Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er krisen overstået?

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt skrevet Winum.

Jeg er ærlig talt også lidt rystet over al den her frygt. Og jeg er oven i købet selv sikker på at der vil komme endnu et knæk.

Modsat mange andre så tror jeg på forsigtighed i gode tider , da man nemt kan få et grådighedsvirus, og på ekspansion i krisetider, da alle dine konkurrenter ryster så meget i bukserne at de ikke tør gøre noget. Og ikke at gøre noget, er den sikre vej til fiasko.

Der er kun èn vej, og et valg

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Odense
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende at følge de sidste forskellige synspunkter og indgangsvinkler.

Personligt blev jeg meget inspireret af indlægget fra Martin, og ser det som et meget proaktivt og autentisk indlæg. Jeg får følgende sætning frem efter at have hørt indlægget forleden dag.

"Det at man ikke handler - er jo også at handle".

Og husk at om det går op eller ned, så er der fantastiske muligheder i alle slags markeder.

Kh. Jens L. More

 

 

 

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det går fremad, men mange af vores opfinder kunder i www.ludvigsenpatent.dk døjer stadig med at bankerne stadig har svært ved at låne dem penge til at realisere deres opfindelse, men det er lysnet her i 2011, så festen kommer nok til sommer

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det går helt sikkert fremad - vi får flere og flere henvendelser per dag, og vores nye afdeling, korttrykkeriet, har en langt højere omsætning end vi havde håbet på for ½ år siden, da vi startede den.

Fra Lars Tyndskids Marker
Tilmeldt 13. Mar 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er noget rigtig lort, men jeg tror desværre også langt fra, at den er overstået. Overvejer at emigrere, så jeg i det mindste ikke skal betale så meget i skat af mine surt-opsparede penge.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Anton:
Hav også en god dag. - Jeg håber ikke jeg er for "hård" - men er stadig lidt overrasket over at "krisesnakken" skal komme fra lige netop dig, så jeg følger mig selv lidt provokeret.


Nej da, vi er bare ikke enige :-)
Jeg mener ikke det hjælper at fortie problemerne og hjælpe iværksættere med at sætte alt muligt igang, som for mange vil knække deres nakker.
Jeg tror på at man bedst tager beslutninger, når man har et fornuftigt overblik over hvordan bl.a. økonomien ser ud hos forbrugerne.

Så jeg prøver ikke at tale markedet ned, jeg er ikke pessimisk, jeg prøver bare på at klæde folk på til vinter, så de ikke står der i snevejr med badebukser på.

De bedste hilsner

Martin

Fra København NV
Tilmeldt 14. Jan 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen jeg synes da bestemt heller ikke at man skal fortie problemerne. - Tværtimod ville jeg netop poienterer at der er nogle der er langt langt større end nogle sølle boligpriser i en lille nordisk økonomi der trods alt stadig er blandt de rigeste lande i verden.

Det er spørgsmålet om hvordan man skal reagerer jeg er helt uenig i: 

For nu at blive i billedet med vinteren og badetøjet så jo: jeg er ganske vist ikke vinterbader endnu, men jeg er overbevist om at det er meget gavnligt for sundheden at være det. - Jeg vil vove den påstand, at det stort set kun er i krisetid at det er muligt at skabe forandring og fornyelse (hvad enhver virksomhedsejer formentligt ved). - Det koster måske nogle virksomheder livet, men ikke hvis de får fjernet skrækken for det kolde vand, og får lov at opleve hvor fedt det kan være at arbejde med ting på en helt ny måde. - Også selv om man svømmer i noget 2 cm iskoldt vand. - "Man må ikke spilde en god krise" som nogel siger. - Og min anbefaling ville være at "gå i krig". - Skab forandring, skift kurs i din virksomhed, find et lidt andet marked, arbejd med lean, styrk dine medarbejderes selvstændighed og kompetancer, find de dygtige af dem der går ledige, ansæt dem og sæt udfordringer for dem. - Og en masse mere i den dur. - Hvad du som jeg har omtalt også er inde på, men alt for langt nede under "krisestemningen".

Som tidligere nævnt: der er udfordringer nok at tage fat på, og enhver kan vel uden nogen særlige krystalkugler udtale sig en smule om hvilke trends der vil opstå eller udvikles i de kommende år.  

Skulle jeg gætte er det endnu mere: Globalisering, stigende energipriser, alternativ energi (Vestas er lige steget en hel del), Kina - og kinesisk sprog og kultur, Indien - ditto, demokratiseringsprocesser i mellemøsten, Afrika, offentlig transport (gys- men det er nødvendigt), flere sociale netværker på nettet - google earth vil fusionere med noget facebooklignende. integration, "dem/ dig", ect.  Antitrends kunne blive: ejendomsmæglere, bankvirksomhed, aktieanalyser, firehjulstrækkere, privatfly, "mig / vores".

Hvorfor ikke puste til en debat om den slags? - Jeg er måske naiv, og overfladisk i vurderingen af den hjemlige økonomi, men tror man ikke på at man som selvstændig kan skabe noget, og kan skabe forandring, skal man måske overveje at være noget andet.

Fortsat god skrivelyst :)

Lars

 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
jeg prøver bare på at klæde folk på til vinter, så de ikke står der i snevejr med badebukser på.

Det klart , og så lærer de af det. Man glemmer bare at der er nogen der trives i den slags miljøer. Jeg savner også den anden side af sagen, historierne om hvor store muligheder der er i disse tider. Jeg kender folk der har ventet i årevis på at deres konkurrenter skulle blive så svækket som de er nu. De slikker sig godt om munden, samtidig med at de bevarer den forsigtighed de også havde ,da deres konkurrenter troede at de aldrig kunne stoppes.

Jeg kan anbefale at læse lidt om alle de store forretningseventyr der blev skabt netop under depressionen i 30 `erne i USA. Det ikke småting

Det er vel kun de største blødninger der ikke har opfattet at man skal navigere fornuftigt, og lad endelig dem står der i bar røv.

Der er krise, vi har fattet det.. now lets rule :-)

God vind til dig og dine projekter Martin. Du har fortjent det

 

 

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 05:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin :

Selvfølgelig bliver der efterspørgsel på europæiske varer i Asien. Og produktionen af egne produkter til Asiater (Nu tager vi udgangspunkt i Asien udelukkende), kræver at man har fået en befolkning der har lige så gode købsmuligheder som det er tilfældet i vesten. Det vil ikke være noget der sker indenfor den nærmeste fremtid.

BNP pr. indbygger DK = $36.700

BNP pr. indbygger Kina = $7.500 

Hvor Kina pt. ligger med en vækst på omkring 10%. Den vækst er baseret på deres eksport, og når Kina først er vokset tilpas vil markedet selvfølgelig også selv rette sig ud for så vil det ikke længere betale sig for Europæiske firmaer at importere varerne. 

Dit indlæg bære i den grad præg af, at du lever i den fortid, som flere omtaler i tråden... Hvornår har du sidst opdateret dig på Kina og kinesernes købekraft?
Nu kender jeg rigtig godt til Kina, da min kusine er sammen med en kineser. Og den kinesiske befolkning har efterhånden en købekraft, som siger spar2.
Mellemklassen ligner mere og mere vestens mellemklasse, dog er de mere arbejdsomme, og dermed har de større økonomisk råderum. Husk på at varerne i Kina er billigere, så de skal slet ik tjene det samme som en dansker, for at få de samme forbrugsgoder!

Når du tager 1,3 milliard mennesker, og regner gennemsnittet ud for dem, så giver det et wierd og syrealistisk gennemsnit. For ude på landet er de fattige i Kina, mens dem som bor i byerne har penge.

Dine tal tager heller ik forbehold for købekraften! 1 USD i Kina giver meget mere købekraft end 1 USD i DK. I dit eksempel viser det, at en dansker tjener 4,9 gange så meget som en kineser. Regner du tallet om til købekraft, så er forskellen nærmere 2,4-2,7. Og her er der tale om 1,3 milliarder mennesker vs 5,3 millioner.
Prøv du at regne gennemsnittet ud for hele EU. Og så sammenlign tallet med Kinas. Så får du nok et chok!

Martin :

Selvfølgelig har vi en kapital i form af viden, Pga. udviklingen de fattige lande gennemgår er der mangel på arbejdskraft der har den fornødne viden til at håndtere problemstillingerne de står overfor, og de har ikke tid til at uddanne deres egen befolkning hurtigt nok til at varetage disse stillinger i omfanget behovet opstår. 

Viden? Alt viden ligger efterhånden i Asien. Alle firmaer har flyttet deres know how til Asien, hvilket vndmølle industrien er et godt eksempel på. Prøv at se, hvor hurtigt de kinesiske selskaber vokser! Det er eksplosivt i et marked, som står stille.
Hvordan kan de vokse så hurtigt fra ingenting? Jo de har alt know how, og skal sådan set bare sætte det i system. Når de gør det, så vokser deres selskaber hurtigere end noget andet, og de vil udkonkurrere de vestlige selskaber på kort tid.
Der går ik mange år før at verdens største vindmølle producent målt på Mwt, kommer fra Kina...

Indenfor den branche, som jeg er i, oplever vi også kinesernes power. Tidligere kunne vi nemt købe de helt dyre designer varer i Italien. Det var nemt, og vi var værdsat. Idag køber kinesiske forretningsmænd alt op. Godt som dårligt ryder de uden at se varerne. De betaler bare, og så er den deal done!
Det samme problem har de store modehuse, som Louis Vuitton, Gucci, Hermes, Dior mm. I Paris, London, NY mm er der ligefrem begrænsninger på, hvor mange $ hver kinesisk kunde må bruge. For ellers kan et kuld kinesiske turrister tømme en hel luksusbutik i løbet af få timer!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

 

Jeg er meget enig med dig. tror langt fra at krisen er over, tror det bliver meget værre end det vi ser nu

Mette

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)