Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sigtelse for injurier?

Side 6 ud af 9 (83 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Koludabyg:

Mikael christiansen:
dette var vidste lidt et sidespring trådstarter er ikke den størrelse det er ikke snyd i systematisk denne sag er om 1400 kr og den anden part siger det hele ikke er leveret endnu der er ikke kørt inkasso sag endnu

Ja, var vist lidt af et sidespring, så lige sidste ord herfra, så må vi vist heller tilbage til topic...;)

Mikael christiansen:
At du synes du vil gøre noget hænge folk ud før rykker og noget som helst er gjort , husk det kan jo være modparten har ret og man kan ikke rende rundt og lege overdommer på internet du ender simpelthen med store sager imod dig om injurier og du ender med at smadre dig egen forretning ved at rende rundt og lege dommer før der overhovedet er startet en retssag .

Jeg skriver jo netop at jeg bla. har dom på den ene af dem, og andre er til inkasso, men udebliver fra fogedretten, og reagere ikke på inkasso, henvendelser fra foged.

Jeg skrev også at jeg ikke har problemer med det, hvor jeg har har mit på det tørre, dvs. afsigelse af dom, afgørelse fra fogedretten eller lign, jeg ville ikke gøre det mod en privat som bare ikke betaler til tiden, men en person eller virksomhed som tydeligvis gør dette mod flere, og allerede har flere forhold bag sig, har jeg ikke problemer med, de kan hurtigt tage livet af en mindre virksomhed jo.

Mikael christiansen:
Hvad man tænker så , vis du levere et tag og det falder samme og du kræver fuld pris for det , fordi du ikke satte det op rigtigt skal kunden så betale fuld pris , jeg ville i hvert fald stille spørgsmål tegn om an tør handle med en der laver sin egen domme 

Det er jo noget helt andet Mikael, jeg laver altid mine betalingsvilkår til fordel for kunden, dvs. de har faktisk bedre forhold hvad dette angår end jeg har, dvs. de skal heller ikke betale for arbejde der ikke er udført, og godkendt af kunden, og det er mig selv der har lavet disse aftale sedler, som kunderne kan være trygge ved, og jeg generelt heller ikke har problemer med at anvende, med disse aftaler ved jeg at kunden er tilfreds hele forløbet igennem, da betalingen eller ikke skal falde, i henhold til vores aftale / kontrakt.

Jeg mener bare at vi ikke for gode til at "advare" vores kollegaer, så disse personer fortsætter bare deres bedrageri i årevis, fordi vores retssytem er sååååå langsomt...

Den ene virksomhed jeg stævnede blev erklæret konkurs da jeg endelig fik han til at møde op i fogedretten, det tog dog også næsten 1 år, på den tid havde han lige trukket en hel hale af kreditorer efter sig, og så godt som tømt firmaet for alle værdier.

Jeg har bare som sagt ingen tillid til retssystemet, da jeg ved at følge loven ikke har fået så meget som en 25 øre af alle mine udestående, selvom jeg er gået den lovlige vej med inkasso, stævninger osv... det har dog kostet mig ca. 30.000,- i de 2 år af forsøge at få dem den lovlige vej.

Men back to topic...!!! som drejer sig om noget helt andet.

Du kun taget en lille del af indlægget og vil helst ikke kommenteret det skrevet  igen med samme tekst , da hele sammenhæng det giver en hel anden mening, jeg har lige lavet et af mine længste indlæg og folk skal oveni kigge på næste side for at forstå mig , derved vis du  skal forstå hvad jeg mener skal jeg poste det hele igen 

Men hovedbudskab hold dig efter hvad retten bestemmer og lad dem drive penge ind , folk der ingen penge har findes der  mange af og det er hammerne hårdt som iværksættere at drive forretning og du er ikke den eneste i verden der har det hårdt 

Derved lad mere af mit indlæg komme frem , jeg ser meste du taget en del af svaret og ønsker lidt frodrejning hvad min sammenhæng før jeg skrev hvad den sagde 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Tom,

Jeg håber du tilgiver mig for at være en anelse grov og ligefrem.

Dit seneste indlæg, hvor du navngiver modparten, underbygger min påstand temmelig godt - nemlig at det meget nemt falder tilbage på en selv, når man hænger andre ud. Efter at have læst det du skriver, og fornemmet vreden og irritationen mellem linjerne, så sidder jeg altså ikke tilbage med noget positivt indtryk. Tværtimod.

Al den skælden ud, og alt det raseri for skaldede 1.400. Det er en skam, især hvis du er rigtig god til det, du laver. Men du efterlader en fornemmelse af en aggressiv og kompromisøs principrytter, og det er der mig bekendt ikke mange kunder, som søger.

Glem det og kom videre, jeg er stensikker på at du kan bruge din tid meget bedre.

Venlige hilsener,

Jens

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Myhren Thomsen:
Jeg forstår frustrationen, men det er vel på tide at tage konsekvensen?

Ja, det kan være du har ret, det kan ikke betale sig at ville "spare" kunderne for udgifterne til den bankgaranti, for det er i sidste end mig der står med den største risiko.

Jens Myhren Thomsen:
Jeg fik lavet tag for nogle år siden, hvor jeg måtte stille en bankgaranti (på trods af en pletfri kreditvurdering, pæn soliditet og at manden kendte familien) - og her endte det så med, at jeg måtte sagsøge tømrerfirmaet og iværksætte syn og skøn (som jeg fik medhold i) - ellers var pengene bare blevet trukket på garantien. Jeg synes bestemt at tømreren var et fjols, men systemet beskyttede os begge på fornuftig vis. Han havde sikkerhed for sine penge, og jeg havde sikkerhed for at jeg kunne blokere betalingen, hvis jeg kunne få en sagkyndigs ord for, at der var reelle problemer.

Ja, der desværre kollegaer der ikke levere et ordentligt udført stykke arbejde, det er bla. også derfor jeg laver aftale sedler og acconto betalinger med mine kunder, så de aldrig skal betale for arbejde de ikke er tilfredse med, eller for materialer der ikke er leveret på pladsen, jeg beder aldrig om penge for arbejdet er udført, og det er generelt for kundernes skyld, da de ikke skal stå med den risiko at de har betalt for arbejde de ikke er tilfredse med, det giver også mig en garanti for at kunden er tilfreds, for har de betalt så vil de måske ikke reklamere over noget, hvis de har den opfattelse af vi efter betalingen, ikke vil tage deres reklamation seriøs, hellere hører det fra kunden inden betalingen falder at de ikke er tilfredse, end fra en tilfældig kunde i netto, som en tidligere kunde har snakket med.

Positiv omtale er god reklame, så derfor gør vi også meget ud af at holde vores kunder tilfredse med det arbejde vi udfører.

Jens Myhren Thomsen:
Hvis ikke det er kunder du kender godt, så foreslår jeg at du starter med at bruge bankgarantier fra i morgen. Argumentet overfor kunden er enkelt, nemlig at du som forretningspolitik ikke vil tillade at gode kunder skal betale for dårlige - hvilket netop er det der sker, hvis en del af dine omkostninger går til debitortab. Måske mister du en kunde eller to på den forretningspolitik, men tro mig, de kunder som bliver fornærmede over sådan noget, de er ikke værd at samle på. Enhver med nogenlunde økonomi, kan få lavet en bankgaranti på et øjeblik - og hvis de netop ikke kan, har du så lyst at lege bank og sidde med risikoen?

Du har fuldstændigt ret, og det er da også noget jeg vil benytte mig af fremover, ved større sager, kan godt følge dig her, og er helt enig, de kunder der ikke vil stille garanti, er nok værd at springe over alligevel.

Jens Myhren Thomsen:
Vi har i øvrigt haft en del kunder, som gennem tiderne er røget til inkasso, men vi handler fortsat med mange af dem. Når sagen er slut, så skriver vi som regel pænt, at de fortsat er velkomne som kunder - dog kun mod kontant. Det virker - og jeg kender ingen andre som gør noget lignende.

Har heller ikke selv problemer med at udføre arbejde, for virksomheder som ellers har haft problemer med at betale regningen, så skal det bare ske løbende forud, eller kontakt ved arbejdets opstart, hvis det er en mindre opgave, og det er da de super glade for, og så længe jeg får min betaling har jeg ingen problemer med det, med kredit får de sikkert ikke igen her, så bliver det i hvert fald langt ud i fremtiden, hvis de skal genopbygge den tillid.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad os komme tilbage til tråd starter emme , jo vi har som iværksættere det hårdt og jo der er lige blevet taget kun kort del af mit indlægget .

jo det svært at debattere når følelser kommer over en . lad os prøve at fokusere på trådstarter problematik selv om vi er mange der har samme problem bare meget større og det kan man godt forstå det går en på , men der kunne man oprettet sin egen tråd omkring sit problem og hvad gør man i den sag , derved kan vi fokuserer på et andet problem 

jeg har selv gjort den fejl før og jeg er flov over det , jeg er dog blevet langt bedre til at fokuser kun mod målet det er øget væksts og hjælpe andre iværksættere og ikke blande emmer samme når man debattere , men jeg kommer til det tid til anden , vi er jo mennesker

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Myhren Thomsen:

Hej Tom,

Jeg håber du tilgiver mig for at være en anelse grov og ligefrem.

Dit seneste indlæg, hvor du navngiver modparten, underbygger min påstand temmelig godt - nemlig at det meget nemt falder tilbage på en selv, når man hænger andre ud. Efter at have læst det du skriver, og fornemmet vreden og irritationen mellem linjerne, så sidder jeg altså ikke tilbage med noget positivt indtryk. Tværtimod.

Al den skælden ud, og alt det raseri for skaldede 1.400. Det er en skam, især hvis du er rigtig god til det, du laver. Men du efterlader en fornemmelse af en aggressiv og kompromisøs principrytter, og det er der mig bekendt ikke mange kunder, som søger.

Glem det og kom videre, jeg er stensikker på at du kan bruge din tid meget bedre.

Venlige hilsener,

Jens

Hej Jens
Han navngav skam sig selv henne omkring side 3...
Citat er her:

JDA Trading ApS:

Nå men vil hermed melde mig på banen som modpart i trådstarters tvist.

Nu er dette her indlæg ikke ment som mudderkastning. Men det er korrekt at via Amino kom jeg i kontakt med trådstarter og hjalp mig med et problem, som også blev løst på tilfredsstilende vis. Men en delopgave blev ikke løst grundet hovedpine.

Som følge der af vil jeg ikke betale fremsendte faktura og slet ikke efter at blive præsenteret for mafia-metoder med trussel om offentlig udhængning som dårlig betaler. Men det tager jeg nu meget roligt, for dem der kender mig og andre her fra Amino der har udført arbejde for mig, ved det ikke er sandt.

En sag har altid to sider og vi er ikke enige og har tilbudt at betale halvdelen af regningen for den del der løst på tilfredsstillende vis, hvilket blev afvist af trådstarter.

Er ikke ment som et debatoplæg fra min side, men kunne ikke lade være med at give mig til kende...

 

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Tom,

Tom Frank Christensen:

Han navngav skam sig selv henne omkring side 3...
Citat er her:

Det er slet, slet ikke pointen. Pointen er at du skader dig selv mere, end du skader ham, og det er vel selvsagt ikke det, du ønsker? Nu er dialogen blevet til en mudret snak om bl.a. hovedpine, du står væsentligt ringere end før du satte dig til tastaturet og åbnede ballet.

Måske har du ret, måske har du ikke. Jeg aner det ikke, og jeg kan ikke vurdere ret og vrang. Men det ser ikke kønt ud, og modpartens rolige, afdæmpede og velformulerede svar stiller dig ikke i et bedre lys, tværtimod.

Sådan kan det gå, når man hænger folk ud, og jeg håber det her kan være et eksempel til skræk og advarsel imod den slags initiativer.

Venlige hilsener,

Jens

 

 

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jens Myhren Thomsen:

Hej Tom,

Tom Frank Christensen:

Han navngav skam sig selv henne omkring side 3...
Citat er her:

Det er slet, slet ikke pointen. Pointen er at du skader dig selv mere, end du skader ham, og det er vel selvsagt ikke det, du ønsker? Nu er dialogen blevet til en mudret snak om bl.a. hovedpine, du står væsentligt ringere end før du satte dig til tastaturet og åbnede ballet.

Måske har du ret, måske har du ikke. Jeg aner det ikke, og jeg kan ikke vurdere ret og vrang. Men det ser ikke kønt ud, og modpartens rolige, afdæmpede og velformulerede svar stiller dig ikke i et bedre lys, tværtimod.

Sådan kan det gå, når man hænger folk ud, og jeg håber det her kan være et eksempel til skræk og advarsel imod den slags initiativer.

Venlige hilsener,

Jens

Well skulle du have lyst (hvis modparten ikke har betalt regningen tirsdag), kan du læse alle hans løfter hehe Wink - bare bed om akt indsigt *GG*

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,4 stjerner givet af 7 person

Tom Frank Christensen:

Hej Jens
Han navngav skam sig selv henne omkring side 3...

Det er rigtigt, men på det tidspunkt har du allerede haft mulighed for at reagere voksent i stedet.

Mange har givet dig præcise beskrivelser af, hvorfor du burde skrue ned for den røde knap i denne sag.

Jeg skrev f.eks. allerede på side 2:

Tilbage på sporet.

Jeg tror ikke, der er noget ulovligt i at offentliggøre jeres korespondance.
Men det vil være ganske tåbeligt.

Hvis jeg skulle indgå et partnerskab med dig, Tom, og jeg så opdagede, at du hænger dine knflikt-fjender offetligt ud - så ville jeg miste en god portion tillid til dig. Uanset, at du muligvis har ret (selvom en sag altid kan ses fra flere vinkler), så vil du skade dig selv lige så meget, som du skader din modpart.

Så min opfordring til dig vil være at holde din konflikt med x-amino inden døre og få den løst så mindeligt som muligt.

Så se nu at få lukket den her tråd og kom videre i dit virke.
Det eneste relevante, du nævner er, at din modpart ikke har betalt. Det er der et velafprøvet system til at løse. Du er oven i købet næsten blevet tilbudt et forlig - det er mere end hvad mange af os andre har haft held til i vores "uheldige sager".

At du har brugt et andet antal timer end du har fakturerert, er sagen uvedkommende.
At du har måttet håndtere flere kunder samme dag, er sagen uvedkommende.
At du fik hovedpine er sagen uvedkommende.

I har en konflikt. I har næsten en løsning. Du har allerede afskåret dig selv fra en perlerække af potentielle kunder. Et godt og venskabeligt råd er: STOP NU! - Drop yderligere kommentarer og få lukket sagen med din kunde.

Venlig hilsen

Hans

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mange tak for din kommentar Hans og alle jer andre

Jeg er i princippet ligeglad med om nogle folk fra Amino ser mig som umoden og åndssvag at jeg fører den her sag så langt ud, det er kun for nogle et spørgsmål om 1400,- som mange her øjensynligt er ligeglad med at tabe. For mig er det heller ikke så meget den sum som det er et princip, og jeg ser alle de 5 stjernes bedømmelser fra folk, som et tegn på at jeg ikke tager fejl - jeg har ikke fået en eneste under 5 stjerner i denne tråd, og det må jeg så se som værende - at jeg har måske har lidt mere mod  og siger min mening fremfor andre mennesker.

Hovedparten af mine kunder, har igennem mit renomé fundet frem til HVEM jeg er - og ikke mindst, hvad jeg står for. Det er derfor ikke primært gennem Amino jeg finder mine kunder, og jeg må så også sige at jeg nok værdsætter kunder der vil have 25 timer om ugen fremfor nogle der vil have en lille opgave løst hist og pist.

Hvilket igen betyder at når jeg først har favnet en kunde, er vedkommende åbenbart tilfreds med mine evner - og fortsætter samarbejdet med mange flere opgaver end først tænkt, da jeg løser opgaverne hurtigt og til fuld tilfredshed for kunden, i samarbejder med kunden og med kritik af kundens ideer hvis jeg ikke ser at DE kan føres ud i livet.

Måske kunden har en ide der i hans øjne er perfekt, tillader jeg mig altså at give ham eller hende modspil - og stille spørgsmål ved fornuften hvis jeg ikke selv ser et højere mål eller ide med den.

Jeg mener derfor godt at jeg kan tillade mig, at rage mig uklar med en mindre procentdel af Amino's brugere, og tænker - at hvis de dømmer mig som en dårlig programmør fordi jeg er selvtænkende og laver tingene på en fornuftig måde, med gensidig tillid og forståelse mellem kunde og programmør - så er det vel egentlig deres egen tab.

Der findes TONS af programmører derude, og jeg opfordrer derfor jer der måtte mene jeg er en hat - fordi jeg stiller et injurie spørgsmål - om at finde andre græsgange så :)

For helt ærligt, hvis folk ikke vil betale deres regning - vil jeg heller ikke arbejde for dem.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tom Frank Christensen:
For mig er det heller ikke så meget den sum som det er et princip, og jeg ser alle de 5 stjernes bedømmelser fra folk, som et tegn på at jeg ikke tager fejl - jeg har ikke fået en eneste under 5 stjerner i denne tråd, og det må jeg så se som værende - at jeg har måske har lidt mere mod  og siger min mening fremfor andre mennesker.

Nu groer træerne jo ikke ind i himlen, men det er da glædeligt at du mener at stjerne fra 5-7 personer giver dig så meget rygdækning at det kan skærme for andres bedømmelse af dine metoder.

Kan godt være du skriver det er en principsag. Men så agressivt som du fører dig frem, så virker det sq mere som om at du enten er på røven eller får for lidt.

Der er aldrig nogen der belønnes for inddirekte at svine andre til og endnu mere skal man nok regne med at karmaregnestokken den sættes i brug senere, når regnskabets time kommer.

At true med offentlg gørelse (lovligt eller ej) tangerer afpresning, da der kan være en legitim grund til fra modpartens side til ikke at ville betale det fulde beløb.

I øvrigt tror jeg ikke at retssytemet ser velvilligt på dine selvbestaltede inddrivelsesmetoder, det kan give bagslag.

 

Køb ren argan olie her

Side 6 ud af 9 (83 indlæg)