Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Ekspertblogs Kim Kampp fra House of Visions If you can´t beat them join them

If you can´t beat them join them

1.183 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
21 December 2009

Kim Kampp´s julekalender 21. december.

Det er juletid og markedet er fyldt med potentielle kunder, og intet er bedre for os forvirrede kunder end at bevæge os ud i udsalgsjunglen og det pulserende julemarked, end hvis vi er bevæbnet med en reference eller anbefaling på et givent produkt eller ydelse.

Hvis og når du får anbefalinger, skaber du med et den nødvendige tillid, der gør sig gældende i en købsproces. Typisk er det en proces, som tager tid at udvikle igennem salg, service, markedsføring m.m.. En anbefaling virker hurtigere og er meget mere effektiv, end hvis man sammenligner det med den udvikling af en kunde og det tillidsforhold, man ellers foranstalter. Men er der en hurtigere vej til at generere disse anbefalinger?.

Rigtig mange kunder surfer rundt eller snuser rundt i butikker i disse tider, og ofte ender de med at forlade ens hjemmeside eller butik igen. Er det så fordi de ikke er potentielle køber og blot surfer eller snuser rundt for sjov?.

Mit bedste gæt er at minimum 20 % er potentielle køber af et produkt eller ydelse indenfor det område, de nu kigger på, men på grund af udbuddet, indretningen, udseendet e.l., vælger de ikke at købe netop dit produkt, men det betyder ikke, at man ikke stadig kan hjælpe sine kunder eller sig selv.

Lad os tage et eksempel:

Du har en butik med børnetøj og en kunde vælger at besøge din butik, og kunden viser interesse, men køber ikke noget. I stedet for så at lade kunden ”vandre” videre i det uvisse og ”slemme” og udsalgsbetinget marked, indhenter du deres information og sender dem videre til en anden butik med børnetøj eller andre produkter indenfor børneverden og deler noget af profitten med den anden butik. Ligeledes kan du lave samme aftale med den butik, du sender dem videre til.

Lad os regne lidt på det, ved hjælp af et simpelt eksempel:

Du bruger 50 kr. i ”markedsføring” på at få 10 besøgende ind i din butik. Ud af de 10 besøgende er der 2 besøgende, der køber et produkt, hvor du har en profit på 100 kr.. Du tjener altså 200 kr. ud af de 10 besøgende. Hvis du dernæst sender de 8 besøgende der ikke købte noget i din butik over til en anden butik, der har deres interesse. Er der en god chance for i kraft af din anbefaling, at 2 af disse bliver kunder der. De køber så et lignende produkt med en tilsvarende profit, og hvis du får 25 % af denne butiks profit (eller mere) tjener du 50 kr., hvilket svarer til dine markedsføringsomkostninger eller en procentvis stigning i din profit på 25 % – ikke dårligt.

I rigtig mange tilfælde gælder det om at behandle sine kunder med respekt og blive deres troværdige rådgiver og ikke en presserende sælger.

Øvelse:

Lav en liste over de produkter og ydelser der ligger sig op af dine både før, under og efter et salg og find dernæst et par gode partner at dele din profit med.

Keep Swinging

Kim Kampp

I kampp´ens hede #44 

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Kim skriver Skriv dig op