Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Åh NEJ for en leasing-kattepine jeg er havnet i :(

Side 5 ud af 6 (57 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

klp29:


Så vil jeg hellere bede til i min aftenbøn at bilen bliver stjålet eller at der falder en flyver ned i den mens den står parkeret.

Undskyld mig, men er det ikke den 2. dec idag og bilen skulle have været afleveret igår? Ergo skulle din bøn have lydt på, at den skulle have været stjålet i weekenden og ikke inat.

Du har nu ikke alene undladt at betale leasingydelserne, som du har kendt hele tiden, men også undladt at returnere det leasede ved periodens ophør - så du er seriøst igang med at bringe dig selv i fedtefadet.

Det havde måske været hensigtsmæssigt allerede dengang - omkring 1 aug - at returnere bilen og finde en mindelig aftale. For hver time, der går nu, sætter du dig selv i en dårligere og dårligere situation. Det er da, undskyld udtrykket, torskedumt! 

Du kendte betingelserne og spillereglerne fra start. Du ved også godt, at hvis man overtrækker sin kassekredit udover det tilladte, så får man Fars Hammer at føle i form af strafrenter og hvad ved jeg. Det gør du, fordi det ikke er aftalt med banken, at du skal have lov at overtrække og hvis alle bare gjorde det, så ville banken jo ikke kunne regne med, hvad de har af likvide beholdninger. Det samme gælder leasingselskabet. De mangler penge i kassen til drift af deres virksomhed, fordi du blæser på det aftalte.

Hvordan ville du have det, hvis du skulle bruge penge til at betale regninger med, men dine kunder ikke gad betale, endsige returnere det, som er dit? Har du set tråden, hvor Boysen beretter om de mange penge, som han har ude at svømme?

Helt ærligt, kære ven. Få afleveret det køretøj, find for pokker en løsning og undlad at udstille dig selv yderligere herinde, som en person man absolut ikke bør indgå aftaler med!

Jeg er helt enig med Henrik i hans ovenstående indlæg.

Med venlig hilsen

Flemming

 

Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj....

 

ja det er godt nok en møg situation - ved godt det er et skud i tågen men prøv at ligge den på www.overtag-leasing.dk - det ku være andre kunne være interesserede i at overtage den....

 

Peter

Fra Hvidovre
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 200
Fra  Mobilteknik A/S Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth.

Hør nu lige her inden du pakker kufferten, Sørg nu for at aflevere den bil og så skal du se, så kommer der en løsning. Der vil altid komme en dommer ind over og de kan IKKE sælge bilen uden at der er rimelighed i det. Du er nu ved at begrave dig selv i bekymringer og tænkte udfald af sagen. DET ER FOR DUMT.

Det er blandt andet mulighed for at tage afgiften tilbage på bilen, og mange andre løsninger. Jeg føler med dig og kan sku godt forstå du er nervøs. Men kom nu igang med at handle forsvarligt og fornuftigt.

Du har spillet et højt spil og du var så uheldig at tabe. og dog du har jo ikke tabt andet end penge. og så meget ender det nok ikke op med. Så se nu at komme igang..

Håber du finder fornuften og ikke mindst viser din famille at du er ansvarlig og fornuftig når det gælder.

Ønsker dig og dine en god jul. og held og lykke med at få sagen overstået..

Kenn

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

> Der vil altid komme en dommer ind over og de kan IKKE sælge bilen uden at der er rimelighed i det.

Det er altså en misforståelse! Det civile retssystem og dommerne i dette har ikke til opgave at se på "rimelighed" men alene på faktiske kontraktlige forhold og den rå jura i en sag som denne. Ryger sagen for en dommer er jeg ret sikker på, der dømmes helt i overensstemmelse med den indgåede kontrakt.

Det er derfor jeg anbefaler, at du i stedet for finder noget der kan gøre at de er motiverede til at forhandle med dig. "Leverage" kalder man det på engelsk :)

Fra Hvidovre
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 200
Fra  Mobilteknik A/S Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

> Der vil altid komme en dommer ind over og de kan IKKE sælge bilen uden at der er rimelighed i det.

Det er altså en misforståelse! Det civile retssystem og dommerne i dette har ikke til opgave at se på "rimelighed" men alene på faktiske kontraktlige forhold og den rå jura i en sag som denne. Ryger sagen for en dommer er jeg ret sikker på, der dømmes helt i overensstemmelse med den indgåede kontrakt.

Det er derfor jeg anbefaler, at du i stedet for finder noget der kan gøre at de er motiverede til at forhandle med dig. "Leverage" kalder man det på engelsk :)

 

Mikkel.

Det har du ret i men har netop talt med en fra et andet leasingselskab og han fortalte mig hvordan man gjorde det. og nu er det ikke et leasingselskab der kan bestemme udfaldet af sagen, kun fremføre sit krav. Men de tabter altså også nogle sager engang imellem.

Men jeg har nu svært ved at forstå du synes han skal forhandle med dem, for det eneste han kan gøre er at beholde og skjule bilen.. og så tror jeg ikke at de er ret villige til noget som helst.. andet end at køre sagen på kold jura, som du selv nævner.

Men Any way jeg har fremlagt mine synspunkter,

Kenn

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

> Men jeg har nu svært ved at forstå du synes han skal forhandle med dem, for det eneste han kan gøre er at beholde og skjule bilen..

Det er ikke korrekt. Der er masser af mere eller mindre kreative muligheder for at skaffe den "leverage" der skal til for, at trække leasingselskabet tilbage til forhandlingsbordet.

Jeg tror dog det mindst kloge er at beholde bilen. Det vil ikke skabe hverken motivation eller pres på for en forhandling - det vil blot resulterer i en politianmeldelse. Og så går det som sagt fra en civilretslig sag til en straffesag.

En ting er at tabe alle sine penge, og lidt til. Det er satme sur røv. Men det er endnu mere sur røv at være både fattig og indespærret! :)

Geunden til, at jeg anbefaler at få dem trukket tilbage til forhandlingsbordet er, at jeg alt andet lige er alvorligt bange for, at han vil tabe sagen i retten. Der er i hvert fald en overhængende fare for det - for med det vi har hørt her, står han altså ike så godt juridisk (vil jeg mene).

En forhandling er der ingen risiko ved - så hvorfor ikke gøre alt for at prøve det? Ender fporhandlingen godt er det jo fedt - gør den ike ender det så alligevel med en retssag. Så der er alt og vinde og intet at tabe. Det synes jeg er gode odds :)

Fra Hvidovre
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 200
Fra  Mobilteknik A/S Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

> Men jeg har nu svært ved at forstå du synes han skal forhandle med dem, for det eneste han kan gøre er at beholde og skjule bilen..

Det er ikke korrekt. Der er masser af mere eller mindre kreative muligheder for at skaffe den "leverage" der skal til for, at trække leasingselskabet tilbage til forhandlingsbordet.

Jeg tror dog det mindst kloge er at beholde bilen. Det vil ikke skabe hverken motivation eller pres på for en forhandling - det vil blot resulterer i en politianmeldelse. Og så går det som sagt fra en civilretslig sag til en straffesag.

En ting er at tabe alle sine penge, og lidt til. Det er satme sur røv. Men det er endnu mere sur røv at være både fattig og indespærret! :)

 

Big Smile vi lader dette være enden. for det eneste der skal til er at man giver lyd fra sig.

Griner endnu af dette nedenfor.

En ting er at tabe alle sine penge, og lidt til. Det er satme sur røv. Men det er endnu mere sur røv at være både fattig og indespærret! :)

Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

leasing selv skaber kan altid sælge bilen med tab, uden en dommer er indblandet.

Når man ikke har overholdt aftalen....

Du må ud på marked og tilbyde potientielle købere den for det du skylder

leasing selskabet skal oplys hvad der skyldes dvs den frikøbs sum i har aftalt når kleasingen udløber + det du ikke har betalt...der er altså stadig nogle med penge på lommen i vores lille land, som gerne vil købe biler....men du må nok forvente at side med en gæld i den sidste ende

Leasing selskabet kan afhente bilen på din adresse når afdrag ikke er overholdt, de behøver ikke vente på du aflever den.

 

jeg vil skaffe de 180000 jeg skyldte og se af få dem bankoverført, i overførslen vil jeg skrive at jeg hermed har overholdt min aftale og frit kan levere bilen tilbage.... det kan godt være du ikek har betalt til tiden, men så længe bilen ikke er afhentet på din bopæl.....

 100 T det er lige os - Alt i transport af maskiner

Udlejning af hoppeborge, sluchice-, softice, popocornsmaskiner

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming Rasmussen:

Helt ærligt, kære ven. Få afleveret det køretøj, find for pokker en løsning og undlad at udstille dig selv yderligere herinde, som en person man absolut ikke bør indgå aftaler med!

Jeg er helt enig med Henrik i hans ovenstående indlæg.

You said it!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Sjovt nok at høre de folk der lever over evne tude!

Hvis du engang bliver kreditværdig igen, så køb alting kontant så slipper du for alle de bekymringerSmile

Sorry hvis det lyder lidt hårdt men sådan er livet nu engang!

Side 5 ud af 6 (57 indlæg)