Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Ekspertblogs Lise Halskov- business coach og mentor Når sovsen er jævnet med varm luft

Når sovsen er jævnet med varm luft

2.233 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
29 November 2011

Kender du de der pakkeløsninger med f.eks. weekendophold, smårejser, middage osv.? Der findes efterhånden et pænt udbud af dem; de kan købes i butikker og på nettet, og det er et af de koncepter indlægget her drejer sig om.

Jeg havde foræret min mand et weekendophold af denne skuffe, og nu sad vi spændte og skulle vælge i hvilken by vi ville bruge opholdet. Der var et pænt udbud af hoteller i hele landet, og vi læste beskrivelser og kiggede billeder og forøgte at danne os et overblik.

Jeg hæftede mig specielt ved et hotel med denne beskrivelse af restauranten:

I restauranten på Hotel X elsker kokkene deres fag, og de delikate lækkerier bliver tilberedt ud fra kærlighed til årstidens råvarer og med inspiration i en smittende gastronomisk entusiasme.

Det lød jo ret godt, ikke? Jeg var tæt på overbevist om at vi her havde en vinder. En dejlig beliggenhed og en restaurant hvor de tilsyneladende virkelig havde styr på tingene og gik ekstraordinært meget op i mad. Det var lige det vi var ude efter. Derfor var min skuffelse ret håndgribelig da jeg klikkede mig videre til næste hotel i rækken af muligheder. Dette hotel havde ingen sammenhæng med det første, men der stod i beskrivelsen:

I restauranten på Hotel Y elsker kokkene deres fag, og de delikate lækkerier bliver tilberedt ud fra kærlighed til årstidens råvarer og med inspiration i en smittende gastronomisk entusiasme.

Det kan jo sagtens være at kokkene begge steder elskede deres fag, men lige pludselig var det tydeligt at der var en hel del varm luft blandet i sovsen.

Jeg arbejder selv med marketing og ved jo godt at ord kan dække over mange ting, men en simpel copy-paste var her nok til at min skepsis steg betragteligt over hele konceptet, ikke bare over de to hoteller. Kunne man overhovedet stole på nogen af teksterne så?

Fra at være en lettere imponeret kunde i gang med mit valg gik jeg på 10 minutter over til at være dybt skeptisk. I stedet for at vælge ud fra deres beskrivelser gik jeg i gang med at google hotellerne og læse anmeldelser andre steder fra, og det var jo ikke en proces der gjorde mig til en gladere kunde.

Og hvad kan man så lære af det? Jo, det gælder om at være i sine kunders sko når man designer sine sider og tekster, så man ikke taber dem over en dum bagatel som overstående. Det tager ikke ret lang tid at vende en tilfreds kunde til en sur kritiker hvis man ikke tænker sig ordentligt om.

PS: Vi endte med et hotel med en mindre farverig beskrivelse i en by i Sønderjylland. Vi fik forrygende mad og havde en dejlig weekend. Har jeg anbefalet det hotel til andre? Ja, flere gange. Har jeg anbefalet pakkeløsningen til andre? Nej. Og har jeg fortalt den kedelige historie til mange: Ja...

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Lise skriver Skriv dig op