Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sigtelse for injurier?

Side 7 ud af 9 (83 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Entrepreneur - Jan:

Nu groer træerne jo ikke ind i himlen, men det er da glædeligt at du mener at stjerne fra 5-7 personer giver dig så meget rygdækning at det kan skærme for andres bedømmelse af dine metoder.

Kan godt være du skriver det er en principsag. Men så agressivt som du fører dig frem, så virker det sq mere som om at du enten er på røven eller får for lidt.

Der er aldrig nogen der belønnes for inddirekte at svine andre til og endnu mere skal man nok regne med at karmaregnestokken den sættes i brug senere, når regnskabets time kommer.

At true med offentlg gørelse (lovligt eller ej) tangerer afpresning, da der kan være en legitim grund til fra modpartens side til ikke at ville betale det fulde beløb.

I øvrigt tror jeg ikke at retssytemet ser velvilligt på dine selvbestaltede inddrivelsesmetoder, det kan give bagslag.

 

Jeg har ikke ført mig agressivt frem? Huh?
Jeg er ikke på røven Big Smile
Jeg får måske for lidt, men det rager egentlig ikke andre end mig? Sleep
Jeg har IKKE Svinet nogen til i denne sag - men det er i andre nu ret gode til Ick! 
Afpresning til at betale en regning man åbent lyst skylder, kan vel ikke kaldes - afpresning?  Hmm

Og med hensyn til retsystemet - der tror jeg nu at jeg er i en ganske god situation ifølge min advokat (som jeg nu lige har haft ovre til en kop kaffe til eftermiddag).

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

En klog reklamemand sagde engang: man kan ikke tænke, hvis man er sikker på, at man har ret.

Med disse ord vil jeg forlade denne debat.

God aften,

Jens

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Tom Frank

Der er lavet indsigelse mod regningen.

Og det betyder reelt at det leverede ikke lever op til det aftalte omfang....eller at det ikke lever op til forventningerne.

Og så er det ligegyldigt hvad alle andre kunder, eller hvad du mener. Så skal man tage stilling til det. Og så forhandle sig ud af det.

Det er ikke noget nyt at der kan være uoverensstemmelser ved det leverede, og det der var aftalt.

Og egentligt, så er det mest pinlige der er sket, er at du skriver her. Og ikke har mandsmod nok til at konfrontere kunden.

Jeg kan fortælle dig, at jeg havde en opgave for et af de rigtige store firmaer i DK, hvor de lavede indsigelse mod min regning. Men da jeg mødte op personligt, så fik jeg mit fulde beløb, sammen med en ny ordre. Og det handler om, at man sætter sig i respekt. Og det gør man netop ikke ved at skal offentlig gøre en masse.

Der er en grund til at jeg ikke har referance lister, og der er også en grund til at jeg ikke offentligere ret meget fra mit firma, da alt det pjat kun kommer mig og mine kunder ved.

/Kenneth

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tom Frank Christensen:

Mange tak for din kommentar Hans og alle jer andre

Jeg er i princippet ligeglad med om nogle folk fra Amino ser mig som umoden og åndssvag at jeg fører den her sag så langt ud, det er kun for nogle et spørgsmål om 1400,- som mange her øjensynligt er ligeglad med at tabe. For mig er det heller ikke så meget den sum som det er et princip, og jeg ser alle de 5 stjernes bedømmelser fra folk, som et tegn på at jeg ikke tager fejl - jeg har ikke fået en eneste under 5 stjerner i denne tråd, og det må jeg så se som værende - at jeg har måske har lidt mere mod  og siger min mening fremfor andre mennesker.

Stjerner kan bruge lige til nul og niks , det siger kun hvad de synes i starten , før tråden skrevet helt ud og helt ærligt jeg er gider ikke mere tænke mere på det stjerner , gjorde det før ligesom mange andre , men nu har jeg givet op , nu fokuserer jeg på hvad respons jeg får , for ved godt nogle gange bare får en personlige stjerne fordi enten kan lide eller ikke en og du er jo flink hvad kender til her på amino.dk så klart de giver plus stjerne for tænk vis jeg fik minus vis gav minus og vis du tænker ok ved masser plusser overfortolker du dette stjerne system .

Nu er det meget hvad og hvordan , du både er aktive og set om positive det man ser , det er normalt positivt , så der klart ryger nogle plus stjerner til en positive person 

Det vi debattere er hvordan du bedste mulig kommer ud ad dette her med det største udbytte som iværksættere og ikke om du har nogle der synes om dig eller ej .

Tom Frank Christensen:

Hovedparten af mine kunder, har igennem mit renomé fundet frem til HVEM jeg er - og ikke mindst, hvad jeg står for. Det er derfor ikke primært gennem Amino jeg finder mine kunder, og jeg må så også sige at jeg nok værdsætter kunder der vil have 25 timer om ugen fremfor nogle der vil have en lille opgave løst hist og pist.

Hvilket igen betyder at når jeg først har favnet en kunde, er vedkommende åbenbart tilfreds med mine evner - og fortsætter samarbejdet med mange flere opgaver end først tænkt, da jeg løser opgaverne hurtigt og til fuld tilfredshed for kunden, i samarbejder med kunden og med kritik af kundens ideer hvis jeg ikke ser at DE kan føres ud i livet.

Måske kunden har en ide der i hans øjne er perfekt, tillader jeg mig altså at give ham eller hende modspil - og stille spørgsmål ved fornuften hvis jeg ikke selv ser et højere mål eller ide med den.

Jeg mener derfor godt at jeg kan tillade mig, at rage mig uklar med en mindre procentdel af Amino's brugere, og tænker - at hvis de dømmer mig som en dårlig programmør fordi jeg er selvtænkende og laver tingene på en fornuftig måde, med gensidig tillid og forståelse mellem kunde og programmør - så er det vel egentlig deres egen tab.

Der findes TONS af programmører derude, og jeg opfordrer derfor jer der måtte mene jeg er en hat - fordi jeg stiller et injurie spørgsmål - om at finde andre græsgange så :)

For helt ærligt, hvis folk ikke vil betale deres regning - vil jeg heller ikke arbejde for dem.

Helt ærligt , du vil hænge en ud , som der hverken retssag imod og viser begyndere at sig at den anden har ret og den anden ikke ret ender det i mudderkastning , jeg må erkende den voksen i denne sag er modparten , den er ikke begyndt på mudderkastning og helt ærligt der er ingen som ved hvem der ret før det er afgjort vis det kommer så langt til en retssag , du dømmer folk før en domstol dømmer , det vil ligevel hvad holder en del ærlig amino.dk fra at bruge dig frem over 

jeg vil i hvert fald ikke have en vis det viser sig du sender falske faktura for hvem ved hvem der har ret i denne her  sag , før det har kørt over en retssag for hvad vis det  viser sig du ikke har rent mel i posen , det vil jeg i hvert fald tænke mig om før køre ud på internet og være selv en dommer som du er nu.

Tag den direkte  med kunden og få den sag ud verden send de rykker og kom videre i verden , du skal selvfølgelige også tage det sereisøst når kunden laver indsigelser mod regninger det er lidt svært at gøre det her på forummet for det ender kun i den værste mudderkastning imellem 2 partner da du ikke skriver direkte til person i stedet gør det igennem et forum

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Tom Frank Christensen:
og jeg ser alle de 5 stjernes bedømmelser fra folk, som et tegn på at jeg ikke tager fejl - jeg har ikke fået en eneste under 5 stjerner i denne tråd, og det må jeg så se som værende - at jeg har måske har lidt mere mod  og siger min mening fremfor andre mennesker.

Det er en fin tolkning af dine 3 x 5 stjerner.

Hvordan vil du tolke de 7 x 5 stjerner, som jeg har opnået i samme tråd?
Med en smule logik vil de vel betyde, at jeg har lige over dobbelt så meget ret som du?
- nå nej, der er jo én som har givet mig én stjerne. Gad vide, hvem der er så uenig med mig i denne sag, at mine råd om at lade være med at hænge andre ud, betragtes som dårlige?

Well - et godt råd er vel ikke godt, hvis man ikke formår at få lytteren til at lytte.

Jeg håber, din næste uge bliver en glad uge.

Venlig hilsen

Hans

Fra Odense
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

JDA Trading ApS:

Nå men vil hermed melde mig på banen som modpart i trådstarters tvist.

Nu er dette her indlæg ikke ment som mudderkastning. Men det er korrekt at via Amino kom jeg i kontakt med trådstarter og hjalp mig med et problem, som også blev løst på tilfredsstilende vis. Men en delopgave blev ikke løst grundet hovedpine.

Som følge der af vil jeg ikke betale fremsendte faktura og slet ikke efter at blive præsenteret for mafia-metoder med trussel om offentlig udhængning som dårlig betaler. Men det tager jeg nu meget roligt, for dem der kender mig og andre her fra Amino der har udført arbejde for mig, ved det ikke er sandt.

En sag har altid to sider og vi er ikke enige og har tilbudt at betale halvdelen af regningen for den del der løst på tilfredsstillende vis, hvilket blev afvist af trådstarter.

Er ikke ment som et debatoplæg fra min side, men kunne ikke lade være med at give mig til kende...

Til orientering og imod protest, har jeg valgt at betale de 1400 kr. d.d.

Men har en gang hørt nogen vise ord: "Man skal vælge sine kampe med omhu" og gider ikke bruge flere tanker og tid på denne her tvist.

Er jo et for lille beløb til alt det ballade. Ret eller ikke ret ??? I sidste ende er det jo ens stædighed der driver konflikten og må indrømme at 1400 kr. kan ikke få mig til at ligge søvnløs.

Så de er hermed betalt...

JDATrading.dk - Erotisk Internet Handel - JDATrading.dk

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hold da op......

Sikke en smøre.... Hvem der har ret eller uret vil jeg ikke kommentere... Men hvis JDA ikke føler han har fået leveret det aftalte og trådstarter mener at han har leveret hvad han har lovet, så havde en dialog og en dekort måske været mere givtigt for begge parter...

Måske jeg selv er for flink, men har altid syntes det var ærgerligt ikke at få sine tilgodehavender, men på den anden side har jeg altid kommet til disse "erkendelser" at:

MAN SKAL IKKE GRÆDE OVER SPILDT MÆLK...

eller

HVAD DU TABER PÅ KARRUSELEN, VINDER DU IND PÅ GYNGERNE

Tager nu hatten af for JDA, som i sidste ende ikke gider bruge mere tid på dette og betaler det fulde beløb...   Til gengæld sidder jeg tilbage med en følelse af at trådstrter nok burde have sendt JDA en kreditnota på f.eks. en time....  en gang var det jo sådan at KUNDEN HAR ALTID RET... og vi andre havde aldrig hørt om denne sag hvis I to var blevet enige om en reduceret pris.

Nu sidder jeg tilbage med en følelse af:

1. at JDA har betalt det fulde beløb imod hvad han synes er rimeligt i forhold til det leverede.

2. at trådstarter har fået sit fulde tilgodehavende alene ved hjælp af trusler om ødelæggelse af en anden mands omdømme

Hmmm... Med disse følelser kan jeg kun spørge: HVEM FIK MEST POSITIVT UD AF DENNE DEBAT...

En klog investor sagde engang til mig: "den der lever stille lever godt" udtalelsen kom efter han havde mistet en million kr. og han IKKE ville hænge modparten ud...

Men Håber at trådstarter nu er glad og tilfreds med at have fået sit tilgodehavende (og ikke begynder at regne på hvad han ellers kunne have faktureret på den samme tid som han har brugt på denne debat)

Og JDA forhåbentligt sidder tilbage og tænker: Nå, ja, jeg synes ikke det var rimeligt at jeg skulle betale det fulde beløb, men MAN SKAL IKKE GRÆDE OVER SPILDT MÆLK:::::::

 

Håber alle fortsat har en god dag...

Søren

Tilmeldt 3. May 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Melder mig som helt enig med Søren og tager samtidigt hatten af for JDA

Og mener i øvrigt trådstarter burde udvise samme storsind og refundere og kreditere JDA for den del af aftalen der er uenighed omkring eller passende del af beløbet

Halv skade er bedre end ...

Nu så jeg jo hvordan et amino medlem i byggebranchen ikke tøver med at hænge andre firmaer ud på egen hjemmeside til skræk og advarsel for andre leverandører og potentielle kunder

Han opdager jo nok næppe hvor mange kunder der fravælger firmaet på den bekostning

I min optik er vinderen ved hans handlinger de andre i branchen der kan vinde ordre på den bekostning.

Personligt inddriver jeg mine tilgodehavender med en kombi af venlige men bestemte henvendelser pr brev, telefon og personlige besøg og har temmelig stor succesrate på den fremgangsmåde. lykkedes det stadig ikke at inddrive tilgodehavende så går jeg videre til nye cases og anser tabet for en investering i kendskab til hvem der ikke længere kan få mine ydelser

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

JDA Trading ApS:

Til orientering og imod protest, har jeg valgt at betale de 1400 kr. d.d.

Mange tak for at du betalte den oprindelige faktura Jesper

Peter:

Melder mig som helt enig med Søren og tager samtidigt hatten af for JDA

Og mener i øvrigt trådstarter burde udvise samme storsind og refundere og kreditere JDA for den del af aftalen der er uenighed omkring eller passende del af beløbet

Til orientering, har jeg valgt at vise storsind og lade være med at kræve at rykkergebyrer og renter skal betales, og accepterer derfor betalingen af den oprindelige faktura (fremsendt 5. juli 2011, rykket første gang 28. juli 2011 og endelig rykker 2 den 29. september 2011 - hvor jeg så endelig hørte noget fra Jesper første gang). 

Så det er jo dejligt at fakturaen bliver betalt cirka fire måneder efter den er blevet fremsendt :)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,6 stjerner givet af 5 person

Tom Frank Christensen:
Til orientering, har jeg valgt at vise storsind

Ironi begynd:

Det var dog tåbeligt af dig at vise storsind, når du nu lige har gang i en god konflikt.
Send dog en advokat ud efter dine rykkergebyrer, og hold hele verden orienteret om, hvor dorske dine kunder er. Så vil alle, der selv synes, de er dorske, jo valfarte hen for at få løst halve opgaver og få offentlige skideballer af dig.

Ironi slut.

Seriøst begynd:

Hold nu op, Tom.
Du gør det kun værre for dig selv ved at fortsætte konflikten.

Venlig hislen

Hans

Side 7 ud af 9 (83 indlæg)