Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Åh NEJ for en leasing-kattepine jeg er havnet i :(

Side 3 ud af 6 (57 indlæg)
Tilmeldt 8. Sep 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må ligesom flere andre spørge til om du ikke har mulighed for at betale de 4 manglende afdrag personligt, og derefter returnere bilen jf. leasing-aftale? Det må alt andet end lige være en billigere løsning for dig.

 

Jeg tror ikke du skal forvente at leasing-selskabet lader dig "slippe" billigere end der står i jeres aftale - men hvorfor skulle de også det...

 

Håber du vil tage dig tid til at kommentere på de første par linier - det er kommenteret af flere:-)

 

held og lykke

EDIT: Kan se at du i melletiden svarer på mit spørgsmål. Jeg var for sent ude:-)

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Marpov:

Jeg må ligesom flere andre spørge til om du ikke har mulighed for at betale de 4 manglende afdrag personligt, og derefter returnere bilen jf. leasing-aftale? Det må alt andet end lige være en billigere løsning for dig.

Problemet for mig er jo at leasingaftalen ER misligholdt og derfor kan jeg ikke bare sige "ha, her er pengene alligevel og så får I lige bilen".

Jeg oplever derfor at "bordet fanger" - selskabet har lavet en misligholdelse på 160.000 kr. og nu har jeg så fået en regning på 1.1 million.

 

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123:

De kan ikke påvise (i disse tider) et større tab end din manglende indbetaling af ydelser + renter.

De står faktisk bedre ved at indgå aftalen med dig end ved at have sokgt bilen tidligere.

De har, når de skal opgøre et tab, et ansvar for en positiv opfyldelsespligtm hvilket indebærer at de skal søge aktivet solgt til højst mulige pris. Det har markedet ikke kunne imødekomme, derfor er det bedre for dem at indgå en afdragsaftale med dig og dermed både få bilen og de manglende ydelser, set i forhold til at få bilen og så muligvis aldrig se penge,

Personligt skal du ikke være nervøs, du bliver ikke erklæret personlig konkurs på grund af dette.

 

Det lyder jo næsten for godt til at være sandt - min advokat har hidtil instrueret mig i at de kan sælge den til højestbydende på en auktion - og er det eks. 100.000 kr., hæfter jeg så for de resterende 1 million kr.

Jeg håber bestemt at jeg tager fejl og taler af uvidenhed, men for mig at se opfylder de netop pligten om at få solgt til højest mulige pris ved at køre den på auktion.........men i dag ryger biler i dén kaliber for 1/10 af deres bogførte restværdi. 

En ting er truslen om at blive erkæret konkurs - en anden ting er jo at have gælden i det hele taget. Jeg ønsker at nå en situation, hvor jeg slet ikke hænger på mere end den oprindelige aftale, indgået mellem selskabet og leasingselskabet, og ikke den fulde pris på en bil jeg hverken kan eller vil betale for at overtage.

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dansk erstatningsret bygger på det princip at erstatningen udligner det tab, man har haft.

Hvis du betaler de 4 måneders afdrag som Tommy forslår tidligere og tilbageleverer bilen som aftalt efter din leasingkontrakt må leasingselskabts tab være rimelig begrænset. Jeg forstår ikke din uvilje mod at betale afdragene selv og dermed minimere din egen risiko. Det må alt andet lige være bedre at have et personligt krav af begrænset omfang på sit eget selskab end at rode sig ud i forhold der ende langt dyrere....

Der er ingen lette veje i et kontraktforhold. Der er 2 mennesker som har været med til at indgå aftalen. Hvis jeg var leasingselskabet ville jeg da også se på med forretningsmæssig øjne og forsøge at begrænse mit tab mest muligt. Så er det  jo kun et ekstra plus hvis kunden har stillet kaution for et krav.

At man ikke afleverer noget lejet tilbage efter en kontrakts ophør behøver man vist ikke at være advokat for at klassificere som tyveri.

Henrik

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skriver ikke noget sted hvad din liasing ydelse er pr. mdr.

Men umiddelbart vil jeg formode at de leasingydelser du mangler at betale ikke overstiger de 160.000,-. Samtidig har du vel sagtens fået rykkere på de
leasingydelser du ikke har betalt med deraf påløbende renter m.m. Hvis jeg var dig ville jeg omgående betale disse ydelser med omkostninger og så få afleveret bilen og det helst i dag. Herefter er jeg af den formening at bolden ligger hos leaingselskabet som nok vil betænke sig for at indlede en retsag. Jeg går ud fra at du har en korrespondance med leasingselskabet der kan godtgøre at du faktisk har forsøgt en løsning.

Mvh
Bertil Vrou Thomsen
SAG-partners ApS

www.sag-partners.dk

Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det hele lyder altså lidt underligt, jeg kan ikke forstå leasingselskabet ikke har en pligt og en interesse i, at I finder en løsning sammen der betyder at du betaler det du skylder + evt. renter i faste rater som i kan blive enige om - det er vel ikke rockere du har leaset af?

Der udover tror jeg du over for leasingselskabet skal være noget mere klar og måske endda ydmyg (det er nu engang dig der har fucket aftalen op) i din kommunikation - når jeg og andre læser hvad du har skrevet i tråden tidligere så lyder det mest af alt som om du vil slippe for at betale penge i aftale du selv har indgået. Jeg kan overhovedet ikke se at leasingselskabet er nogen skurke..

Arco

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Jeg forstår ikke din uvilje mod at betale afdragene selv og dermed minimere din egen risiko. 

Bertil Vrou Thomsen:

Du skriver ikke noget sted hvad din liasing ydelse er pr. mdr.

Men umiddelbart vil jeg formode at de leasingydelser du mangler at betale ikke overstiger de 160.000,-. Samtidig har du vel sagtens fået rykkere på de
leasingydelser du ikke har betalt med deraf påløbende renter m.m. Hvis jeg var dig ville jeg omgående betale disse ydelser med omkostninger og så få afleveret bilen og det helst i dag. Herefter er jeg af den formening at bolden ligger hos leaingselskabet som nok vil betænke sig for at indlede en retsag. Jeg går ud fra at du har en korrespondance med leasingselskabet der kan godtgøre at du faktisk har forsøgt en løsning.

 

Den månedlige ydelse er ca. 30.000 kr.

De manglende leasingydelser er nok i dag løbet op i ca. 180.000 kr. - tiden går - men i september tilbød leasingselskabet mig at jeg kunne komme med 160.000 kr. samt bilen og så ville de slå en streg over sagen. 

Jeg har ikke nogen uvilje - jeg ville gerne betale de 160.000 kr. personligt, hvis jeg havde dem.

Både jeg og min advokat har gjort rigtig meget helt fra tiden FØR første ydelse blev misligholdt - desværre har økonomien hos mig, privat, endnu ikke været der til at indfri det forslag de kom med på de 160.000 kr.

 

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Arco Iris:

Det er vel ikke rockere du har leaset af?

Dog ikke - det er Jyske Banks leasingselskab.

Arco Iris:

Der udover tror jeg du over for leasingselskabet skal være noget mere klar og måske endda ydmyg (det er nu engang dig der har fucket aftalen op) i din kommunikation - når jeg og andre læser hvad du har skrevet i tråden tidligere så lyder det mest af alt som om du vil slippe for at betale penge i aftale du selv har indgået. Jeg kan overhovedet ikke se at leasingselskabet er nogen skurke..

Nej, men du ville sikkert også sprælle lidt, hvis du stod med en regning på 1.1 million i hånden og begyndte at tænke over hvilke konsekvenser det ville have for din familie, hus, levevej, fremtidige kreditværdighed osv :)
Jeg forsøger ikke at smutte fra noget som helst, men vil NATURLIGVIS gerne have at den negative konsekvens for mig, står nogenlunde mål med den skade, jeg skal hæfte for :)

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mon ikke de bare går og gnider sig i hænderne og håber, at du ikke afleverer bilen tilbage i dag? Så må deres sag da alt andet lige blive meget bedre..! Skynd dig at få den afleveret & betalt de manglende ydelser tilbage til dem. Hvor pengene lige skal komme fra skal jeg ikke kunne sige - men umiddelbart lyder det til at "ge money bank" og andre af den slags hygge-"banker" er noget billigere end leasingselskabet.!

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

klp29:
Nej, men du ville sikkert også sprælle lidt, hvis du stod med en regning på 1.1 million i hånden og begyndte at tænke over hvilke konsekvenser det ville have for din familie, hus, levevej, fremtidige kreditværdighed osv :)
Jeg forsøger ikke at smutte fra noget som helst, men vil NATURLIGVIS gerne have at den negative konsekvens for mig, står nogenlunde mål med den skade, jeg skal hæfte for :)


Jeg ville ganske givet også sprælle hvis jeg stod og manglede en million kroner - men jeg har dog umådelig svært ved at sætte mig ind i din situation, jeg er selv selvstændig og medejer af en mellemstor (12 mand) marketingvirkksomhed. Her har vi valgt at lease en VW Fox den koster ca. 4.000 kr. om måneden med alt, den har lige akkurat det den skal have for at blive kaldt en bil (4 hjul, 2 døre og 1 rat + lidt småting) - men den transporterer os rundt fra møde til møde fint. Og samtidig kan jeg sove trygt om natten, velvidende at det i hverfald ikke er den der kommer til at smadre hverken firmaets økonomi eller min egen privatøkonomi i en nedgangsperiode.

Men nok om min måde at bruge penge på og tilbage til din - jeg synes du skal tage en snak med leasingselskabet og finde ud af hvordan du kan slippe ud af aftalen ved at betale de rater du skylder + evt. renter, jeg nægter at tro på at Jyske Bank ikke vil være med til at finde sådan en løsning.
Arco

Side 3 ud af 6 (57 indlæg)