Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan øges værdien af en webshop?

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 07:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

> Jeg mener følgende, er der en efterspørgsel og du har det bedste udbud ved at være placeret nummer 1 så er det rettet mod din shop.

Det er muligt det bare er mig der slet ikke forstår hvad du skriver, men det jeg læser er altså noget vrøvl. At være placeret i toppen af Google ændrer ikke ved udbudet i et marked. Det påvirker alene dette ene element af markedsføringen.

>  I dette tilfælde er der meget at hente i ekstra værdi.

Hvor er de praktiske eksempler på det? Jeg har som sagt aldrig set at selv nok så gode placeringer giver en væsentlig højere pris (i kroner og øre) ved et salg. Men hvis du har nogle konkrete gode eksempler på at det er sket, vil jeg da gerne se dem.

> Ja internettet og søgemaskine er en døgnflue, du har ret.

Kunne du ikke nøjes med at forholde dig til det jeg siger, hvis du vil kommentere det? Du er jo ude i helt fri fantasi her. Hvor er det lige jeg siger det du påstår der? Ja, jeg kan altså ikke finde det ...

 

Ved du hvad, jeg synes du skulle forholde dig til jeg siger, du har en evne til altid at bringe debatten ned på et latterligt stadie. At du ikke kan fatte at en webshop har en højere værdi fordi den ligger nummer 1 på google siger jo alt.

EOD

/Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Så kom da med de praktiske eksempler på virksomheder, der er solgt for væsentligt større beløb fordi de havde nogle gode placeringer i Google. Jeg har som sagt aldrig hørt om det eller set det.

Faktum er nok mere, at det er en fantasi du har, noget du tror, men som bare ikke hænger sammen med virkeligheden.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, Steffen, for at konkretisere hvad både Mikkel og jeg mener  Smile

Der er en række andre elementer, men du har da beskrevet nogle af de vigtige. 

Venlig hilsen,
Christian

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Så kom da med de praktiske eksempler på virksomheder, der er solgt for væsentligt større beløb fordi de havde nogle gode placeringer i Google. Jeg har som sagt aldrig hørt om det eller set det.

Faktum er nok mere, at det er en fantasi du har, noget du tror, men som bare ikke hænger sammen med virkeligheden.

Nu handler tråden ikke om _virksomheder_  den handler om en webshop. En webshop ejer spørger hvordan han kan øge værdien på hans webshop?

Hvis det ikke har en værdi for en webshop at ligge nummer 1 på google, hvorfor har du så adwords annoncer? De annoncer er placeret på side 1, ikke på side 3.

Hvorfor koster en forretning mere på strøget i københavn end på havnegade i esbjerg?

/jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Så kom da med eksemplerne, Jesper. Der må jo være masser af dem, når du nu er så sikker i din sag. Jeg har som sagt aldrig set eller oplevet at der er hold i det du påstår

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian iMARKETING:

Til denne tråd vil jeg nu tillægge, at noget af det vigtigste er den viden, der ligger bag webshoppen og hvor stor denne viden er i forhold til den viden som de nærmeste konkurrenter råder over.

Venlig hilsen,
Christian

http://www.google.dk/search?hl=da&rlz=1T4GFRC_daSE207SE207&q=high+ranking&meta=

På denne søgning, "high ranking"

Har du en annonce på side 1 christian...

På din side skriver du bla:

"Søgemaskineoptimering er i dag en af de vigtigste konkurrenceparametre for virksomheder, der driver en hjemmeside på Internettet."

Men ikke vigtig nok til at blive nævnt på amino, der er det viden der er en af de vigtigste

/Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Så kom da med eksemplerne, Jesper. Der må jo være masser af dem, når du nu er så sikker i din sag. Jeg har som sagt aldrig set eller oplevet at der er hold i det du påstår

Og hvad så hvis du aldrig har set eller oplevet det? Betyder det, at fordi du ikke kender til det, så er det ikke værd at vide?

Hvorfor bruger du så meget tid på at modsige mig? Du siger jo noget andet på dine foredrag. Forklar venligst mig og de andre læsere hvorfor du mener at det er værdiløst at ligge som nummer 1 med en vilkårlig webshop, det vil jeg gerne høre, og jeg nok ikke den eneste.

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

> Betyder det, at fordi du ikke kender til det, så er det ikke værd at vide?

Nej, men når hverken jeg eller nogle jeg kender har hørt om det fænomen du beskriver - at virksomheder med en god placering i Google handles for væsentligt højere beløb, så skal der lidt mere end en gang løs snak til at overbevise mig. Nogle eksempler ville være en god start. Men hvis du ikke engang kan komme med et eneste eksempel, så vil jeg tillade mig at tro på det som både teori og virkeligheden viser.

> Hvorfor bruger du så meget tid på at modsige mig?

Fordi det her er en debat. Hvis du ikke har lyst til at debattere kan du jo bare lade være :)

> Du siger jo noget andet på dine foredrag.

Nej, det gør jeg bestemt ikke! Jeg har aldrig nogensinde påstået at en virksomhed kan handles for en højere værdi fordi den har et par gode placeringer i Google. Tværtimod, har jeg altid understreget, at trafikken fra søgemaskinr aldrig bør være en dominerende fakto, da den organiske optimering er en ustabil faktor - helt i modsætning til f.eks. et godt lejemål på strøget, der er reguleret af en lejekontrakt. Der er ingen kontrakt med Google om de organiske resultater.

Du blander tingene sammen. Aktiver, regnskaber og strategier er altså ikke det samme. Naturligvis er det sundt at en virksomhed har gode strategier - herunder, som et ud af mange elementer, en fornuftig strategi i søgemaskinerne. Men regnskaberne - om der faktisk tjenes penge, det faktiske dækningsbidrag, aktiver og viden i virksomheden og generel possitionering i markedet er faktorer jeg oplever har meget større betydning.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Weltström:

http://www.google.dk/search?hl=da&rlz=1T4GFRC_daSE207SE207&q=high+ranking&meta=

På denne søgning, "high ranking"

Har du en annonce på side 1 christian...

På din side skriver du bla:

"Søgemaskineoptimering er i dag en af de vigtigste konkurrenceparametre for virksomheder, der driver en hjemmeside på Internettet."

Men ikke vigtig nok til at blive nævnt på amino, der er det viden der er en af de vigtigste

/Jesper

Ja, det er helt korrekt: en af de vigtigste konkurrenceparametre

Men jeg skriver ikke: den vigtigste

Jeg har heller ikke skrevet, at der er mindst 20 andre konkurrenceparametre, som også hører blandt de vigtigtigste.

Og hvorfor så ikke det?

Fordi jeg ville begynde ar forplumre budskabet ved at tage alle mulige afstikkere til andre emner. Markedsføring på Internettet er et så kæmpe stort et emne, at man ikke kan hælde det hele på folk på een gang så det ville forvirre folk meget mere end det gavner.

Venlig hilsen,
Christian 

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, men når hverken jeg eller nogle jeg kender har hørt om det fænomen du beskriver - at virksomheder med en god placering i Google handles for væsentligt højere beløb, så skal der lidt mere end en gang løs snak til at overbevise mig. Nogle eksempler ville være en god start. Men hvis du ikke engang kan komme med et eneste eksempel, så vil jeg tillade mig at tro på det som både teori og virkeligheden viser.

Jeg kender til webshops der er handlet til en højere pris, eller hvor placeringen har været et væsentligt argument for enten at forsvare den højere pris eller fastholde prisen. Men jeg vil ikke bringe dem her, for så kommer denne debat til at handle om at du gør alt hvad du kan for at forklare hvorfor lige netop de virksomheder kunne sælges på det grundlag. Det skal ikke handle om det, det skal handle om at hæve værdien på en webshop.

Hvordan gør man det. Jo man sørger blandt andet for at komme til at ligge nummer 1 på google, for så skal de andre faktorer du taler om nok komme nemlig:

Men regnskaberne - om der faktisk tjenes penge, det faktiske dækningsbidrag, aktiver og viden i virksomheden og generel possitionering i markedet er faktorer jeg oplever har meget større betydning.

Men man kan altså ikke åbne en webshop og tjene penge første dag. Og når vi taler om en webshop, så er det altså kunderne på nettet der skal drive forretningen. Der pt. ikke nogen bedre måde at få kunder på end via google, det ved du godt mikkel. Du har selv annoncer plastret ud over det hele. Derfor er det at jeg siger og fastholder udtalelsen at en nummer 1 placering er med til at hæve værdien. Jeg taler ikke om semi gode resultater, som en nummer 4 på side. Det er ikke godt nok, eller en placering på side 2. Nej det skal være nummer 1.

Fordi det her er en debat. Hvis du ikke har lyst til at debattere kan du jo bare lade være :)

Jeg kan som du, også godt lide en god debat. Men man behøver ikke at debattere alt, slet ikke når man modsiger sig selv. Så er man bare ude på at være djævlens advokat. Du af alle mennesker ved godt betydningen af en nummer 1 placering.

 Nej, det gør jeg bestemt ikke! Jeg har aldrig nogensinde påstået at en virksomhed kan handles for en højere værdi fordi den har et par gode placeringer i Google. Tværtimod, har jeg altid understreget, at trafikken fra søgemaskinr aldrig bør være en dominerende fakto, da den organiske optimering er en ustabil faktor - helt i modsætning til f.eks. et godt lejemål på strøget, der er reguleret af en lejekontrakt. Der er ingen kontrakt med Google om de organiske resultater.

Det er muligt at du aldrig har brugt den samme ordlyd, men du argumenterer altid for at man skal have en topplacering. Det er muligt at du understreger at trafikken fra søgemaskiner ikke børe være dominerende, men det er jeg sådan set ligeglad med. Det tror jeg også alle de 1000'vis af webshops på nettet også er. For det er et faktum at kunderne kommer via søgemaskiner. Lige nu er det google der dominerer. Sådan er det. Måske du skulle ændre lidt i dine egne fremtidige udtalelser. Jeg ville da blive skuffet hvis du fortalte mig til et foredrag at jeg ikke skulle fokusere på google.. Af de shops jeg selv driver og dem jeg kender indgående, så kommer alle kunder fra google. Hvis vi havde betalt penge for at høre på dig fortælle os at vi ikke skulle optimere så meget mod søgemaskiner med vores online shops, så havde vi vist ikke haft forretninger idag..

Ja bevares man kan ryge af google. Men det er heller ikke det jeg siger. Jeg siger at man blot skal ligge nummer 1, så er forretningen mere værd. Spørg en hvilken som helst person med indsigt i forretning. Helt ærligt hold nu op med at sige at det ikke har en betydning. Man skulle da være en almindelig dum hvis man ikke kan sælge en shop dyrer med nummer 1 placering frem for en nummer what ever..

Du blander tingene sammen. Aktiver, regnskaber og strategier er altså ikke det samme. Naturligvis er det sundt at en virksomhed har gode strategier - herunder, som et ud af mange elementer, en fornuftig strategi i søgemaskinerne.

Jeg synes ikke jeg blander tingene sammen. For en webshop er det guld værd at ligge nummer 1 på google. Og det er penge værd.Der er ikke en eneste webshop i danmark der kan sige at de ville være ligeglade med en nummer 1 placering! Der er ikke en eneste webshop til salg der ikke ville nævne at de lå nummer 1 i deres salgsopstillling hvis de gjorde det!

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)