de igennem?

Hvilke problemer har de, som det, du sælger, er løsningen på?

Hvad drømmer de om, som du kan hjælpe med at få til at ske?

Det behøver ikke være store følelser eller store problemer. Men det kan være en fordel at vise, hvad det er dit produkt eller din service kan. Det bliver meget lettere at sælge dine produkter. 


Hvis du fik noget ud af dette blogindlæg, så lyt evt til podcast-episoden 
73: 3 slags grafik, som kan gøre en forskel for dit salg. 



 

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Sarah skriver Skriv dig op