Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

App-marketing med Google Adwords og Facebook

5.032 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
11 June 2012

De fleste forbinder Google Adwords med online-markedsføring af websites, men nu kan man også markedsføre mobile apps via Google Adwords. Google har taget et kæmpe skridt ved at lave en total integration mellem Admob og Adwords og baner dermed vejen for at mobil markedsføring bliver mainstream og nemt at komme i gang med.

Farvel til Admob giver mening

Der er ingen tvivl om at Adwords er mere udbredt og kendt end Admob. Groft sagt, så bruges Adwords til web-marketing og Admob til Apps og mobilsider. Denne integration betyder at flere vil komme i gang med mobile marketing, idet mange allerede ved hvordan Adwords bruges. Derfor vil vi inden for kort tid opleve at Admob bliver udfaset - i løbet af sensommeren 2012.

Nedenfor ses udsnit af Adwords interface med mulighed for at markedsføre mobile apps. 

Målret din annonce i bestemte apps

Som noget nyt kan man nu vælge hvilke apps man vi have vist annoncer i. Hvis man f.eks. har udviklet et spil som minder om Angry Birds, så kan man vælge relevante apps og kategorier hvori ens annoncer vil blive vist. Man får også et overblik over hvor mange visninger man kan forvente i de forskellige apps. Se eksempel forneden. 

Helt konkret vil man kunne målrette annoncer via apps og vil kunne nå ud til 300.000 forskellige apps som er tilknyttet Googles ”inventory”. Man vil kunne målrette kampagner via Adwords og bruge avancerede filtreringsmuligheder som jeg tidligere har beskrevet her på bloggen

Facebook bliver det største Mobile Ad Network

Nærmest på samme tid som Google fik integreret Admob, annoncerede Facebook at det nu er muligt at markedsføre apps via Facebook og målrette app-annoncer ved hjælp af demografi-filtrering. Og netop demografi-filtrering kan vise sig at være et hit. F.eks kan man markedsføre en iPhone fodbold-app over for Facebook mobilbrugere som har en iPhone, og som har interesse for netop fodbold.

På trods af at Google har siddet solidt på mobile marketing-tronen, får de nu skarp konkurrence. Facebook nærmer sig 500 mio. mobilbrugere og åbner for en enorm platform hvor man kan ramme meget præcist. Alt i alt to gode nye muligheder for App-udviklere. 

Hvor mange stjerner giver du? :
Vær den første til af få Babar blogindlæg Skriv dig op