En webshop - eller et hvilket som helst websites, værdi har stort set intet at gøre med dets placeringer i søgemaskinerne. Dette indgår alene i en samlet vurdering af virksomhedens generelle markedsføringsstrategier. Samlet set er det simpelt hen ikke en afgørende faktor, da det er et meget midlertidigt element.
Ja internettet og søgemaskine er en døgnflue, du har ret. Vi vælger jo allesammen den shop der ligger på midt på side 3 i google...
Jeg er naturligvis stor fortaler for en kraftig fokus på markedsføring i søgemaskiner, men det er altså naivt at tro, at man får ret mange flere kroner for sin virksomhed bare fordi man kan fremvise et par flotte placeringer.
Du er naiv hvis du selv tror på det du siger. Et eksempel. 2 shops er til salg. De er begge standardshop ala scannet, de sælger begge xx. de er omtrent lige gamle. Shop nummer 1 ligger nummer 1 på google, det gør shop 2 ikke. I dette tilfælde er der meget at hente i ekstra værdi.
Og uanset flotte placeringer, så sælger man ikke ret meget, hvis man ikke har en shop der i tilstrækkelig grad er i stand til at konverterer de besøgende til salg.
Helt enig, men incitamentet for at rette op på konverteringsgraden er til stede når man har en topplacering.
> Det er enkelt, for hvis din shop ligger nummer 1, så er udbud og efterspørgsel rettet mod din shop.
Hvad mener du med det? Det lyder lidt somom du ikke forstår hvad "udbud og efterspøgsel" er for et princip. Det er et princip, der f.eks. betyder, at det er ufatteligt svært i dag at tjene penge på en børnetøjsbutik, fordi udbuddet er steget mange gange mere end efterspørgslen. Og det kan nok så mange flotte søgeresultater ikke ændre på. Når udbuddet stiger, og efterspørgslen ikke følger med øges konkurrencen, priser falder osv.
Jeg mener følgende, er der en efterspørgsel og du har det bedste udbud ved at være placeret nummer 1 så er det rettet mod din shop. Jeg kender godt til principperne bag udbud og efterspørgsel. Og ligenu er der måske en faldende efterspørgsel på børnetøj og udbuddet er kvalmende højt, men det ændrer ikke på at alle nye småbørns forældre skal købe katvig og molo! Så en nummer 1 placering er unik på børnetøj
Er der noget bedre at slå på som salgsargument at man har den bedste placering? Det er som med restauranter, beliggenhed, beliggenhed og beliggenhed!