Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Ekspertblogs Lise Halskov- business coach og mentor Pas på med at være for fedtet med dig selv

Pas på med at være for fedtet med dig selv

3.310 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
06 November 2013

Jeg var til et arrangement for nyligt, hvor en række virksomheder havde hver sit korte indlæg. Arrangementet var gratis og var beregnet til at introducere og promovere et rådgivnings-produkt, der kunne købes efterfølgende. I produktet indgik, at man kunne vælge hos hvem af foredragsholderne, man ville bruge produktet

Det interessante, synes jeg, var at se, hvor forskelligt de forskellige foredragsholdere håndterede opgaven. 

Og faktisk kan du lave en direkte parallel til den måde, du møder dine potentielle kunder på, når du skrive blogposts, e-mails, osv.

De havde ca. 15 minutter hver. 

Det vil sige, at de i virkeligheden havde et kort indlæg, der skulle overbevise os tilhørere om, at det var netop dem, vi skulle lave forretning med efterfølgende. 

Der var den ene yderlighed, hvor en enkelt talte om sin forretning og sine ydelser i meget generelle vendinger. Hun fik fortalt, at hun havde en helt speciel måde at håndtere sociale medier på, men fortalte også, at det havde hun jo slet ikke tid til at forklare i den korte tid, der var til rådighed. 

I den anden ende af skalaen var der flere, der gav 2-3 tips, og en gav ca. 15 minutters træning og solidt indhold.

Efterfølgende stod det jo lysende klart.

Hvis man købte rådgivningsproduktet - hvem ville man så helst bruge det hos?

Dem der havde givet en masse indhold, selvfølgelig!

De personer fremstod for det første som mere sympatiske og i særdeleshed som personer, der virkelig vidste noget om deres område. Man tænker ubevidst, at når de deler så meget gratis, så må de virkelig have godt indhold, når man betaler for det.

På den anden side fremstod de "nærige" personer bare ikke så stærkt - man stod tilbage med en lille tvivl om, hvor meget viden de i virkeligheden lå inde med. Og endnu værre, man manglede faktisk et solidt indtryk af, hvem de var.

Jeg ved, at mange er skeptiske overfor konceptet med at give en masse væk. Kan de så bare ikke finde det hele gratis i stedet for at handle med dig?

Det, du skal huske på er, at selv om du giver en masse indhold væk, så vil dine kunder alligevel komme til dig, hvis du kan vise dem, at du kan give dem konteksten. Vi kan alle sammen google os til snart sagt enhvert emne, vi kunne tænke os at vide noget om på nettet, men det som vi ikke kan Google os til er, hvordan det hjælper os, og hvordan vi sætter det i relief til det, vi arbejder med.

Hvis du kan vise din målgruppe, at du er eksperten og du kan tage dem i hånden indenfor dit område, så er det gratis kvalitetsindhold givet godt ud.

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Lise skriver Skriv dig op