Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affliate / seo fejl.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Andy Max Jensen:

Hvad med den her løsning?

Side:
http://www.fixatilldig.se/fudge-dry-shampoo-p-1811.html?ref=30&affiliate_banner_id=14

Kode der skal indsættes:
<link rel="canonical" href="http://www.fixatilldig.se/fudge-dry-shampoo-p-1811.html" />

Hey.

Jeg har vidst sagt det før, men jeg siger det da gerne igen :)

kanoniske urler er ikke en løsning på noget, det skal ses som et suplement til alle de ting som man skal gøre for at gøre det rigtigt. Gør man det rigtigt fra starten af, så behøver man heller ikke bruge canonical url

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 00:03

KTJ-Media.dk:

Andy Max Jensen:

Hvad med den her løsning?

Side:
http://www.fixatilldig.se/fudge-dry-shampoo-p-1811.html?ref=30&affiliate_banner_id=14

Kode der skal indsættes:
<link rel="canonical" href="http://www.fixatilldig.se/fudge-dry-shampoo-p-1811.html" />

Hey.

Jeg har vidst sagt det før, men jeg siger det da gerne igen :)

kanoniske urler er ikke en løsning på noget, det skal ses som et suplement til alle de ting som man skal gøre for at gøre det rigtigt. Gør man det rigtigt fra starten af, så behøver man heller ikke bruge canonical url

MVH Kim

Enig! Men det kan nogen gange være ret omfattende at gøre det rigtigt i et system man ikke selv har lavet ...og man kan jo egentlig sige at der er lavet rigtigt ...Google har bare nogen gange lidt svært ved at forstå hvad man i virkeligheden mener ;-)

Jeg ville personligt lave en Canonical og så evt. angive på Google Webmaster Tools at den skal ignorere nogle bestemte parametre for at få det til at træde i kraft med det samme ...i det her tilfælde "ref" og "affiliate_banner_id".

Jeg ville godt kunne være lidt bekymret over at fjerne en URL grundet parametrene ...er du 100% på at det ikke har konsekvenser for URL'en uden parametre også?

:-) Andy

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:14

Andy Max Jensen:

Jeg ville godt kunne være lidt bekymret over at fjerne en URL grundet parametrene ...er du 100% på at det ikke har konsekvenser for URL'en uden parametre også?

:)

ja altså en url med parametre og en url uden er 2 forskellige urladresser. det har derfor ingen indflydelse på urlen uden parametrene.

Andy Max Jensen:
Enig! Men det kan nogen gange være ret omfattende at gøre det rigtigt i et system man ikke selv har lavet

Nu er det jo ikke fordi det er de sværeste ting jeg har sagt der skal gøres. og yderligere skriver han: Vi køre med Oscommerce og har vores egen affiliat system på.

OsCommerce er nu heller ikke ligefrem det sværeste, og samtidig bruger de deres eget affiliate program, så mon ikke de har bare lidt kendskab til at implementere en så lille ting?

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:17

Glemte lige at sige at min løsning ikke er så meget sværere end din løsning, begge skal sættes ind i head, og begge skal kigge på om der er sat nogle parametre.

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 20. Aug 10
Skrevet kl. 00:25

KTJ-Media.dk:

Glemte lige at sige at min løsning ikke er så meget sværere end din løsning, begge skal sættes ind i head, og begge skal kigge på om der er sat nogle parametre.

Jep! Jeg har bare crawlet sitet og set at den havde nogle problemer med canonical URL's ...og måske at det kunne løse problemet på produktsiderne mere generelt ...altså også hvis der bliver brugt andre parmetre ...men det kan man selvfølgelig også gøre med den løsning du har foreslået ...bare at man lige er opmærksom på at der ikke kommer alt for mange redirects ind på sitet.

Tilmeldt 20. Aug 10
Skrevet kl. 01:03

I virkeligheden er det et ret sjovt scenarie hvis man lige kigger ud over teknologien ...for det man i virkelighden gør her er at udelukke affiliates fra at tjene penge på at lave linkbuilding til ens site ...hvilket jo er deres incitament for at blive affiliates ...eller i hvert tilfælde at de kun tjener penge på links de selv har postet ...og ikke det der, hvis de gør det ordentligt, kommer ind fra søgemaskiner.

Ved at lukke sådanne "huller" gør man det også mindre attraktivt at være affiliate ...peronligt ville jeg selv spare krudtet hvis jeg var affiliate og der blev lukket for den del. Eller evt. bruge MicroURL's til at linke med i stedet (så kommer man formentlig bare op i et antal redirects som gør at i ikke får ranking for den linkbuilding jeres affiliates laver).

Har i overvejet at bruge krudtet på at ligge højere i søgeresultaterne end jeres affiliates i stedet for at udelukke dem? Det er jo dem der bygger links op!

Fra Vellinge (Sweden)
Tilmeldt 19. Jun 08
Indlæg ialt: 103
Fra  Firstcom A/s Skrevet kl. 07:54

Hej

Grunden til at vi har affiliates system på vores site er dels pga. link building og så selvfølgelig også de salg det kan skabe.

Jeg vil jo gerne have link buildingen og den mister jeg jo ved at lade den være ik?
Jeg vil gerne have den værdi de giver når de skriver om et produkt og laver linket over til produktet. så er det jo ikke fedt at linket med deres affliates kode kommer højst i google.

så mister jeg værdien ved at lave de her fix?

Kent Ellegaard / kitesport.nu
Har Danmarks bedste Kite udstyr

Tilmeldt 20. Aug 10
Skrevet kl. 08:51

Partydk:

Hej

Grunden til at vi har affiliates system på vores site er dels pga. link building og så selvfølgelig også de salg det kan skabe.

Jeg vil jo gerne have link buildingen og den mister jeg jo ved at lade den være ik?
Jeg vil gerne have den værdi de giver når de skriver om et produkt og laver linket over til produktet. så er det jo ikke fedt at linket med deres affliates kode kommer højst i google.

så mister jeg værdien ved at lave de her fix?

Du får både salgene og linkbuildingen ved at lave både den løsning som har forslået, og den Kim har foreslået. Men du risikerer at miste dine affiliaates, som skaber både links og salg.

Jeg ville dog nok lave den del af Kim's løsning om som handler om at fjerne linket fra Google om til at ignorere parametrene ...jeg ville aldrig fjerne et link fra Google til noget der har salgsværdi, og som i øvrigt ranker.

Inde på Google Webmaster Tools går du ind på dit domænenavn og ind under: Webstedskonfiguration > Indstillinger > Parameterstyringer.
...der sætter du "ref" og "affiliate_banner_id" til "Ignorer".

Faktisk er det det eneste der er nødvendigt at gøre ...og det eneste dine affilliates ikke kan spore ...

Men før du gør det vil jeg anbefale at du får skriftlig samtygge af din nærmeste overordnede ...eller hvis du er freelancer, den du har kontrakt med eller en med tegningsberettigelse. Grunden er at det kan skabe temmelig meget ballade hos affilliates hvis deres indtjæning pludselig går drastisk ned ...og hvis du som udvikler sidder med nsvaret kan din stol nok blive lidt varm at sidde på ;-)

...og du skal nok forklare dem konsekvenserne af det. Det er jo rent faktisk en mulighed at de ikke har til hensigt at give affilliate penge væk for den Google Ranking som affilliates skaber ...men det bør være op til dem ...og det bør ikke være din røv der skal ristes hvis det skaber ballade.

Du kan evt. vidregive det jeg har skrevet i den her post og den forrige som forklaring.

Fra Vellinge (Sweden)
Tilmeldt 19. Jun 08
Indlæg ialt: 103
Fra  Firstcom A/s Skrevet kl. 11:24

Hej Andy

Jeg må nok selv stå til ansvar for dette da det er mit site.

Jeg syntes at det er fair at Affiliats tjener på de salg de laver fra deres site men ikke fra Google index.

Men takker jeg kigger på det med det samme.

Kent Ellegaard / kitesport.nu
Har Danmarks bedste Kite udstyr

Tilmeldt 20. Aug 10
Skrevet kl. 11:55

Partydk:

Hej Andy

Jeg må nok selv stå til ansvar for dette da det er mit site.

Jeg syntes at det er fair at Affiliats tjener på de salg de laver fra deres site men ikke fra Google index.

Men takker jeg kigger på det med det samme.

Det er fair nok, du ved bedst hvordan din forretning er sat op :-)

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)