Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?

Drømmen om succes

1,728 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
23 February 2012

Der er titusindvis af bud på, hvad nøglen til succes er. Vi slynger klichéer omkring os som: ”If you can dream it, you can do it”, og alligevel virker det som om, at succes ikke bare kommer spadserende ind ad hoveddøren, selvom vi tænker positive tanker. En ting er at drømme om succes – en helt anden ting er at have succes!

Glem nøglen til succes
Personligt kan jeg ind i mellem blive helt trist, når jeg tænker på, hvor mange af os, der hver dag står op og går ud og kæmper for ”det”, for at vende uforløste og utilfredse hjem. Det er ikke ligefrem hverdagskost at tale om det, eller bare grundlæggende at stå ved det – men succes er ikke så nem endda. Vi leder efter det vi er passionerede omkring, det vi synes er sjovt og meningsfyldt, fordi vi har hørt, at DET ER NØGLEN til succes.

Passionens spæde spire
Ud over at blive trist indimellem så kan det også gøre mig helt speedet at tænke på ovenstående. Der må jo være bunker og bunker og endnu flere bunker af mennesker, som når til det punkt, hvor de tænker: ”Nu må jeg simpelthen skifte spor, droppe alle klichéerne, indrømme mine udfordringer over for mig selv og begynde at gøre noget andet”. Grunden til, at det kan få mig helt op at køre, er, at lige i det øjeblik, hvor en samtale med et andet menneske, eller en gruppe for den sags skyld, klikker, og de forstår og tror på deres eget gennembrud – det er det fix jeg vil ha’ ... Jeg elsker det øjeblik, og jeg kan ikke få nok.

Så kom ”virkeligheden”
Men mine kunder er fuldstændig ligeglade med min passion – det rager dem rimelig meget en høstblomst i salgsprocessen, og dine kunder er højst sandsynligt fuldstændig bedøvende med din passion. Vores passion kan gøre os inspirerende, bevares, men det vores kunder vil have, er ”den bedste ekspert” til den opgave, de skal have løst. At vores egne drømme og passioner kan gøre os dygtige, er en helt anden sag, men det er ikke dem, vi skal møde verden med. Vi skal møde verden med den værdi det giver.

Vær interesseret, ikke interessant
Ekspert kan også være at være god til at finde andre eksperter – den skal ses lidt større end blot egen faglige ekspertise. Men noget jeg hører igen og igen, er, hvad folk ikke vil, hvad der keder dem, hvad de mener, er det der spilder deres tid osv. Passionen, det der ER inspirerende at høre om, forsvinder i negativitet og undskyldning: ”Jeg skal lige dit, så kan jeg gøre dat”. ”Jeg skal lige have succes, så kan jeg nyde livet”. Måske har du allerede alle elementerne til din egen succes, eller mere af den, hvis du allerede er succesfuld. Måske er den rækkefølge du bruger, der hvor ”sygdommen” har sin rod.

Passion version 2.0
Passionen har kun sin berettigelse, hvis den er så stærk, at den kan få os til droppe ovenstående. At den er så stærk, at det blik i kundernes øjne jeg f.eks. vil have, kan drive mig til at blive ved og ved og ved. Og du har også noget, der kan få dig til at slippe undskyldninger, selvmedlidenhed og beklagelser, så du rigtig, rigtig kan bryde igennem!!!

Succes er en proces
Her får du 5 forslag fra mig, som jeg tror kan være med til at starte et gennembrud for dig. Det er ikke nøgler, for en nøgle låser op, og så er døren åben, og sådan fungerer succes meget, meget sjældent. Succes er ofte en proces… En levende, on-going, dynamisk og udefinerbar proces:

  1. Vis markedet den værdi du/I kan tilføre – stop med at fortælle om hvad I vil og kan.
  2. Giv andre et helt tydeligt billede af din/jeres/produktets ekspertise. Gerne så tydeligt, at det deler vandene. Skyd ikke med spredehagl.
  3. Hvid du/I skaber en revolution, fint, men led målrettet efter de små forskelle, der kan gøre en KÆMPE forskel for dine kunder.
  4. Vær præcis i det, du fortæller dig selv og andre. F.eks. er der en grund til, at vi på dansk har to ord for noget, der ligner hinanden: Drøm og vision. Drømme er forbeholdt natten, visioner handler om fremtiden. Skab visioner, der stimulerer håb på dit marked. Håb kan være alt muligt; at produktet giver kunden en følelse af at være særlig, at produktet sparer kunden penge, at kunden sparer tid, at kunden kommer med på det rigtige tidspunkt. Kun fantasien sætter grænserne …Ja, fantasien.
  5. Find ud af de simple og grundlæggende PSYKOLOGISKE mekanismer, der driver dit marked. Alle, der har succes, har læst egen branches inderste ønsker … og hvis der er noget, der sælger, så er det at opfylde kundernes ønsker.

Med ønsket om dit gennembrud.

Christian Campbell

Hvor mange stjerner giver du? :
Vær den første til af få Christian blogindlæg Skriv dig op