Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sigtelse for injurier?

Side 5 ud af 9 (83 indlæg)
Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej René,

Koludabyg:
For tænkt nu hvis de faktisk havde ret, og du havde lyttet til dem, så havde du måske ikke stået i samme situation som dem.

Ja, men tænk, hvis de nu ikke havde ret?

Jeg fravælger generelt de personer og virksomheder der er polemik omkring. Jeg hverken kan eller vil bruge tid på at sætte mig ind i ret og vrang - og så er det nemmere at holde sig væk. Man bestemmer ikke altid, hvad andre skriver om en, men man bestemmer i høj grad, om man vil bidrage til mudderkastningen.

Folk der vælger at bruge deres energi på at hænge andre ud, gør det i mange tilfælde med et større eller mindre element af hævn, og det er helt enkelt ikke mennesker som jeg synes er værd at samle på.

Kvaliteten og troværdigheden af diverse fora er meget svingende, mennesker ser vidt forskelligt på ting og jeg foretrækker at danne mig mit eget indtryk. Man kan alligevel ikke sikre sig i hoved og r... Sådan er livet.

Koludabyg:
Og her mener jeg da at du tager fejl, uden disse advarsler så kommer de nemlig til at snyde endnu flere, og fortsætte som de gør, hvorfor skal endnu flere narres inden fælden klapper ?

Jeg forstår dig så udmærket, for jeg har tidligere selv haft den samme holdning som dig. Men vi lever i et retssamfund, og jeg mener så afgjort, at det er bedre at straf og hævn håndteres af professionelle og ikke af "gadens parlament" og andre tilfældige holdninger.

Hvad der derimod har stor betydning for mig, når jeg vælger samarbejdspartnere, er positiv information - altså ros, kundeudtalelser, gode anmeldelser og bedømmelser, personlige anbefalinger osv. Dermed har jeg også sagt, hvor jeg mener energien skal lægges - hvis ikke man kan sige noget pænt, er man bedre tjent med at tie stille :-)

Venlige hilsener,

Jens

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 107
Fra  Cassiopeia Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Frank Christensen:

Hej Smile

Er der nogen der kan fortælle mig om injurier - nu har jeg læst http://da.wikipedia.org/wiki/Injurie og http://www.amino.dk/wikis/erhverv/hvad-er-injurier.aspx 

Forstår jeg Injurier korrekt: hvis man fortæller f.eks. at Mr. Doe er RACIST, så pådutter man vedkommende, at han har en kvalitet eller mangel på kvalitet. Smæder hans rygte om at han har denne fejl / fordel? Så krænker man vedkommendes ære uretsmæssigt.

Men hvis en af mine Amino relaterede kunder, har fået en ydelse på fire timers programmering og udvikling, har modtaget en regning, og ikke har betalt denne - kan jeg så tiltales for injurier - ved i PDF format, at offentliggøre hans og min korrespondance omkring opgaverne, specifikt hvor han acceptere at jeg sender en 2½ timers regning, for at fremvise - og lade andre af hans potentielt kommende kunder - selv afgøre hvem der er "The bad guy" - uden at jeg specifikt peger på ham... Viser vores korrespondance, uden redigering.

Årsagen? At advare andre Amino'er og andre forretningsdrivende i Danmark mod personen's manglende etik i forretningsøjemed, og - egentligt uden at kalde vedkommende for navne, men dog bare advare om ham.

Hvis det JEG vil gøre, er ulovligt - injurier eller lignende, er det som RKI gør om dårlige betalere så ikke også ulovligt, og er TrustPilot så ikke også ulovligt? :)

Bare nogle tanker, som jeg meget gerne vil høre JERES input omkring

Nu har jeg ikke læst hele tråden igennem, da jeg har andet at lave. Men for mig at se, så kan det muligvis være et brud på persondataloven, da du offentliggøre personoplysninger uden samtykke. 

Håber du kan bruge det Smile

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Myhren Thomsen:

Jeg fravælger generelt de personer og virksomheder der er polemik omkring. Jeg hverken kan eller vil bruge tid på at sætte mig ind i ret og vrang - og så er det nemmere at holde sig væk. Man bestemmer ikke altid, hvad andre skriver om en, men man bestemmer i høj grad, om man vil bidrage til mudderkastningen

Jamen, så får du jo alligevel også noget ud af det, nemlig undgår dem der er polemik omkring, det havde du ikke gjort, med mindre nogen havde advaret dig om det, så på den måde undgår du jo alligevel en evt. dårlig betaler, selvom du mener det er forkert.

Nu har jeg generelt heller ikke problemer med at hænge folk ud, hvor jeg er sikker i min sag, bla. har doms afsigelse eller lign.

Jens Myhren Thomsen:
Jeg forstår dig så udmærket, for jeg har tidligere selv haft den samme holdning som dig. Men vi lever i et retssamfund, og jeg mener så afgjort, at det er bedre at straf og hævn håndteres af professionelle og ikke af "gadens parlament" og andre tilfældige holdninger.

Og her er jeg så ikke helt enig, sikkert fordi jeg flere gange har været den tur igennem, enten betaler de ikke alligevel selvom de får en dom, også står jeg bare med en endnu større regning, eller de vælger at fortsætte som de gør, også erklærer firmaets konkurs inden domsafsigelse, det tager faktisk godt 1½ år for tiden, at komme igennem sådan en tur, også når mange flere at komme i klemme i mellemtiden, så jeg mener OVERHOVEDET ikke at det retssamfund kan bruges til noget som helst, i den sammenhæng desværre.

Så mener jeg til gengæld at gadens parlament er mere effektivt, og ikke mindst væsentligt hurtigere.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Koludabyg:
Så mener jeg til gengæld at gadens parlament er mere effektivt, og ikke mindst væsentligt hurtigere.

Og ikke mindst upartiske.. Gadens parlament skal heldigvis også kun bruge den ene parts udlægning, for at kunne fælde sin dom. Det er jo dejligt praktisk, når man gerne vil have det overstået hurtigt. Det er selvfølgelig mindre praktisk, hvis man gerne vil have det gjort rigtigt.

Personligt har jeg ikke noget problem i at vi sætter domstolene ud af drift, og får et samfund hvor det i bogstaveligste forstand er de stærkeste der overlever. Men sålænge det ikke er sket, bliver vi jo nødt til at overholde de spilleregler der nu engang er.

Men vælger man at tilsidesætte domstolene, bør der heller ikke være noget tuderi når modparten gør det samme, fælder en dom, og eksekverer straffen. Og det vil selvfølgelig ske i adskillige tilfælde, når man vælger at starte den glidebane. Det ville i hvert fald ske, hvis nogen lavede samme nummer med mig.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej René,

Koludabyg:
Jamen, så får du jo alligevel også noget ud af det, nemlig undgår dem der er polemik omkring, det havde du ikke gjort, med mindre nogen havde advaret dig om det, så på den måde undgår du jo alligevel en evt. dårlig betaler, selvom du mener det er forkert.

Ehhh... jow, men min pointe var ligesom, at det ikke bare går ud over dem, der hænges ud, men i høj grad også også over dem, der hænger andre ud. Og det er givetvis ikke budbringerens hensigt.

Nu har du efter eget udsagn ikke noget problem med at hænge folk ud, hvor du er sikker i din sag, men har du tænkt på, hvilket lys det stiller dig i? Du har en fin hjemmeside, du laver tilsyneladende fremragende arbejde og det virker bestemt på mig, som om du driver en 1. klasses virksomhed. Derfor undrer det mig som potentiel kunde, at du overhovedet vil bruge din energi på at hænge folk ud - berettiget eller ej. Når jeg ikke kender dig, så aner jeg ikke hvad du står for, og derfor vil jeg meget let kunne fravælge dig - simpelthen fordi jeg ikke vil risikere noget.

Koludabyg:
Og her er jeg så ikke helt enig, sikkert fordi jeg flere gange har været den tur igennem, enten betaler de ikke alligevel selvom de får en dom, også står jeg bare med en endnu større regning, eller de vælger at fortsætte som de gør, også erklærer firmaets konkurs inden domsafsigelse, det tager faktisk godt 1½ år for tiden, at komme igennem sådan en tur, også når mange flere at komme i klemme i mellemtiden, så jeg mener OVERHOVEDET ikke at det retssamfund kan bruges til noget som helst, i den sammenhæng desværre.

Har du tænkt på, om du er for flink og for tillidsfuld? Hvis det er så slemt, som du siger, så skulle du måske overveje at bruge energien på sikre dig med forudbetalinger, bankgarantier, depoter osv. Det vil jeg tro er mere effektivt end at hænge folk ud.

Venlige hilsener,

Jens

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Koludabyg:

Jens Myhren Thomsen:

Jeg fravælger generelt de personer og virksomheder der er polemik omkring. Jeg hverken kan eller vil bruge tid på at sætte mig ind i ret og vrang - og så er det nemmere at holde sig væk. Man bestemmer ikke altid, hvad andre skriver om en, men man bestemmer i høj grad, om man vil bidrage til mudderkastningen

Jamen, så får du jo alligevel også noget ud af det, nemlig undgår dem der er polemik omkring, det havde du ikke gjort, med mindre nogen havde advaret dig om det, så på den måde undgår du jo alligevel en evt. dårlig betaler, selvom du mener det er forkert.

Nu har jeg generelt heller ikke problemer med at hænge folk ud, hvor jeg er sikker i min sag, bla. har doms afsigelse eller lign.

Jens Myhren Thomsen:
Jeg forstår dig så udmærket, for jeg har tidligere selv haft den samme holdning som dig. Men vi lever i et retssamfund, og jeg mener så afgjort, at det er bedre at straf og hævn håndteres af professionelle og ikke af "gadens parlament" og andre tilfældige holdninger.

Og her er jeg så ikke helt enig, sikkert fordi jeg flere gange har været den tur igennem, enten betaler de ikke alligevel selvom de får en dom, også står jeg bare med en endnu større regning, eller de vælger at fortsætte som de gør, også erklærer firmaets konkurs inden domsafsigelse, det tager faktisk godt 1½ år for tiden, at komme igennem sådan en tur, også når mange flere at komme i klemme i mellemtiden, så jeg mener OVERHOVEDET ikke at det retssamfund kan bruges til noget som helst, i den sammenhæng desværre.

Så mener jeg til gengæld at gadens parlament er mere effektivt, og ikke mindst væsentligt hurtigere.

dette var vidste lidt et sidespring trådstarter er ikke den størrelse det er ikke snyd i systematisk denne sag er om 1400 kr og den anden part siger det hele ikke er leveret endnu der er ikke kørt inkasso sag endnu.

jo de enkel få , der snyder systematisk kommer i kontant tit får de domme og bliv dømt til sidste , dette kan jeg godt se er problem at de forsætter imens før de bliver endelig dømt 

jo jeg ville aldrig hænge nogle ud før alt var gået igennem med restsag og der kommet afgørelse , der er mange portaler der hænger sådan nogle ud http://www.annoncehajer.dk/  og andre portaler og deriblandt kontant og andre TV programmer , jeg får lidt dårligt med du vil begynde og skrive om en der ikke begyndt ikke den mindste ting første inkasso varsle , det du skriver er ikke om trådstarter problem .

At du synes du vil gøre noget hænge folk ud før rykker og noget som helst er gjort , husk det kan jo være modparten har ret og man kan ikke rende rundt og lege overdommer på internet du ender simpelthen med store sager imod dig om injurier og du ender med at smadre dig egen forretning ved at rende rundt og lege dommer før der overhovedet er startet en retssag .

Hvad man tænker så , vis du levere et tag og det falder samme og du kræver fuld pris for det , fordi du ikke satte det op rigtigt skal kunden så betale fuld pris , jeg ville i hvert fald stille spørgsmål tegn om an tør handle med en der laver sin egen domme 

Jeg vil mene med den holding du leger egen dommer før en , der overhovedet køre en retssag , vil du i hvert fald gør nogle holder sig fra at handle med den der leger dommer på internet , derved tænk dig lidt om før du begynder at ligge noget ud uden der er startet en restsag.

Håber at vel for din forretning ,derfor håber jeg også virkeligt du tænker dig om , for os iværksættere og mange andre er de beløb andre skyldner , virkeligt et stort problem , men vi ikke leger dommer , for det kan smadre ens forretning endnu mere og mange penge ud kan følelserne komme ud , da man står med store regninger og ser de kan forsætte med at snyde andre inden der er kommet en retssag med en afgørelse og kan gøre det svært for os iværksættere , men fokus er nødvendigt og ikke lade de indre følelser drive en som når kigger på regnings bunke af de rykker der sendes ud

Dervedforstår jeg dig godt , vis jeg lige læser mellem linjer det du skriver  , det er på tide at snakke med andre om problemerne , det jeg tror det skrevet i håbløsehed og havde lidt følelserne for meget i , det er naturligt for os iværksættere  

Det kommer jeg også til en gang imellem vi er jo alle mennesker .

Derved kom videre med din iværksættere forretning og fokusere på det positive

Tro mig du er ikke den eneste der har beløb uden fra andre skyldner på den anden siden af 500.000 kr . sådan er for flere af os som iværksætter, det er  meget hårdt at drive forretning man skal selv alt og  jeg tager det også selv lidt personligt når der ikke kommer  penge ind fra stripper provision når nogle af mine modeller har jobs , jo vi har samme problematik os alle samme som iværksættere , det er hammerne hårdt at drive vores forretning og det skulle gerne være vores levebrød derved er det meget hårdt at se man skal sende rykker 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Myhren Thomsen:
Har du tænkt på, om du er for flink og for tillidsfuld? Hvis det er så slemt, som du siger, så skulle du måske overveje at bruge energien på sikre dig med forudbetalinger, bankgarantier, depoter osv. Det vil jeg tro er mere effektivt end at hænge folk ud.

Ja, måske... jeg har måske for meget tillid til folk, også bruger herinde fra, som bla. er en af dem der er faldet dom imod efter næsten 1½ år, som han så har valgt ikke at rettet sig efter, så nu starter det hele forfra med foged osv... dvs. jeg er ikke kommet længere end vi var for 1½ år siden, kun blevet godt 10.000,- fattigere efter advokat salær osv..

Vi bruger også acconto betalinger her i firmaet, alligevel så har jeg pt. godt 400.000,- udestående med folk der enten ikke reagere på rykker herfra eller fra inkasso, møder op i fogedretten, ikke kan findes af fogden, eller som nu har erklæret sig konkurs...

Vi laver jo ikke mange opgaver til under 100.000,- og for det meste over 250.000,- så når disse acconto beløber også udebliver, så bliver det hurtigt til mange penge...:(

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

JDA Trading ApS:

Nå men vil hermed melde mig på banen som modpart i trådstarters tvist.

Nu er dette her indlæg ikke ment som mudderkastning. Men det er korrekt at via Amino kom jeg i kontakt med trådstarter og hjalp mig med et problem, som også blev løst på tilfredsstilende vis. Men en delopgave blev ikke løst grundet hovedpine.

Som følge der af vil jeg ikke betale fremsendte faktura og slet ikke efter at blive præsenteret for mafia-metoder med trussel om offentlig udhængning som dårlig betaler. Men det tager jeg nu meget roligt, for dem der kender mig og andre her fra Amino der har udført arbejde for mig, ved det ikke er sandt.

En sag har altid to sider og vi er ikke enige og har tilbudt at betale halvdelen af regningen for den del der løst på tilfredsstillende vis, hvilket blev afvist af trådstarter.

Er ikke ment som et debatoplæg fra min side, men kunne ikke lade være med at give mig til kende...

 

Nu da min modpart har besluttet at blande sig i denne tråd - begår jeg ikke noget mod Amino's regler mod at udpege en anden fra Amino - da JDA Trading ApS allerede selv har vist sig som min modpart af egen fri vilje.

Beløbet er så lille, at det nok ikke kan betale sig at gøre meget ud af det - men da jeg mener det er et princip, vil jeg dog køre hele vejen med inkasso og lignende.

Jeg mener IKKE at man kan nægte at betale for forbrugt tid - med en opgave der er afsluttet og godkendt af opgavestiller, og den næste del af opgaven ikke blev lavet på grund af følgende

A: Jeg havde opbygget en hovedpine efter 4 timer forbrugt for JDA Trading samt 10 timer for andre kunder på en dag (Jeg valgte dog kun at fakturere 2.5 time for ham da jeg skulle bruge lidt tid til research også)

B: Jeg afventede at modtage betaling for første faktura der var afsendt, før jeg gik igang med næste del:

--- Primært fordi han havde sagt JA til at jeg skulle sende en faktura, og SEKUNDÆRT, den anden opgave der blev fundet på - var en delopgave som JDA Trading ApS opfandt efter at jeg havde sendt fakturaen til ham.

Normalt har jeg kontrakter med folk jeg arbejder for - men i dette tilfælde var det så lille en opgave - i første omgang - at jeg ikke tegnede kontrakt med kunden.

Dog afventer jeg ofte om kunden betaler den første regning, inden jeg går igang med den næste del af opgaven - for så kommer han aldrig til at skylde for meget, og kundens gode vilje vil vise - når kunden betaler første regning med det samme - at kunden mener det seriøst.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:
dette var vidste lidt et sidespring trådstarter er ikke den størrelse det er ikke snyd i systematisk denne sag er om 1400 kr og den anden part siger det hele ikke er leveret endnu der er ikke kørt inkasso sag endnu

Ja, var vist lidt af et sidespring, så lige sidste ord herfra, så må vi vist heller tilbage til topic...;)

Mikael christiansen:
At du synes du vil gøre noget hænge folk ud før rykker og noget som helst er gjort , husk det kan jo være modparten har ret og man kan ikke rende rundt og lege overdommer på internet du ender simpelthen med store sager imod dig om injurier og du ender med at smadre dig egen forretning ved at rende rundt og lege dommer før der overhovedet er startet en retssag .

Jeg skriver jo netop at jeg bla. har dom på den ene af dem, og andre er til inkasso, men udebliver fra fogedretten, og reagere ikke på inkasso, henvendelser fra foged.

Jeg skrev også at jeg ikke har problemer med det, hvor jeg har har mit på det tørre, dvs. afsigelse af dom, afgørelse fra fogedretten eller lign, jeg ville ikke gøre det mod en privat som bare ikke betaler til tiden, men en person eller virksomhed som tydeligvis gør dette mod flere, og allerede har flere forhold bag sig, har jeg ikke problemer med, de kan hurtigt tage livet af en mindre virksomhed jo.

Mikael christiansen:
Hvad man tænker så , vis du levere et tag og det falder samme og du kræver fuld pris for det , fordi du ikke satte det op rigtigt skal kunden så betale fuld pris , jeg ville i hvert fald stille spørgsmål tegn om an tør handle med en der laver sin egen domme 

Det er jo noget helt andet Mikael, jeg laver altid mine betalingsvilkår til fordel for kunden, dvs. de har faktisk bedre forhold hvad dette angår end jeg har, dvs. de skal heller ikke betale for arbejde der ikke er udført, og godkendt af kunden, og det er mig selv der har lavet disse aftale sedler, som kunderne kan være trygge ved, og jeg generelt heller ikke har problemer med at anvende, med disse aftaler ved jeg at kunden er tilfreds hele forløbet igennem, da betalingen eller ikke skal falde, i henhold til vores aftale / kontrakt.

Jeg mener bare at vi ikke for gode til at "advare" vores kollegaer, så disse personer fortsætter bare deres bedrageri i årevis, fordi vores retssytem er sååååå langsomt...

Den ene virksomhed jeg stævnede blev erklæret konkurs da jeg endelig fik han til at møde op i fogedretten, det tog dog også næsten 1 år, på den tid havde han lige trukket en hel hale af kreditorer efter sig, og så godt som tømt firmaet for alle værdier.

Jeg har bare som sagt ingen tillid til retssystemet, da jeg ved at følge loven ikke har fået så meget som en 25 øre af alle mine udestående, selvom jeg er gået den lovlige vej med inkasso, stævninger osv... det har dog kostet mig ca. 30.000,- i de 2 år af forsøge at få dem den lovlige vej.

Men back to topic...!!! som drejer sig om noget helt andet.

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rene,

Jeg forstår frustrationen, men det er vel på tide at tage konsekvensen? Der findes masser af håndværkere som ikke taber en krone, og det er sgu' ikke fordi deres kunder er bedre end alle andres.

Jeg fik lavet tag for nogle år siden, hvor jeg måtte stille en bankgaranti (på trods af en pletfri kreditvurdering, pæn soliditet og at manden kendte familien) - og her endte det så med, at jeg måtte sagsøge tømrerfirmaet og iværksætte syn og skøn (som jeg fik medhold i) - ellers var pengene bare blevet trukket på garantien. Jeg synes bestemt at tømreren var et fjols, men systemet beskyttede os begge på fornuftig vis. Han havde sikkerhed for sine penge, og jeg havde sikkerhed for at jeg kunne blokere betalingen, hvis jeg kunne få en sagkyndigs ord for, at der var reelle problemer.

Hvis ikke det er kunder du kender godt, så foreslår jeg at du starter med at bruge bankgarantier fra i morgen. Argumentet overfor kunden er enkelt, nemlig at du som forretningspolitik ikke vil tillade at gode kunder skal betale for dårlige - hvilket netop er det der sker, hvis en del af dine omkostninger går til debitortab. Måske mister du en kunde eller to på den forretningspolitik, men tro mig, de kunder som bliver fornærmede over sådan noget, de er ikke værd at samle på. Enhver med nogenlunde økonomi, kan få lavet en bankgaranti på et øjeblik - og hvis de netop ikke kan, har du så lyst at lege bank og sidde med risikoen?

I catering-branchen kan det ind i mellem godt være svært at få penge ud af folk, efter festen er afholdt. Nogle steder forlanger man 25% i forskud, andre steder 50% - jeg foreslå min kammerat at bede om 100% forud - og det har slet ikke været noget problem overhovedet. Man skal ikke være for flink her - men ender let med at straffe sig selv.

Vi har i øvrigt haft en del kunder, som gennem tiderne er røget til inkasso, men vi handler fortsat med mange af dem. Når sagen er slut, så skriver vi som regel pænt, at de fortsat er velkomne som kunder - dog kun mod kontant. Det virker - og jeg kender ingen andre som gør noget lignende.

Venlige hilsener,

Jens

 

Side 5 ud af 9 (83 indlæg)