Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælge dansk børnetøj i Polen

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Sep 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Går og tænker lidt over at starte webshop i Polen hvor jeg vil sælge dansk lækkert børnetøj. Det mangler de virkelig dernede. Jeg tror selv på at der er et marked for det, og er klar på at bruge masser af energi og tid på at få det til at fungere. Men hvordan??!  Jeg skal jo have nogle kontakter til de lækre børnetøjsmærker, ved så bare ikke om man skal satse på de store og veletablerede (vil de overhovedet sælge i Polen?) eller om det er bedre med de små  mærker?  Webshoppen skal vel også produceres og designes i Polen, så den er tilpasset det polske e handel?  Da Polen jo også nu er et eu land, tænker jeg at det er nemmere at eksportere tøj fra Dk?

Er der nogle der har gode ideer og råd?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:10

Inden du bruger så meget som en krone vil jeg meget kraftigt råde dig til at tage en tur til polen, og ikke bare 2-3 dage. Bliv der en uge eller to.

Polen er godt nok med i EU, men det er et fattigt land, og Internet er ikke noget folk normalt har på samme måde som i Danmark. Ud over det findes der tusindvis af små tøj markeder i hver eneste lille by hvor man kan købe tøj til kina priser.

Jeg tvivler meget stærk på at du kan eksporterer tøj fra Danmark til Polen og tjene på det. Du vil nærmest være nød til at sælge det til halvdelen af indkøbspris hvis du vil være konkurrence dygtig.

Jeg vil bestemt ikke ødelægge din drøm, og siger ikke det er umuligt. Jeg siger bare du skal tage derned og se hvor billige deres butikker og markeder faktisk er. Samt lave noget seriøs research på deres købekraft og Internet adgang.

Om ikke andet syntes jeg faktisk du skal kigge på muligheden for at gøre det omvendt. Køb billigt tøj i polen og lav noget lagersalg herhjemme. Enten online eller offline.

Du virker dedikeret så er sikker på du vil få succes, men lav nu dine lektier inden du kaster penge væk.

Tilmeldt 3. Sep 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:21

Tak for hurtigt svar..

Jeg har rejst meget i Polen, faren til mine 2 børn er fra Polen. Ved så absolut godt at det er et fattigt land, men i storbyerne er de meget langt fremme, synes ikke forskellen er særlig stor. De velhavende har rigtig mange penge i Polen,  og ved at de kan lide at vise det. Polsk mentalitet!

-Og jeg ville reklamere med unikt dansk design. Lyder det virkelig helt håbløst??

Jeg ved ikke hvordan det er med nethandel i Polen, i de store byer (hvilket helt klart vil være udgangspunktet) men med andre ting er de på højde med Dk. Bare huspriserne er enorme...

Ville aldrig gøre det den anden vej, deres børnetøj er ikke værd at samle på, mine børn skulle ihvertfald ikke gå med det!! :o)

Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 282
Fra  Amarisas International Co., Ltd. Skrevet kl. 19:42

Når du når så langt som til at bestille og fremstille tøj, så kontakt mig, da jeg driver en systue i Thailand.

Vi laver kvalitetstøj til en fornuftig pris. Har kunder fra den meste af den vestlige verden herunder også Danmark, så vi er gearet til den høje kvalitet.

lars(snabel a)amarisas.com

www.amarisas.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:47

Uma2:

Tak for hurtigt svar..

Jeg har rejst meget i Polen, faren til mine 2 børn er fra Polen. Ved så absolut godt at det er et fattigt land, men i storbyerne er de meget langt fremme, synes ikke forskellen er særlig stor. De velhavende har rigtig mange penge i Polen,  og ved at de kan lide at vise det. Polsk mentalitet!

-Og jeg ville reklamere med unikt dansk design. Lyder det virkelig helt håbløst??

Jeg ved ikke hvordan det er med nethandel i Polen, i de store byer (hvilket helt klart vil være udgangspunktet) men med andre ting er de på højde med Dk. Bare huspriserne er enorme...

Ville aldrig gøre det den anden vej, deres børnetøj er ikke værd at samle på, mine børn skulle ihvertfald ikke gå med det!! :o)

Det er ikke så meget Polen som marked der er et problem. Problemet er du vil sælge dem ting fra Danmark hvor alt er 5 gange så dyrt.

Hold bare fokus på Polen, men tænk på eksport fra et andet land eller egen produktion.

Og før du lytter til mig eller noget andre så undersøg markedet så godt som du kan. Der er ingen grund til at det skal koste mere end nødvendigt.

Fra Stargard, Polen
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 29
Fra  ZOEdesign Skrevet kl. 15:01

Hej Uma

jeg synes det er en god ide du har der!

Markedet her er KÆMPE stort i forhold til Danmark!

Ja, du må have en mindre profit margen, men et MEGET større marked.

Jeg er bosat i Polen, og har selv haft samme tanke med lækkert børnetøj fra de danske mærker.

Skriv til mig, og lad os tage en snak på telefonen for sparring.

Venlig hilsen Ian

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 10:43

Hej Uma2

Har du undersøgt hvor meget polakkerne bruger e-handel? Selvom det er udbredt i DK kan det godt være langt tilbage i andre lande. Selv et veludviklet land som Sverige er ikke særlig langt fremme hvad angår e-handel. Undersøgelser viser, at at ud af de folk, som normalt bruger internettet har 92 % af danskerne handlet på nettet det seneste år, men det i Sverige kun er 51 %! Det er et meget lavt tal, når man tænker på, at Sverige er ét af de lande vi normalt sammenligner os med.

Tænker da på, om ikke tallet for Polen ligger endnu lavere?

...og lige en anden ting. Ofte er det sådan, at de store firmaer (jeg sælger godtnok legetøj, men det er sikkert det samme med børnetøj) sælger til noget lavere indkøbspriser til lande, hvor der ikke er så god købekraft. Derfor kunne du jo starte med at tage kontakt til de store tøjmærker og høre, hvor meget de kan spidse blyanten:-)

Bobles tumledyr og meget andet lærende legetøj

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)