Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?

Frustrationer skabte en influencer platform hvor du kan måle salg.

1,886 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
14 November 2019

Manglende værktøjer på markedet var grobunden for den influencer platform jeg sammen med mit team har skabt, og som blev lanceret i januar i år – Make Influence.

Jeg havde mine første erfaringer med influencer markedsføring flere år tilbage, og før det var blevet så fast defineret et begreb som det er nu. Dengang så man det mere som ambassadører eller en måde at bruge velkendte ansigter udadtil. Det var gennem min daværende virksomhed, Trendday, at jeg stiftede bekendtskab med influencere for første gang. Det var på det tidspunkt et naturligt trin for os. Vi brugte min partner Camilla, som ansigtet udadtil og model for alle vores styles. Dette skulle skabe en genkendelighed og en form for virtuel veninde, da man også bedre skulle kunne fornemme hvordan tøjet sad og hvilken pasform osv. det havde.  

Dette var første skridt mod at bruge et ukendt ansigt, til at skabe genkendelighed og en som vores købere og følgere skulle kunne relatere sig til. Derfra kom det naturligt at vi tænkte på at kunne finde flere som Camilla, flere som kunne vise vores produkter – stylet på forskellige måder. Flere af vores følgere og kunder var meget loyale og taggede os i forvejen med Trendday tøj på, på de sociale medierså det blev en naturlig overgang til at vi så begyndte at sende tøj afsted til nogle af de piger der tog nogle flotte billeder og som elskede vores tøj i forvejen. 

Dette er nok også delvist den vej mange starter, og det som mange ser som deres influencer samarbejder – de sender produkter afsted og tilbage kommer der noget promovering. Men denne markedsførings facon er ikke målbar og værdien er derfor svær at gennemskue. Det var blandt andet dette der gav mig inspiration til at starte Make Influence 

Ydermere lader det til at være en markedsføringsfacon mange har et hade-elske forhold til, da det på mange måder er en uundgåelig tendens, men for mange er den så svær at mestre med succes at man bliver helt træt bare ved tanken.  

Den del er forståeligt, og det er netop det vi har forsøgt at imødekomme med vores platform hos Make Influence.  

Make Influence blev skabt på baggrund af alle de frustrationer der var omkring det nuværende marked og muligheder. Nogle af de – blandt mange – fald grupper vi så, var blandt andet det manglende grundlag for udvælgelsen af en influencer. Man vidste ikke om de reelt havde indflydelse, om deres profil blev set af mange, og om de havde højt engagement på deres profil. Det var ikke til at konkludere om deres følgere var inden for den relevante målgruppe, om følgerne var aktive eller i værste fald om der var mange falske følgere?  
Når man så endeligt fik gravet sig frem til hvad man kunne håbe var guld, så skulle samarbejdet udformes. Her ville man hverken tilbyde for meget eller for lidt – måske en kombination af produkter og kontant afregning – oftest det hele på forhånd, med en retur melding om noget fremtidigt promovering.  

Hvis eller når den promovering så fandt sted, var det ikke til at måle om den havde en effekt – enten skulle man manuelt se om nogle havde anvendt en rabatkode man havde givet til influenceren, eller også måtte man se om der havde været flere besøgende på hjemmesiden dén dag – men det var ikke mere målbart og brugbart end dette. 

Alt dette var grundlaget for Make Influence – for det måtte kunne gøres nemmere – og bedre. 

Derfor tilbyder Make Influence platform en gennemsigtighed gennem data, så der er bedst muligt grundlag for at udvælge de rette influencere med den rette følger sammensætning – og med høj rækkevidde og antal af eksponeringer. Dette gør vi, ved at gøre influencernes demografiske data tilgængeligt for virksomheder på vores platform. Herigennem kan virksomheden se influencerens data omhandlende rækkevidde og antal eksponeringer, men også influencerens følgeres data – dvs. deres køns-og alderssammensætning, og deres geografiske placering. Dette skaber bedst muligt grundlag for udvælgelsen af den rette influencer 

Dette er den ene del af det – den anden del omhandler målbarhed. For vi ønsker netop at gøre influencer markedsføring målbart – og dette har vi gjort for både influencere og virksomheder. Alle tilknyttede influencere anvender et unikt link hver gang de promoverer en kampagne gennem platformen. Dette sikre at deres aktivitet kan måles, på både klik og salg. Ydermere tracker vi gennem både cookies og IP, og i op til 30 dage efter der er klikket. Dette sikre den bedst mulige målbarhed for resultater gennem influencere. Ydermere har virksomhederne hele tiden adgang til deres opdaterede tal omkring klik aktiviteten og de generede salg – på den måde kan et influencer samarbejde løbende evalueres med henblik på at sikre at det er rentabelt 

Vi har gjort alle samarbejder gennem Make Influence kommissionsbaserede, og dette er blandt andet for at øge din kontrol som virksomhed – i betaler kun for de genererede salg og bestemmer selv kommissionssatsen, dermed har i fuld kontrol over jeres marketingbudget og betaler kun for resultaterDette indebærer altså en masse branding som der ikke betales for, gennem en masse personligt content fra de influencere der er tilknyttet ens kampagne. 

Ydermere viser vores erfaring af en resultatbaseret opgave ofte giver bedre indhold fra influencerne, og gør indholdet mere salgsorienteret. Dette er alt sammen med til at gavne jeres udbytte af samarbejdet. 

Vores mission har fra start været: Vi skaber platformen - du skaber samarbejdet og indtægtsmulighederne. Vi stiller den bedste platform til rådighed for din virksomhed, hvor i nemt kan oprette kampagner og finde de rette influencere dertil. Vores platform tilbyder over 850 dedikerede influencereog automatisk afregning til dem løbende.  

Dermed er rammerne skabt for et udbytterigt samarbejde for både virksomheder og influencere. 

 

 

 

 

Hvor mange stjerner giver du? :
Vær den første til af få Kasper blogindlæg Skriv dig op