Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan øges værdien af en webshop?

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian iMARKETING:

Ja, det er helt korrekt: en af de vigtigste konkurrenceparametre

Men jeg skriver ikke: den vigtigste

Jeg har heller ikke skrevet, at der er mindst 20 andre konkurrenceparametre, som også hører blandt de vigtigtigste.

Og hvorfor så ikke det?

Fordi jeg ville begynde ar forplumre budskabet ved at tage alle mulige afstikkere til andre emner. Markedsføring på Internettet er et så kæmpe stort et emne, at man ikke kan hælde det hele på folk på een gang så det ville forvirre folk meget mere end det gavner.

Bahh bortforklaringer! Du har skrevet at det er en af de vigtigste, hvis en af de andre 20 som du nævner havde været vigtigere havde du jo nævnt den. Hold nu op.

Markedsføring på nettet er stort ja ja, men man forplumrer ikke noget ved at fortælle folk  det som mikkel og rosenstand og saugstrup og strategen og blachmann og alle de andre siger. Vær nummer 1 på google og livet er skønnere. Du ville jo gerne selv, det er jo derfor du har annoncer på side på google på ord som high rank og søgemaskineoptimering.

I øvrigt så er pillefyring.dk nummer 8, ikke nummer 1 som du skriver på din side.

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig øger en 1 plads på et nyttigt søgerod vædien af en webshop, dog ikke i form af placeringen, men i form af webshoppen modtagere mange besøgende og deri mange mulige kunder/salg. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det her indlæg har taget en forkert drejning.

Måske var det en ide at holde det i den tanke som opretteren havde tiltænkt, nemlig gode råd til hvad der skaber en højere værdi for en webshop. Og at komme med ét eksempel og blive ved med at promovere dette er næppe særligt konstruktivt for opretteren. Det lyder mere som om folk er interesserede i en diskution. Brug dog et andet indlæg til den slags og lad dette være til at hjælpe ham som søger gode råd.

 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Weltström:

I øvrigt så er pillefyring.dk nummer 8, ikke nummer 1 som du skriver på din side.

Vær venlig at læse hvad der står: Der står side 1 - ikke nummer 1. 

 

Tilmeldt 10. Mar 08
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Interessant debat, der dog måske er kørt lidt af sporet :-)

Weltström har selvfølgelig ret, når han skriver, at en webshop vil have en generel større værdi, når den ligger nr. 1 på Google. DeMib, det kan godt være, at den organiske optimering er en ustabil faktor – men hvis du sammenligner to identiske webshops, hvor A ligger nr. 1 og B nr. 65 på google i en længere periode, hvilken har så den største værdi? Det har A selvfølgelig. For som Martin M skriver, så vil A’s gunstige placering øge mulighederne for kunder/salg.  

Jeg giver selvfølgelig kritikerne ret i at det lidt er noget vrøvl, når du Weltström skriver, at man bare skal ligge nr. 1 på Google, så er ens webshop meget værdifuld. Der er mange, mange andre faktorer der er gældende for at skabe en værdifuld webshop. En webshop bliver ikke ”meget værdifuld” af at ligge nr. 1 på Google, men placeringerne op af på Googles index vil have en marginal værdiskabende effekt!

 

Yderligere mener jeg, at det er relevant at inddrage, at placeringen på Googles index også hænger meget sammen med det pågældende produkt, der købes. Hvis der fx et tale om et TV, så kan en placering på Google som nr. 15 på side 2 som sådan være fin nok, da forbrugerne typisk vil være meget involveret i købet, og herved vil de anvende mange kognitive ressourcer på informations- og tilbudssøgning.

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

For at sætte tingene lidt i perspektiv, så er det ikke svært at smide en masse annoncekroner efter Google, så man betaler måske dobbelt så meget pr clicks som konkurrenterne forinden et salg af en shop for at "dokumentere sin høje position på google"

Jeg vil mene at der er noget galt med ens prioriteter, hvis man som investor vælger at kigge så stort på de tal. Men naturligvis har det en værdi i helheden. Men jeg mener nu stadig at de ting jeg opremsede tidligere er nogle af de vigtigste. Heriblandt at sørge for at vælge et ordentligt shopsystem med tanke på integration og videreudvikling. Ellers kan man risikere at skyde sig selv i foden på længere sigt.

Arbejdstimer i løsningen er også en værdi samt ekstra 3.parts integrationer. Hvis du fx har en C/NET aftale, så udgør det også en stor værdi i sig selv.

Antal produkter, leverandøraftaler (SÆRLIGE - ikke hej!  må jeg sælge jeres produkter - Jeg ser desværre mange herinde der mener at en leverandør aftale er noget de er stolte af og tror derfor de kan sælge deres shop til overpris fordi der er leverandør aftaler.)

Ellers kan Antal produkter i shoppen også være en værdi, hvis det er gjort ordentligt. Guderne må vide hvor mange mandetimer det kan tage at indsætte/redigere billeder, oversætte tekster mm. Igen noget som KØBEREN skal investere i hvis det ikke var gjort i forvejen - Ergo også en værdi.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

 Ja, nu ejer jeg jo så en af de her børnetøjsshops som der er alt for mange af :·) og kommer lige her med min mening til debatten:

Hvis en shop ligger som nr. 1 på google og sælger sine varer til laveste pris og har gratis fragt..... så vil jeg mene at shoppen ikke løber rundt og kører med underskud (medmindre de da har fundet de ganske vise sten og køber ind til meget lav pris). En shop som ikke har overskud vil ikke have nogen særlig høj værdi, i mine øjne, selvom den ligger som nummer 1. Alle kunderne er blevet vænnet til de lave priser og den gratis fragt. Hvis en ny ejer går ind og skal lave en forretning med overskud - skal der realistiske forhold til og en ordentlig avance på varerne. De kunder shoppen har fået, er kunder som vil handle til lav pris og med gratis fragt. Ændres dette finder de da andre græsgange.

Shoppen kan derfor godt have en flot høj omsætning og en side 1 placering - men samtidig køre med et underskud.

Hvis vi så kigger på shoppen der ligger på side 3, og sælger sine vare med god avance og tager fragt osv osv. Denne shop har måske kun halvdelen af omsætningen - men kører sikkert med et fint overskud. Har den et godt ry, gode tilmeldinger til nyhedsbrev, gode faste kunder og et stabilt salg... ja, så er det jo bare at sætte en god søgeoptimeringsperson på - og man er på rette vej :·)

Vi har rigtig gode placeringer på google. Ligger som nr. 3 når du søger på børnetøj. Størstedelen af vores salg som kommer via søgemaskinerne, kommer fra folk som har søgt på enten tøjmærket, eller endnu bedre: rød bluse fra Mini A Ture... så er salget hjemme! Det er ikke nok at ligge godt på et eller ti ord - man skal ligge godt generelt for at det rykker noget.

Gad vide om der overhovedet bliver solgt nogen af alle de webshops der er til salg... det kunne nu være sjovt hvis der stod »solgt« ud for de shops som blev solgt eks. via virksomhedsbørsen. Jeg kender en som har haft sin shop til salg og fået over 30 henvendelser. Det var kun folk som var nysgerrige efter www adressen og andre ting. Og shoppen var absolut attraktiv.

Der er så mange shops og efter min mening skal der godt nok hårdt og langvarigt arbejde til før de bliver noget værd. Alt for mange sættes til salg med overskriften: webshop med potentiale for den rette.... så man kan nok ikke bare starte en shop op med salg for øje - så tror jeg man vil blive skuffet (medmindre man har en stor pose penge, den rigtig gode ide, tid og vilje).

Mange hilsener Helle 

 

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan ikke kun kigge på en enkelt parameter, når værdien skal fastsættes på en webshop, så om man har en topplacering er kun en del af værdien. Det hjælper jo et eller andet sted ikke et hak, hvis alle ens penge er brugt på at opnå denne placering og shoppen så giver underskud -og en 1. plads giver ikke mig bekendt en garanti for kunder/overskud :o)  

Jeg er meget enig med Helle i at en shop med en placering på side 3 kan have en lige så god og måske endda bedre forretning end den på 1. pladsen på side 1. Her kan jeg bare tage min egen webshop, som er en hel standard shop fra Scannet og med mærker, som ikke er de mest populære (efterspurgte på google) indenfor min branche :o) Alligevel har jeg en ret god forretning, som giver et pænt overskud (man er vel jyde) og som har mange tilmeldinger til nyhedsbrev osv.

Placeringerne på google er jo noget flygtigt noget, som kan komme og gå i takt med hvem der smider flest penge efter SEO og derfor kan man ikke alene bedømme en forretnings værdi udfra dennes placering, men må se på hvordan hele virksomheden klarer sig.

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 05:26
Hvor mange stjerner giver du? :

At sige at en webshops værdi afhænger af placering på Google, er lige så latterligt som at sige at en bils værdi afhænger af hvor stor en motor den har. Værdien af en webshop er for det første ikke højere end andre vil give for den..
Men hvis vi skal kigge på andre væsentlige kriterier, så er omsætning, overskud, antal tilmeldte på nyhedsbrev, hvilke varer der sælges og de aftaler man har med leverandører og mange andre ting også af meget stor, og ofte højere værdi.

Jeg vil f.eks. 10 gange hellere købe en webshop der slet ikke er listet på Google, men har 250.000 mennesker på sit nyhedsbrev, end en anden tilsvarende shop med samme omsætning og overskud, men uden nyhedsbrev. At have mange mennesker på sit nyhedsbrev er en uendelig vigtig faktor, som alene ofte er meget mere værd, end blot en god placering på Google. At have en god placering på Google kan ændre sig på minutter, men en god nyhedsbrevsliste er et aktiv der uanset hvad altid vil have en meget stor værdi.

Så Jesper, jeg er ked af at sige det, men du fatter tilsyneladende ikke en kæft om e-business og det ville klæde dig at holde lidt lavere profil...

Dbh Martin

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

 Antallet af tilmeldte til nyhedsbrevet er ikke så interessant som hvordan det konveterer når det sendes ud. Vi havde på et tidspunkt et marketingsfirma til at indhente 10.000 adresser. De hentede dem ved at læserne kunne vinde et gavekort på 1000 kr. til børnetøj. Nu skulle man jo så tro at det var folk med børn som tilmeldte sig... men efterfølgende fik jeg mails fra bla. Kurt, Hans Aage og Svend om at de gerne ville afmeldes nyhedsbrevet :·))) Derudover lavede jeg en test hvor jeg sendte det første nyhedsbrev ud - kun til de 10.000 tilmeldte - og gav dem et rigtig godt tilbud. Der kom praktisk talt ingen ordrer på det... og havde det været min normale kundekreds havde det væltet ind med bestillinger.

Så det var så første og sidste gang jeg køber tilmeldinger!!!!  Og kan konkludere at 250.000 tilmeldte kan være lige så gode som 30.000 tilmeldte - hvis de 30.000 er aktive kunder som selv har valgt at modtage nyhedsbrevet af interesse!!! 

Mange hilsener Helle

 (som ind i mellem undrer sig over ordvalg i diverse debatter)

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)