Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Åh NEJ for en leasing-kattepine jeg er havnet i :(

Side 1 ud af 6 (57 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 07:52
Hvor mange stjerner giver du? :

I 2006 solgte min makker og jeg en del af aktiverne i vores fælles ApS.

Herpå leasede selskabet en Porsche Cayenne på hvide plader og jeg kautionerede personligt for aftalen, da jeg skulle køre i den. Det var en operativ leasing der udløb nu her 1. dec. hvor bilen blot kunne afleveres kvit og frit igen.

I løbet af 2009 løb vores selskab tør for penge fordi banken opsagde selskabets kreditter og selskabet indstillede betalingerne på leasingen.

Vi tilbød dengang leasingselskabeet af de kunne afslutte aftalen dér og få bilen tilbage før tid mod at strege resten af leasingydelserne.

De tilbød os at vi kunne betale 160.000 kr. for at slippe ud af aftalen i august, men de penge var ikke tilstede i selskabet, så det kunne vi ikke.

Derfor har leasingselskabet ophævet leasingaftalen og vil nu tvangssælge bilen. Dvs. få måneder før vi KUNNE have afleveret bilen uden at det ville koste os en krone, kan vi risikere at den sælges "svinebilligt" på auktion og efterlader en gæld på over en halv million.

Leasingselskabet vil have udleveret bilen, men det har jeg afvist, da jeg er bange for at den bliver solgt alt for billigt på min bekostning.

Jeg føler det som et kæmpe problem, at jeg hæfter for den personligt (lige nu over 1.1 million) for det vil total smadre min økonomi og jeg kan ikke se hvordan det skulle ende uden en personlig konkurs.

Faktisk oplever det jeg sådan at leasingselskabet ser en kæmpe fordel i at vores selskab har misligholdt aftalen, så de kan tørre det værditab af på mig, som de ellers selv ville have stået med efter endt leasing. I princippet kan de sælge den til sig selv for 100.000 kr. og bare dele regningen på 1 million videre til mig.

Er der nogen gode råd der kan hjælpe på situationen, så hører jeg RIGTIG gerne om dem.

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 07:59

Pyh ha da - det er sgu rigtig nok noget af en kattepine..... Når det nu drejer sig om så mange penge - så ville jeg nok tage kontakt til en advokat med det samme. Alt hvad du gør - som eks at beholde bilen - vil måske kunne blive brugt imod dig. Da reglerne indenfor leasing ofte er svævende - ville det nok kunne betale sig i denne situation med lidt god juridisk bistand :·)

Held og lykke med det - håber du kommer helskindet igennem...

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Skrevet kl. 08:12

Lige en ekstra note: jeg er jo selv erhvervsdrivende, så af alle ved jeg jo godt at en aftale er en aftale.

Min hovedpointe er bare, at den negative konsekvens for mig, personligt, er så UTROLIG meget voldsommere end den "skade" misligholdelsen af kontrakten har medført.

Lidt ligesom hvis man overtrækker et kreditkort og bliver pålagt 400% i rente.

Jeg håber derfor der et eller andet sted kan findes noget sund fornuft der siger "aaaaah, leasingselskabet MÅ slet ikke give så negativ en konsekvens, da det er helt ude af proportioner med misligholdelsens karakter".

Fra Hellerup
Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 08:13

Dette er helt klart et stort problem for dig og det eneste du kan gøre er at få en advokat på, gerne en af dem som håndterer erhvervssager. De er typisk noget dyrere, men de har erfarringerne med denne type sager.

Jeg forstår godt at du ikke udleverer bilen, men du kan vel risikere at de anmelder dig for tyveri, da du tilbageholder deres ejendom. Her kan en advokat hjælpe og vejlede - alene står du ikke særlig godt og laver sikkert nogle fejl som kan stille dig dårligere.

Held og lykke.

Mvh

Karsten

Med venlig hilsen - Karsten Ipsen - CS Logistics | Tel 27834402 | ki@cslogistics.dk |

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:20

Hvis du ikke overholder dine betalingsaftaler i en leasingkontrakt og samtidig vælger at beholde den leasede ting, er du ude i i en situation, hvor kontakt til en advokat ville være mere fornuftig end Amino.

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Skrevet kl. 08:22

Jeg HAR en advokat på sagen og hans indgangsvinkel var at forsøge at forhandle med leasingselskabet - dog hidtil uden held.

Derfor er jeg begyndt at "pejle" lidt rundt efter mere hjælp.

Man kan gøre mange rigtige ting og mange forkerte - men derimellem ligger den gråzone af ting som advokaterne måske ikke må/tør/vil oplyse om.

Jeg er sikker på at der er et par "gode fif" derude, som jeg kunne have gavn af at kende - og nej, jeg spørger ikke til om jeg skal køre bilen i havnen :)

Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Oct 08
Indlæg ialt: 506
Skrevet kl. 09:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej

Nu kender jeg godt din sag, da vi før har snakket om at overtag dem

men skriv mig en mail så kan vi muligvis hjælpe dig da vi har en god indgang vinkle til dem Mli@greenbusinesshouse.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:42

Godt martinL :-) sådan kan vi jo hjælpe hinanden.

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 09:48

glæder mig til at høre om der kommer der kommer et positvt resultat ud af denne. Det håber jeg, men er sikker på at denne tråd også kan hjælpe andre aminoer.

Michael

Fra Hvidovre
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 200
Fra  Mobilteknik A/S Skrevet kl. 10:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

klp29:

I 2006 solgte min makker og jeg en del af aktiverne i vores fælles ApS.

Herpå leasede selskabet en Porsche Cayenne på hvide plader og jeg kautionerede personligt for aftalen, da jeg skulle køre i den. Det var en operativ leasing der udløb nu her 1. dec. hvor bilen blot kunne afleveres kvit og frit igen.

I løbet af 2009 løb vores selskab tør for penge fordi banken opsagde selskabets kreditter og selskabet indstillede betalingerne på leasingen.

Vi tilbød dengang leasingselskabeet af de kunne afslutte aftalen dér og få bilen tilbage før tid mod at strege resten af leasingydelserne.

De tilbød os at vi kunne betale 160.000 kr. for at slippe ud af aftalen i august, men de penge var ikke tilstede i selskabet, så det kunne vi ikke.

Derfor har leasingselskabet ophævet leasingaftalen og vil nu tvangssælge bilen. Dvs. få måneder før vi KUNNE have afleveret bilen uden at det ville koste os en krone, kan vi risikere at den sælges "svinebilligt" på auktion og efterlader en gæld på over en halv million.

Leasingselskabet vil have udleveret bilen, men det har jeg afvist, da jeg er bange for at den bliver solgt alt for billigt på min bekostning.

Jeg føler det som et kæmpe problem, at jeg hæfter for den personligt (lige nu over 1.1 million) for det vil total smadre min økonomi og jeg kan ikke se hvordan det skulle ende uden en personlig konkurs.

Faktisk oplever det jeg sådan at leasingselskabet ser en kæmpe fordel i at vores selskab har misligholdt aftalen, så de kan tørre det værditab af på mig, som de ellers selv ville have stået med efter endt leasing. I princippet kan de sælge den til sig selv for 100.000 kr. og bare dele regningen på 1 million videre til mig.

Er der nogen gode råd der kan hjælpe på situationen, så hører jeg RIGTIG gerne om dem.

Nu er jeg ret sikker på at en af de ting der er gået helt galt er at du ikke har været hurtig nok til at kontakte dem og uanset hvad har du bundet dig til en fastlagt periode. Tror du skal se om ikke du selv kan aftale et møde med dem og så måske den vej igennem slippe med at betale de 160,000 kr. som jeg forstår du ikke har betalt i afdrag. Det er sjovt at folk ikke kan se at lease en ting er lavet over en beregning og holder man ikke den, er det bare at betale.

Havde man kontaktet leasing selskabet og fortalt at man var nød til at finde en løsning og udspillet var 160,000 kr. ja så tror jeg nok at jeg havde være rasende et øjeblik med havde betalt. for hvem kunne jeg være rasende ´på, nemlig mig selv. Og helt ærligt en bil af den kaliber. Ja det får nok ikke mange til at føle medlidenhed.

Disse betingelser nedenfor er dem du har skrevet under på.

http://www.finansogleasing.dk/publikation_send.ashx?id_publikation=2278&filnavn=b32052e3-cef7-4de3-9a34-13e037f25b95.pdf

Håber du finder en løsning, men undrer mig over hvordan man som selvstændig kan vælge at hæfte privat for et lån hvis man ikke er villig til at betale hvis det går galt. Men det var desværre nok nøglen der trak mere end (OM) tanken.

Kenn

ps. at du skjuler bilen er nok det værste du kan gøre, for så viser du jo at du ikke er indstillet på en løsning. Og jo kære  Aminoer jeg håner ikke manden men forestil det var din vare der ikke blev betalt for, og du fik tilbudet at du kunne hente den igen, og så bare kreditere fakturaen. Ville du det ?

Side 1 ud af 6 (57 indlæg)