Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Ekspertblogs Mogens Bertelsen fra www.succesportalen.dk Kender du det ultimative værktøj til succes?

Kender du det ultimative værktøj til succes?

1.951 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
06 April 2014

”If your erection lasts more than 4 hours, call your doctor”.

Jeg havde været på kundebesøg fra tidlig morgen til sen aften i USA. Sad dybt koncentreret på mit hotelværelse, og besvarede mails med fjernsynet kørende i baggrunden. Med de sædvanlige tonsvis af reklamer. Og så kom reklamen der fik min opmærksomhed:

”If your erection lasts more than 4 hours, call your dotor” lød det ud i æteren.

Tror du mit e-mail skriveri stoppede?

F-a-n-d-e-m-e ja!

Det var selvfølgelig en reklame for Viagra. Reklamen fangede virkelig min opmærksomhed. Og er det ikke det vil alle sammen ønsker – altså det at reklamebudskabet fanger potentielle kunders opmærksomhed J

Jeg læste fornylig, at vi bombarderes med op til 4000 kommercielle budskaber i løbet af en dag. Så inden vi nogensinde kan kæmpe om potentielle kunders kreditkort, skal vi kæmpe for i det hele taget af få deres opmærksom.

For hvad er det lige en iværksætter gør: En iværksætter skaber profitable virksomheder – se mere her http://www.amino.dk/blogs/mogensbertelsen/archive/2014/02/21/hvad-succesfulde-iv-230-rks-230-ttere-g-248-r-og-det-har-noget-at-g-248-re-med-deres-mindset-at-g-248-re.aspx

Og hvad er det allerbedste værktøj til at skabe profitable virksomheder – det er marketing. Og derfor er marketing det ultimative værktøj til succes.

Men hvad er så marketing?

”Marketing er kommunikation som skaffer betalende, profitable kunder” Se mere her:

http://www.amino.dk/blogs/mogensbertelsen/archive/2014/02/27/succesfulde-iv-230-rks-230-tters-allerbedste-marketing-mindsets.aspx

Og kan min overskrift for dagens blogindlæg få dig til, at ville indlede en dialog med mig? Altså, læse mit blogindlæg og kommenterer det? Ja! For eller var du ikke kommet hertil.

Men marketing kommunikation er jo en lidt anderledes, og speciel form for kommunikation.
Så lad mig prøve at give dig mit bud på, hvad marketing kommunikation er for en størrelse.

Vi ved nu hvad marketing er.

 

Men hvad betyder kommunikation så?

Marketing kommunikation handler om succesfuld overførsel af mening.

Og hvordan ved du om meningen er forstået hos modtager(e)?

Hvis overførslen er succesfuld vil du opleve at …

1)     Den ”bider” sig fast i sindet hos modtageren

2)     Der er en form for følelsesmæssig overraskende forbundet

3)     Noget nyt bliver muligt, som ikke var muligt før

4)     Som følge af overførslen ændres modtageren adfærd

5)     Betydningen af oplevelse, er ændret hos modtageren

Det lød vist lidt langhåret? Jeg prøver lige på en anden måde: ”Meningen med kommunikation, er den respons du får”

Altså, når du deler information og viden med andre, kan du måle effekten på, om kommunikationen er overført succesfuld på en ganske enkel måde: ”Observer den respons du får”

Og nu ligger hele ansvaret for kommunikationen ganske enkelt på dig som afsender.

Det betyder jo, at når du laver din marketing og branding, skal du meget nøje observere dine potentielle kunders – og kunders – respons, for at du ved, om de forstår meningen med, hvad du siger – hvad du kommunikerer.

Den foreløbige pointe er derfor:

  • Det er dig, som afsender af dit marketingbudskab – der er ansvarlig for at det bliver forstået af modtageren – ikke omvendt.

Når du engagerer dig i marketing:

  • uden en forståelse af disse definitioner, og mindsets
  • uden en meget stærk personlig commitment i, at mestre denne absolut kritiske succesfaktor

Så er der stor sandsynlighed for, at du ikke bliver en iværksætter, der skaber profitable virksomheder. 

Eller sagt på en anden måde: Hvis ikke du kommunikerer, så din målgruppe kan forstå det; så får du altså ingen kunder.

Min pointe er derfor: marketing handler om effektiv kommunikation.

Og når du mestrer din kommunikation så godt, at dine potentielle kunder – og kunder – forstår meningen. Og køber af dig - og dermed oplever udbyttet. Så er du da bare kommet meget, meget langt.

 

Og her kommer den helt store pointe:  

Efter at dine nu betalende kunder har oplevet udbyttet af dine produkter eller serviceydelser, så forbinder de dit brand med opnåelsen af deres ønskede resultater. Både  bevidst og ubevidst. Og de tænker kun på dig, når lignede problemer opstår.

Men det hele starter med, at du træffer en beslutning om, at mestre den kritiske succeskompetence, der er  den væsentligste nøgle til din succes, nemlig: Marketing.

Og husk nu marketing mindsettet: ALT ER EN TEST.

”Den dansk sprog er én svær én. Men du bliver goerere og goerere – jo langere der går”

Afstanden mellem drøm og realitet – den hedder handling.

Så jo før du beslutter dig for at mestre marketing – jo bedre.

Og nu til det allerbedste. Din respons.

Nu har jeg fortalt hvad der fangede mig. Nu vil jeg gerne høre, hvad der fanger dig.

Jeg vil derfor bede dig om at gøre følgende:

  • Skriv i kommentarfeltet hvilken reklame(r) der har fanget din opmærksom.
  • Så laver jeg en top tyve liste, som jeg slår op på min facebookside www.facebook.dk/succesportalen

 

Tak, fordi du læste mit indlæg.

 

Med venlig iværksætter hilsen

Mogens

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Mogens skriver Skriv dig op