Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?

Håndtering af ansatte ved salg af virksomhed

  1. Amino.dk
  2. Ordbog
  3. Checkliste for salg af virksomhed
  4. Håndtering af ansatte ved salg af virksomhed
Hvor mange stjerner giver du? :

Salget af virksomheden er den største omvæltning en virksomhed kan gennemgå. 

For de ansatte kan det være en meget usikker og utryg situation og derfor bør du tænke rigtig meget over hvordan du håndterer dine ansatte når du går igang med en salgsproces.

Hvis de ansatte bliver for utrygge kan det være at de siger op hvilket kan være katastrofalt for værdien af din virksomhed og dermed sætte en stopper for salgsprocessen. 

Hvordan håndterer man de ansatte?

Det er vigtigt at huske på, at dine ansatte altid er interesseret i deres egen fremtid. Derfor er det vigtigt, at du har en nogenlunde idé om hvordan deres fremtid ser ud i forhold til salget, inden du fortæller dem om det.

Det kan derfor godt betale sig, at vente til du er et godt stykke inde i processen og har en god idé om hvem køberen er og hvad vilkårene bliver for overdragelsen inden du siger noget.

Det kan dog være en fordel at inddrage vigtige mellemledere i salget og evt. lave en aftale hvor de bliver belønnet hvis salget går igennem på en god måde, på den måde sikrer du dig, at der bliver holdt styr på tropperne under salget og at dine vigtige mellemledere ikke forlader virksomheden under salgsprocessen.

Når du er så langt i processen at du ved hvem køberen er, hvornår overdragelsen vil ske og hvordan vilkårene for overdragelsen bliver kan du fortælle de ansatte om salget. Det er dog vigtigt at du har en plan for hvad det kommer til at betyde for de ansatte, så de ikke føler sig så utrygge.

Hvis du er interesseret i at læse mere om håndtering af ansatte i en virksomhedsoverdragelse, kan du læse mere på Saxis.dk - Danmarks største online virksomhedsbørs

(Annonce)

Hvor mange stjerner giver du? :