Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan øges værdien af en webshop?

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

At jeg ikke er overrasket over resultatet er een ting; men det lyder som om, at der er eet eller andet, som ikke er OK her.

Hvad har de 10.000 adresser kostet dig?

Mvh,
Christian

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej Christian

Jeg fik dem ned fra 25.000 kr. til 15.000 kr. Jeg er godt klar over at nogen tager meget mere - men hvis de skal have en værdi skal de være helt uden konkurrencer eller andre lokkende midler :·)  Det var forbrugerliv.dk som lavede dem.

Mange hilsener Helle 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

House of kids:

 Hej Christian

Jeg fik dem ned fra 25.000 kr. til 15.000 kr. Jeg er godt klar over at nogen tager meget mere - men hvis de skal have en værdi skal de være helt uden konkurrencer eller andre lokkende midler :·)  Det var forbrugerliv.dk som lavede dem.

Mange hilsener Helle 

Det ser jo umiddelbart fint ud - men du har helt ret: Måden du får folk til at tilmelde sig er jo en direkte afspejling af, hvilken indstilling de har.

Og den indstilling / økonomiske formåen følger jo med personen, der har tilmeldt sig.

Så en person, der går efter konkurrencer og gratis ting er jo nok ikke lige den type, der har tegnebogen åben, når det drejer sig om at shoppe på Nettet.

Venlig hilsen,
Christian

Tilmeldt 10. Mar 08
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

- House of Kids

Hvordan indhentede det pågældende marketingfirma de 10.000 adresser? Var konkurrencen kun opslået på jeres hjemmeside eller hvordan?

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

 De havde det som en konkurrence på deres egen side - og brugerne kunne så gå ind og tilmelde sig hos dem.

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:

At sige at en webshops værdi afhænger af placering på Google, er lige så latterligt som at sige at en bils værdi afhænger af hvor stor en motor den har. Værdien af en webshop er for det første ikke højere end andre vil give for den..
Men hvis vi skal kigge på andre væsentlige kriterier, så er omsætning, overskud, antal tilmeldte på nyhedsbrev, hvilke varer der sælges og de aftaler man har med leverandører og mange andre ting også af meget stor, og ofte højere værdi.

Jeg vil f.eks. 10 gange hellere købe en webshop der slet ikke er listet på Google, men har 250.000 mennesker på sit nyhedsbrev, end en anden tilsvarende shop med samme omsætning og overskud, men uden nyhedsbrev. At have mange mennesker på sit nyhedsbrev er en uendelig vigtig faktor, som alene ofte er meget mere værd, end blot en god placering på Google. At have en god placering på Google kan ændre sig på minutter, men en god nyhedsbrevsliste er et aktiv der uanset hvad altid vil have en meget stor værdi.

Så Jesper, jeg er ked af at sige det, men du fatter tilsyneladende ikke en kæft om e-business og det ville klæde dig at holde lidt lavere profil...

Dbh Martin

Jeg har aldrig sagt at en webshops værdi afhænger af placeringen på google! Jeg har sagt at det øger værdien hvis den ligger nummer 1. Hele vejen gennem tråden giver jeg de andre ret i de faktorer de ellers bringer ind i det.

Og holde lavere profil? med hvad? Med at debatere eller med at være uenig?

/Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Weltström (AKA Gummihat):

Jeg har aldrig sagt at en webshops værdi afhænger af placeringen på google! Jeg har sagt at det øger værdien hvis den ligger nummer 1. Hele vejen gennem tråden giver jeg de andre ret i de faktorer de ellers bringer ind i det.

Det er jo i lodret modstrid med det du skriver her:

Weltström (AKA Gummihat):

Spar pengene til E-pusher

Du skal bare ligge nummer 1 på google med det du sælger. Så er din shop meget værdifuld

Hvis du anerkendte at andre faktorer spillede ind ville du ikke have afskrevet en glimrende tekst om hvordan man ellers kan forbedre sin shop. Så du modsiger dig selv. Du forholder dig overhovedet heller ikke til hvilke omkostninger der vil være ved at skulle køre SEO for at opnå en 1. plads - omkostningerne som alt efter søgeord aldrig vil kunne tjene sig hjem igen.

 

 

Fra Vejle
Tilmeldt 25. Sep 07
Indlæg ialt: 96
Fra  Flexkom ApS Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Det var altså ikke for at få folk til at "råbe af hinanden" at jeg spurgte "hvordan værdien øges af en webshop"!!! Det er en debat og så må folk vist nok gerne have forskellige meninger...

Tusind tak for de mange indlæg! Mange spændende inputs. Jeg er i den heldige situation, at jeg sælger filer. Snart åbner min shop også på kinesisk - og potentialet er kunder globalt. Desuden har jeg altid "varer på lager" og skal ikke håndtere indkøb og forsendelser. Men jeg bruger rigtig meget tid på at udvikle og forbedre værktøjerne (filerne) og shoppen er desværre ikke "professionel" hvilket også koster meget tid.

God lang weekend til jer alle på Amino!

Mvh Mikkel
www.flexinfonet.com

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

det er jo også lige præcis derfor at diskutionen om hvad et firma er værd når det skal sælges kan bælge frem og tilbage..

Martin syntes nyhedsbreve, Jesper google , andre design osv..

Jeg vil dog sige at en top placering på google er hvis jeg skulle købe en webshop et væsentlig plus.

På denne måde får du de kunder ind der også opretter sig til nyhedsbrevene.. (du får jo ikke flere nyhedbreve ind hvis ikke dine kunder kan finde dig,, og offline reklame mod webshop duer jo ikke så godt ved også du Martin)

Er du nr 1 på google og har en webshop jamen det findes ikke bedre, ellers ville det også være skidt for alle de dygtige seo folk der hverdag tjener penge på at gøre deres kunderne webshops nummer 1.

Det jo klart at mer omsætning og 1 mill nyhedsbreve giver en merværdi men du skal jo lige have dem først og er der en bedre måde at få dem end via google:-)

Ja jeg ville også lige være med her...

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)