Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?

Så nemt kan konsulentfiramer opnå markant mere medieomtale

695 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
12 December 2019

For et konsulentfirma kan det være en god mediehistorie, hvis I har udviklet en ny metode til eksempelvis at optimere planlægning eller øge medarbejdereffektiviteten i produktionsvirksomheder.

Eller noget andet spændende og relevant, som din virksomhed arbejder med.

Og endnu bedre bliver det, hvis også en undersøgelse eller analyse viser, at der i markedet er behov for denne type løsninger.

Men hvis du vil prøve at få en ekstra stor artikel, bør du også tilbyde journalisten en case story. Altså et eksempel på en kundevirksomhed, som I har hjulpet med at optimere produktionsplanlægning eller medarbejdereffektivitet hos.

Eller hvad I nu er eksperter i.

Hvad skal du have klar til journalisten?

Typisk har journalisten brug for et par linier om, hvad casevirksomhedens udfordringer var, hvordan de blev løst, og hvilke konkrete fordele / resultater, det har givet.

Desuden skal du give journalisten kontaktinformation på den rette ansvarlige person hos casevirksomheden og evt. en af de menige medarbejdere, som har oplevet forandringen på egen krop.

Og hvis du tilmed kan stille et par gode billeder til rådighed, er det også en fordel. For det er ikke altid, mediet har ressourcer eller tid til selv at tage billeder.

Du kan selvfølgelig godt selv tage et par portrætbilleder med telefonen. Men ofte kan det betale sig at få en rigtig fotograf til at tage nogle professionelle billeder, som passer til mediets stil.

Billedet i sig selv kan nemlig give nogle ret fyldige og tydelige artikler, som bliver set af din målgruppe.

Hvor mange stjerner giver du? :
Vær den første til af få MikkelBuhelt blogindlæg Skriv dig op