Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere firmaer under samme cvr nr.?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa :-)

Først stor ros til sitet her, er ny på Amino men må da sige at jeg er imponeret over den store mænde oplysninger og info man kan finde, samt den store velvillighed der er til at hjælpe andre - keep it up Yes

Så til mit spørgsmål: Som skrevet i overskriften vil jeg gerne vide om det kan lade sig gøre at køre flere firmaer under samme cvr nr.?

Lad mig give et fiktivt eksempel: Jeg ønsker at starte et firma der tilbyder polering af biler, jeg er dog bevidst om at jeg ikke kan leve af det fra dag 1. Derfor ønsker jeg også at lave et firma der tilbyder hjemmeside design, udelukkende for at udfylde de manglende ordre i startfasen og tjene penge. De to firmaer skal have hvert sit navn og promoveres forskelligt.

Idéen er så at begge firmaer skal sortere under et cvr nr. med et "hovedfirma"

Håber denne smørre giver mening Smile 

Pft.

Kallehauge

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:31

Hej!

Ja..du kan blive delregistreret i et personligt firma(med SE.nr. tilhørende et CVR.nr.)!

MvH

Peter

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:53

Er du sikker på at man kan det med et personligt firma? Jeg prøvede for et halvt års tid siden at registrere et ekstra firmanavn med anden branchekode ved EogS, men det sagde de, at man ikke kunne?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:49

Ja..jeg er sikker.

Du må enten have fået en forkert besked eller misforstået noget.

MvH

Peter

Tilmeldt 30. Aug 10
Skrevet kl. 10:46

Tak for svar Big Smile

Kunne tænke mig at spørge om der er fornuft i at samle flere firmaer under samme se/cvr.nr? Har en idé om det kan gøre administrationen nemmere, eller er det i virkeligheden underordnet?

/Kallehauge

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:56

Hej!

Jamen det afhænger af, hvad du vil.

Har f.eks. en kunde, der har 8 slikbutikker samt 1 importvirksomhed, hvor det hele kører med

1 CVR.nr. og resten SE.numre.

Regnskab mv. kører separat for hver enhed.

MvH

Peter

Fra Vig
Tilmeldt 15. Jul 05
Indlæg ialt: 42
Fra  e-moms ApS Skrevet kl. 10:58

Hej Kallehauge,

Det er jo lige det der er spørgsmålet. Du skriver ikke om du har tænkt dig at oprette et APS eller om det skal drives i personligt regi.

Men min umiddelbare mening er at det nok kan betale sig at gøre, ud fra en administrativ betragtning. Du vil for eksempel kun skulle oprette én konto til bogføringssoftware, betale revisoren én gang, svare moms for ét firma, osv. osv.

Med venlig hilsen

Sean

Tilmeldt 30. Aug 10
Skrevet kl. 12:12

Asimov & Peter - Tak for jeres hurtige svar Big Smile

Det skal drives i personligt regi.

For ikke at spilde jeres tid og ønsker de bedste råd, vil jeg gerne smide idéerne på bordet. Planen er at jeg vil tilbyde private husstande alarmsystemer ala dem de store selskaber tilbyder, blot vil jeg sælge dem systemerne som kan det samme som de noget dyrere systemer, som tit også er noget man "lejer" og har abonnement på. Jeg vil naturligvis tilbyde montering og opsætning i hjemmet. I samme firma tænker jeg også GPS sikring af alt der kan flyttes/stjæles, biler, havetraktorer, landbrugsmaskiner osv.

Som jeg skrev er dette ikke noget jeg kan leve af fra dag 1 og derfor har jeg i tankerne at lave endnu et firma som jeg kan bruge noget af "spildtiden" (ved godt at seriøse iværksættere kke har spildtid - tror i ved hvad jeg mener), det kan være hvad som helst, textiltryk, rengøring, har ikke valgt branche endnu. 

Idéen er naturligvis primært at det skal drives optimalt ifh. til administration, da jeg hellere vil bruge fokus på PR og markedsføring og selvfølgelig selve arbejdet i marken. I den forbindelse er tanken også at det vil være en fordel at dele fimaerne afh. til markedsføring osv, da der er tale om vidt forskellige brancher og min opfattelse er at det kan være svært at markedsføre to vidt forskellige fimaer med forskellige ydelser under samme navn, webside osv.

Thx.

/Kallehauge

Ps. Kan fortælle at jeg netop har tilmeldt mig et kursus i mit lokale erhvervs & iværksætterråd, netop for at få et fornuftigt afsæt og viden inden jeg hopper ud i det hele Smile

Fra Copenhagen
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 298
Skrevet kl. 12:43

Peter - Revisor:

Hej!

Ja..du kan blive delregistreret i et personligt firma(med SE.nr. tilhørende et CVR.nr.)!

MvH

Peter

Hej Peter

Bonusspørgsmål. Hvis man har 5 hjemmesider eksempelvis, kan man så ikke bare lade ét enkeltmandsfirma eje alle hjemmesider der hver især genererer indtægt? De ejes jo alle sammen af samme virksomhed, eller er der noget jeg har helt misforstået.

Når man udfylder tilmeldingsblanketten, kan man i øvrigt tilføje bibrancher.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 12:47

jauvert:

Peter - Revisor:

Hej!

MvH

Peter

Hej Peter

Bonusspørgsmål. Hvis man har 5 hjemmesider eksempelvis, kan man så ikke bare lade ét enkeltmandsfirma eje alle hjemmesider der hver især genererer indtægt? De ejes jo alle sammen af samme virksomhed, eller er der noget jeg har helt misforstået.

Når man udfylder tilmeldingsblanketten, kan man i øvrigt tilføje bibrancher.

Kan du sagtens. En hjemmeside er jo ikke ensbetydende med en virksomhed. 

Det pågældende selskab eller firma står bare, som ejer og driver af de forskellige hjemmesider. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)