Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?

Fang, Forstå & Fasthold For Fuld Fortjeneste

1,501 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
04 October 2009

Sig det 10 gange hurtigt efter hinanden. Det er svært, men det er det at drive en forretning også. Hvis du ikke kigger på din forretning efter denne model, så er det bare at komme igang. Det handler om at kigge på forretningen som en helhed, og ikke dvæle ved en enkelt eller enkelte ting. Det her er min "fang, forstå og fasthold for fuld fortjeneste" model.

Fang dine besøgende

Dine evner til at fange dine besøgende længe før de kommer til dit site, er kritisk for dine chancer for succes. Det handler om at få kvalitets trafik ind, fordi noget trafik vil være meget mere købe modent end andet. Der vil være nogen der er langt henne i deres beslutningsproces og bare har brug en lille smule overtalelse for at gennemføre et køb, og der vil være andre der på ingen måde er parat til at tage en beslutning. Du har brug for alle dele, men lønsomheden i dine kampagner handler om at sætte det helt rigtige miks. Du skal sørge for at du ikke skuffer dine besøgende med at love en ting i din markedsføring og dernæst ikke følge op på dette når den besøgende lander på din side. Det handler om at optimere sin "landing page" eller "kampagne side".   

Forstå deres adfærd

Når du har fanget dine besøgende, handler det om at forstå deres situation og forventninger. Som antydet før er det at kigge på hvor de kan være i deres beslutningsproces vigtig for muligheden for at overtale dem til at tage en given aktion på dit site. Det er ikke nødvendigvis den bedste løsning at gå efter at sælge til alle. Der vil være nogle du aldrig vil kunne sælge til, om du så næsten gav det væk gratis. Her kan det være at den bedste aktion ville være at tilmelde sig et nyhedsbrev, eller blive fan på facebook eller en anden aktion der gør det nemmere, og dermed billigere, at hive fat i dem næste gang. 

Fasthold deres fokus

Når en besøgende har vist adfærd der passer på en given strategi om at tage en aktion, så handler det om ikke at forvirre. Hvis målet er et salg, nytter det ikke noget man prøver at dække sig bedst ind med også at foreslå at man tilmelder sig et nyhedsbrev før handlen er i hus. Det handler om selv at bevare fokus på den mest ønskede aktion, for ikke at gøre den besøgende i tvivl om hvad du gerne vil have dem til. 

og så starter det hele forfra

Når du med succes har fået den besøgende til at tage en given aktion, handler det om at starte fuldstændigt forfra, men ud fra den position man er i nu. Det vil sige at nu skal fokus være at samle kunden op, baseret på dennes købsadfærd og igen fange deres opmærksomhed, forstå deres adfærd, og fastholde deres fokus. En forretning, og en kundes livs cyklus skal ikke ses lineært, men derimod cirkulært. Atl starter forfra, men hvis du spiller dine kort rigtigt, bliver det en smule nemmere at sælge til kunden en gang til, og en gang til... og så videre. 

Kampen om den gode e-forretning

Hvor mange stjerner giver du? :
Vær den første til af få Karsten blogindlæg Skriv dig op