Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan øges værdien af en webshop?

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 25. Sep 07
Indlæg ialt: 96
Fra  Flexkom ApS Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg er ved at opbygge en netshop og vil høre hvad der gør en webshop mere værd ved et evt. salg.

Jeg tænker på emner som unikke besøgende, antal modtagere af nyhedsbreve, omsætning og ikke mindst potentiale.
Men der må være mere mellem himmel og jord!

Hvad er jeres erfaring?

På forhånd tak,
Mikkel Smith

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Du kan med fordel læse Martin Thorborg's bog Epusher 2.0

Meget mere info her: www.e-pusher.dk

Held & lykke

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Smith:

Hej Alle,

Jeg er ved at opbygge en netshop og vil høre hvad der gør en webshop mere værd ved et evt. salg.

Jeg tænker på emner som unikke besøgende, antal modtagere af nyhedsbreve, omsætning og ikke mindst potentiale.
Men der må være mere mellem himmel og jord!

Hvad er jeres erfaring?

På forhånd tak,
Mikkel Smith

Spar pengene på e-pusher.

Du skal bare ligge nummer 1 på google med det du sælger. Så er din shop meget værdifuld

/Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Weltström:

Spar pengene på e-pusher.

Du skal bare ligge nummer 1 på google med det du sælger. Så er din shop meget værdifuld

Så enkelt er det desværre ikke.

Værdien er bestemt af udbud og efterspørgsel og afhænger af rigtig mange parametre.

Spørgsmålet har været debatteret nogle gange her på Amino i nyere tid, så det er bare om at bruge søgefunktionen og finde tråden igen.

Til denne tråd vil jeg nu tillægge, at noget af det vigtigste er den viden, der ligger bag webshoppen og hvor stor denne viden er i forhold til den viden som de nærmeste konkurrenter råder over.

Venlig hilsen,
Christian

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mene at et væsentligt parameter er, hvilket overskud webshoppen kan give, kontra arbejdsindsats.

Der er masser af lækre webshops, med god omsætning, flot design, fine søgemaskineplaceringer osv. hvor indtjeningen alligevel halter.

Som Christian nævner, kan teknologien bag webshoppen være penge værd. Gode leverandøraftaler, argenturer mv. kan også tælle op.
Desuden også alder, renomme og goodwill generelt.

En velsmurt maskine der tjener gode penge, er attraktiv :-)

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Så enkelt er det desværre ikke.

Værdien er bestemt af udbud og efterspørgsel og afhænger af rigtig mange parametre.

Til denne tråd vil jeg nu tillægge, at noget af det vigtigste er den viden, der ligger bag webshoppen og hvor stor denne viden er i forhold til den viden som de nærmeste konkurrenter råder over.

Det er enkelt, for hvis din shop ligger nummer 1, så er udbud og efterspørgsel rettet mod din shop. Viden bag webshoppen? Det afhænger så meget af hvad det er man sælger! Det kræver ikke meget viden at sælge børnetøj for eksempel. Producenterne sørger jo for det hele. Men ligger du nummer 1 har man en god forretning næsten ligemeget hvor rodet shoppen ser ud eller om det er en standard shop ala scannet. Se bare nummer 1: http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&rlz=1T4GFRC_daSE207SE207&q=b%c3%b8rnet%c3%b8j

Jeg vil mene at et væsentligt parameter er, hvilket overskud webshoppen kan give, kontra arbejdsindsats.

Overskud kontra arbejdsindsats. Men det gælder jo for alle forretninger i hele verden. Ikke kun en webshop som spørgsmålet går på her.

Der er masser af lækre webshops, med god omsætning, flot design, fine søgemaskineplaceringer osv. hvor indtjeningen alligevel halter.

Ligger shoppen nummer 1 på google er ovenstående ikke tilfældet

Som Christian nævner, kan teknologien bag webshoppen være penge værd. Gode leverandøraftaler, argenturer mv. kan også tælle op.
Desuden også alder, renomme og goodwill generelt.

Pjat. Se denne shop, på link nummer 1 http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&rlz=1T4GFRC_daSE207SE207&q=b%c3%b8rnet%c3%b8j. Den modbeviser at design og teknik skulle have noget at sige. Ligger man nummer 1 kan det være en shop med et standard simpelt (kedeligt) design, men den er penge værd!

Spørg dig selv hvad det ville betyde for din forretning hvis du kom frem som nummer 1 istedet for nummer 2 på side 2 hvor ingen kigger. Så kan du have nok så mange reklamer på arto, dyr webshop, stor viden. Men det er ikke noget værd hvis du ikke er nummer 1:-)

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

En webshop - eller et hvilket som helst websites, værdi har stort set intet at gøre med dets placeringer i søgemaskinerne. Dette indgår alene i en samlet vurdering af virksomhedens generelle markedsføringsstrategier. Samlet set er det simpelt hen ikke en afgørende faktor, da det er et meget midlertidigt element.

Jeg er naturligvis stor fortaler for en kraftig fokus på markedsføring i søgemaskiner, men det er altså naivt at tro, at man får ret mange flere kroner for sin virksomhed bare fordi man kan fremvise et par flotte placeringer.

Og uanset flotte placeringer, så sælger man ikke ret meget, hvis man ikke har en shop der i tilstrækkelig grad er i stand til at konverterer de besøgende til salg.

> Det er enkelt, for hvis din shop ligger nummer 1, så er udbud og efterspørgsel rettet mod din shop.

Hvad mener du med det? Det lyder lidt somom du ikke forstår hvad "udbud og efterspøgsel" er for et princip. Det er et princip, der f.eks. betyder, at det er ufatteligt svært i dag at tjene penge på en børnetøjsbutik, fordi udbuddet er steget mange gange mere end efterspørgslen. Og det kan nok så mange flotte søgeresultater ikke ændre på. Når udbuddet stiger, og efterspørgslen ikke følger med øges konkurrencen, priser falder osv.

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

En webshop - eller et hvilket som helst websites, værdi har stort set intet at gøre med dets placeringer i søgemaskinerne. Dette indgår alene i en samlet vurdering af virksomhedens generelle markedsføringsstrategier. Samlet set er det simpelt hen ikke en afgørende faktor, da det er et meget midlertidigt element.

Ja internettet og søgemaskine er en døgnflue, du har ret. Vi vælger jo allesammen den shop der ligger på midt på side 3 i google...

Jeg er naturligvis stor fortaler for en kraftig fokus på markedsføring i søgemaskiner, men det er altså naivt at tro, at man får ret mange flere kroner for sin virksomhed bare fordi man kan fremvise et par flotte placeringer.

Du er naiv hvis du selv tror på det du siger. Et eksempel. 2 shops er til salg. De er begge standardshop ala scannet, de sælger begge xx. de er omtrent lige gamle. Shop nummer 1 ligger nummer 1 på google, det gør shop 2 ikke. I dette tilfælde er der meget at hente i ekstra værdi.

Og uanset flotte placeringer, så sælger man ikke ret meget, hvis man ikke har en shop der i tilstrækkelig grad er i stand til at konverterer de besøgende til salg.

Helt enig, men incitamentet for at rette op på konverteringsgraden er til stede når man har en topplacering. 

> Det er enkelt, for hvis din shop ligger nummer 1, så er udbud og efterspørgsel rettet mod din shop.

Hvad mener du med det? Det lyder lidt somom du ikke forstår hvad "udbud og efterspøgsel" er for et princip. Det er et princip, der f.eks. betyder, at det er ufatteligt svært i dag at tjene penge på en børnetøjsbutik, fordi udbuddet er steget mange gange mere end efterspørgslen. Og det kan nok så mange flotte søgeresultater ikke ændre på. Når udbuddet stiger, og efterspørgslen ikke følger med øges konkurrencen, priser falder osv.

Jeg mener følgende, er der en efterspørgsel og du har det bedste udbud ved at være placeret nummer 1 så er det rettet mod din shop. Jeg kender godt til principperne bag udbud og efterspørgsel. Og ligenu er der måske en faldende efterspørgsel på børnetøj og udbuddet er kvalmende højt, men det ændrer ikke på at alle nye småbørns forældre skal købe katvig og molo! Så en nummer 1 placering er unik på børnetøj

Er der noget bedre at slå på som salgsargument at man har den bedste placering? Det er som med restauranter, beliggenhed, beliggenhed og beliggenhed!

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

> Jeg mener følgende, er der en efterspørgsel og du har det bedste udbud ved at være placeret nummer 1 så er det rettet mod din shop.

Det er muligt det bare er mig der slet ikke forstår hvad du skriver, men det jeg læser er altså noget vrøvl. At være placeret i toppen af Google ændrer ikke ved udbudet i et marked. Det påvirker alene dette ene element af markedsføringen.

>  I dette tilfælde er der meget at hente i ekstra værdi.

Hvor er de praktiske eksempler på det? Jeg har som sagt aldrig set at selv nok så gode placeringer giver en væsentlig højere pris (i kroner og øre) ved et salg. Men hvis du har nogle konkrete gode eksempler på at det er sket, vil jeg da gerne se dem.

> Ja internettet og søgemaskine er en døgnflue, du har ret.

Kunne du ikke nøjes med at forholde dig til det jeg siger, hvis du vil kommentere det? Du er jo ude i helt fri fantasi her. Hvor er det lige jeg siger det du påstår der? Ja, jeg kan altså ikke finde det ...

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 01:58
Hvor mange stjerner giver du? :

For at komme tilbage til det som tråden handler om inden der går helt børnehave og intern diskution i den:

Så vil jeg faktisk give dig ret i de ting du selv skriver. Som udgangspunkt kan du fx prøve at gå ind på Aminos Virksomhedsbørs og her kigge lidt på forskellige virksomheder til salg og hvad de skriver som argumenter. Så kan du se hvor mange henvendelser de har fået. På denne måde kan du konkret se hvilke elementer der har været attraktive for folk der har været interesserede i at opkøbe virksomheder.

Jeg har selv kigget på andre virksomheder at opkøbe og de ting jeg selv kigger efter er: Hvillen shopløsning de benytter samt mulighederne for at ændre dette system uden at skulle betale formuer, så det havde været billigere at starte fra bunden. (altså integrations muligheder osv)

Hvor bred deres nuværnde markedsføring er:  (du overtager jo også alle banner annonceringer, affiliates mm)

Hvor mange unikke besøgende de har om ugen

Deres konverteringsrate

Nyhedsbrevsmodtagere er også en interressant gruppe at kende, da man her ved hvor mange man direkte kan ramme der er interesserede i dine produkter.

Ja og så selvfølgelig omsætning og udgifterne forbundet.

Jeg håber det hjælper lidt på det.

God vind med projektet  :)

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)