Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

e-fax

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jul 05
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvilken e-fax system skal man bruge? Har Skype fax?

Jeg søger et enkelt og velfungerede fax system, som kan sende og modtage fax online. Hvad skal jeg vælge?

Håber i kan hjælpe - og godt nytår til alle

Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 12:54
Elektronisk fax er både godt og skidt.

Jeg har selv brugt både trådløs fax via Telia (Et simkort i et Nokia D211 indstikskort i min bærbare) og e-fax.com (fax via IP-telefoni virker på samme måde), men for begge løsninger gælder det, at det ikke virker optimalt. Du kan sagtens sende fax uden de store problemer, men modtagelse volder lidt større bekymringer. Rent teknisk er en fax jo analoge lydbølger, hvorimod elektroniske midler jo selvsagt er digitale. Dvs. når en analog fax modtages omformes den fra analogt signal til digitale pakker, hvilket ofte fejler. Hvis bare en lille del af det analoge signal ikke opfanges digitalt fejler faxen og du modtager kun dele eller slet intet. Afsender af faxen vil herved også ofte opleve kommunikationsfejl. Jeg tror jeg havde en 50/50 successrate, hvor måske halvdelen af alle fax fejlede enten i modtagelsen eller som kommunikationsfejl hos afsender...

Fra Odense SV
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 12:59
Som jeg læser simons spørgsmål er det ikke en mobilfax, men en "PC fax" - Altså et stykke software man har kørende på sin computer istedet for en traditionel faxmaskine.

/Anders Trans Sørensen, redWEB ApS, Tlf: 20 7371 20

I redWEB er vi eksperter i Joomla Webdesign.

Tilmeldt 12. Apr 05
Skrevet kl. 13:04
...som kan sende og modtage fax online.

Det kunne f.eks. være e-fax.com som jeg har erfaring med, men som jeg også skriver, hvadenten det er mobilfax, PC-fax eller online fax så er det et digitalt medie, som ikke spiller 100% sammen med de gode gamle analoge signaler...

Tilmeldt 12. Apr 05
Skrevet kl. 13:07
Det jeg ville sige var, hvis du er meget afhængig af din fax (som jeg er), så er en god gammeldaws faxmaskine det bedste...

Hvis du "blot" har behov for at kunne sende fax, ligemeget hvor du er, så er de digitale løsninger et rigtig godt supplement.

Tilmeldt 16. Jul 05
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 13:24
Det er en online fax service jeg sørger. Jeg har selv brug www.j2.com for et par år siden, som virkede helt optimalt. Ville bare høre om der var nogen der havde erfaring med en bedre løsning, om Skype evt. har fax etc.??

Den skal bruges, således at når en kunde faxer til vores 70 nummer, peger vi vores 70 nummer på vores elektroniske fax, og modtager dermed fax online. Vi vil sende fax fra det online system, som dog gør at det er det online fax nummer, som der står som afsender - hvilket selvfølgelig ikke er optimalt.

Anyways, hvis nogen er erfaring, hører jeg meget gerne.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)