Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Åh NEJ for en leasing-kattepine jeg er havnet i :(

Side 4 ud af 6 (57 indlæg)
Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kan du ikke få lov at låne pengene i dit hus til at betale de 160000+omk+renter?

Alt andet lige, kan leasingselskabet ikke være interesseret i at erklære dig personlig konkurs, så mister de jo hele beløbet.

 

 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

klp29:

Nicolaj:

Hvis du afleverer bilen i dag, så skylder du vel kun de 4 afdrag, som du nok ikke kommer uden om at betale personligt, da du jo har kautioneret.

Som jeg oplever det, har jeg personligt kautioneret for det hele - altså også for det tab der måtte komme ved tvangssalg af bilen. Jeg kan derfor ikke forestille mig at jeg kan nøjes med at hæfte for de manglende ydelser, hvilket dog ville være en rigtig dejlig løsning, som jeg vil forelægge min advokat.

Har der være lign. sager man kan henvise til, hvor kautionen kun er begrænset til selve ydelserne og ikke et værditab ved en tvangsrealisering?

Du skrev tidligere at aftalen udløber i dag. Så aflever bilen og betal de 4 måneder du skylder plus renter, så tror jeg ikke der kommer en retsag ud af det og hvis der gør, så står du meget stærkere end hvis du stadig har bilen og ikke har betalt afdragene.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Da du/i har misligeholdt aftalen, og aftalen ophævet jvf. bestemmelserne i leasingkontrakten kan leasingselskabet vælge at bortsælge køretøjet på auktion for erhvervsdrivende (her bortsælges køretøjer uden reklamationsret) eller at tilbagesøge afgiften, som udgør broderparten af prisen på en hvidpladebil.

Du vil altså "kun" kunne gøres ansvarlig for det mindste af de to tab, så hvorfor din advokat mener at der kan handles til 100K synes jeg da du skulle spørge om. Leasingbiler handles iøvrigt på auktion dagligt, det er jo en del af det setup som leasingselskaberne opererer med.

Klart billigst, havde du betalt de 160k - men man kan jo ikke betale med noget man ikke har. Har du værdier, så kommer leasingselskabet efter dig så måske skulle du tage en snak med (en anden) advokat om de muligheder der er for at sikre den fortsatte livsførelse.

Har du haft evnerne til at skaffe brød til hjemmet og bil til 30.000 mdl. + det løse - så har du også evnerne til at komme op på hesten igen, - du kan jo ikke være helt uden evner.

Michael

   

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Dyrebilen.dk:

Har du haft evnerne til at skaffe brød til hjemmet og bil til 30.000 mdl. + det løse - så har du også evnerne til at komme op på hesten igen, - du kan jo ikke være helt uden evner.

Tusind, tusind tak for den kommentar!

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder helt bestemt som en rigtig sur sag, som du har fået dig rodet ud i. Men da du jo ikke kan ændre på det der ER sket, så har du kun mulighed for at se fremad ...

Min erfaring med banker og leasinselskaber - uanset hvem de er, at de på ingen måde har nogen som helst intentioner om at være "rimelige" eller "fair" - de holder sig altid benhård til den for dem mest lukrative fortolkninger af enhver aftale og lovgivning.

Det kan godt være, at dit leasingselskab var rigtig flinke da du lavede aftalen, og virkede meget "menneskelige" og fleksible. Men det er de altså ikke når der opstår problemer. Det har jeg i hvert fald aldrig oplevet. Specielle aftaler - og aftaler hvor banken ender med at tabe penge, indgår de kun når de ikke har andre muligheder. De tænker og arbejder i princippet ikke så meget anderledes end en gennemsnitlig mafia-lånehaj.

Så hvis du på en eller anden måde kan "true" dig til en løsning er det muligvis det bedste. Og her kunne en personlig konkurs godt blive en brik. For en personlig konkurs giver dig nogle juridiske muligheder, og reducerer dit leasingselskab til blot at være en ud af dit bos kreditorer, og de kan f.eks. i sidste ende tvinges til at indgå forlig med boet, hvis et flertal af de øvrige kreditorer godkender det. Det kan således godt være, at "truslen" om en personlig konkurs, kan få leasingselskabet tilbage til forhandlingsbordet, så du kan lave en afdragsordning på et beløb du kan overskue.

Hvis leasingselskabet har en juridisk mulighed for at gøre det de truer med - at ophæve aftalen da den er misligholdt, og så sælge bilen til højestbydende, så tror jeg bestemt de vil holde fast i denne mulighed, med mindre de som sagt "trues" til noget andet. 

Lad være med at tænke på bankfolk som pæne akademikere med et humanistisk syn. Det er de IKKE. Det er bare mafia-rockere med slips! Og de skal håndteres som sådan :)

 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

klp29:
 

Den månedlige ydelse er ca. 30.000 kr.

De manglende leasingydelser er nok i dag løbet op i ca. 180.000 kr. - tiden går - men i september tilbød leasingselskabet mig at jeg kunne komme med 160.000 kr. samt bilen og så ville de slå en streg over sagen. 

Jeg har ikke nogen uvilje - jeg ville gerne betale de 160.000 kr. personligt, hvis jeg havde dem.

Både jeg og min advokat har gjort rigtig meget helt fra tiden FØR første ydelse blev misligholdt - desværre har økonomien hos mig, privat, endnu ikke været der til at indfri det forslag de kom med på de 160.000 kr.

Dengang du kautionerede personligt for at skulle betale 30.000 kr. personligt hver måned, hvis din virksomhed lukkede eller gik konkurs, hvordan tænkte du så, at du ville kunne betale 30.000 kr. hver måned til bilen?

Jeg må formode, at virksomheden var din indtægtskilde, så hvordan forventede du dengang, at du ville kunne betale de månedlige afdrag, hvis du havde mistet din indtægt fra virksomheden?

Det er dén plan og de tanker du havde dengang, som du skal finde frem nu.

 

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Tak for de mange svar, men jeg er sindssygt frustreret over det her.

De skulle have haft bilen tilbage i dec. måned UANSET HVAD iflg. aftalen.

Derfor VILLE de have stået med værditabet ved videresalg UANSET HVAD - også selvom vores selskab HAVDE overholdt sin forpligtelse.

Derfor kan jeg simpelthen ikke forstå hvis det er muligt bare at tørre potentielt en halv million i tab af på mig, bare fordi leasingydelserne ikke betales rettidigt undervejs.

Bilen bliver hverken afleveret før eller efter den aftalte tid.

Det MÅ være muligt at argumentere for dette, så vi "kun" betaler den del af leasingydelserne der mangler.

Ellers er konsekvensen jo - som jeg skrev i går - alt, alt, alt for omfattende i forhold til det "onde" vi har gjort i den manglende betaling.

Det hele fremstår som om leasingselskabet synes det er supergodt at kunne tørre det kæmpe tab af på mig, uanset konsekvensen for mit liv, hvilket måske er meget godt i tråd med Mikkels holdning.

Jeg kan simpelthen ikke acceptere at sagen ender sådan at jeg skal påtage mig et værditab på salg af bilen, som selskabet selv ville have haft, selv ved "positiv opfyldelse" af kontrakten, idet den manglende betaling INTET har gjort i forhold til bilens værdi før, nu eller efterfølgende.

Så vil jeg hellere bede til i min aftenbøn at bilen bliver stjålet eller at der falder en flyver ned i den mens den står parkeret.

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan forstå at du gerne vil have luft for din frustration....

MEN jeg forstår ikke hvorfor du bliver ved med at føde på en tråd som måske fremtidige forretningsforbindelser falder over. En tråd som efterlader et billede af en Kenneth som hverken respekterer indgåede kontrakter eller andres ejendomsret.

Det er et rigtig godt visitkort at ligge på nettet!Indifferent

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

> Derfor VILLE de have stået med værditabet ved videresalg UANSET HVAD - også selvom vores selskab HAVDE overholdt sin forpligtelse.

Jamen, pointen er jo netop at I IKKE har overholdt forpligtelsen. Det har de konsekvenser som I kendte da du kauktionerede - og det er dem banken holder sig til. Drop enhver tanke om "rimelighed" eller at være fair - banken holder sin del af aftalen, det gjorde I ikke.

> Det MÅ være muligt at argumentere for dette, så vi "kun" betaler den del af leasingydelserne der mangler.

Jeg er 99,99% sikker på at du ikke slipper afsted med dette argument. Det er IKKE en banks job at være flinke.

> Ellers er konsekvensen jo - som jeg skrev i går - alt, alt, alt for omfattende i forhold til det "onde" vi har gjort i den manglende betaling.

De holder sig bare til aftalen. Det handler ikke om en afballancering.

> Jeg kan simpelthen ikke acceptere at sagen ender sådan at jeg skal påtage mig et værditab på salg af bilen

Hvis du ikke kan forhanlde dig til en løsning og dømmes til at betale, så bliver du jo nødt til at acceptere det - eller flygte ud af landet for tid og evighed (man udleveres normalt ikke pga mindre sager som denne :))

> Så vil jeg hellere bede til i min aftenbøn at bilen bliver stjålet eller at der falder en flyver ned i den mens den står parkeret.

Du skal passe MEGET på med at sige den slags offentligt. Bliver bilen stjålet eller ødelagt i morgen, står du som hovedmistænkt og så bevæger du dig fra en kreditsag til en straffesag.

Jeg har været involveret i 4 retssager de sidste par år og i samtlige sager var der gravet en del ting frem fra Nettet. Alt hvad du siger - også revet het ud af sammenhængen, vil blive brugt imod dig. Og de skal nok finde det ...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
Du skal passe MEGET på med at sige den slags offentligt


Kenneth;

Selv ville jeg bruge muligheden for at slette indholdet af din sidste post, hvis jeg kunne nå det inden for den frist Amino tillader. Ellers fuldstændig på linie med Mikkel (for en gang skyldGeeked)

Henrik

Side 4 ud af 6 (57 indlæg)