Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overtag firma

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

For at gøre en kort historie rigtig lang så tager jeg den lige fra starten af.

Jeg er udlært tømrer. Arbejder som stillads arbejder i øjeblikket, og har engenligt tænkt mig og gøre dette i et stykke tid endnu.

Men nu kommer mit "problem". Min svigerfar har igennem rigtig mange år haft sit eget gulvsliber firma. Der er ingen ansat. Da han nu er blevet slidt og ikke rigtigt kan mere, så spurgte han mig, om det ikke var noget og overtage firmaet.

Ville gerne kører firmaet ved siden af mit stillads job, intil der kommer lidt gang i den med slibningen. Er det noget rod? Eller kan dette også løses? 

Det vil jeg rigtig gerne! Skal intet betale for maskiner, skønt der sikkert er for et par 100,000 kr. Intil nu har jeg kørt i min egen person bil, når jeg har slebet gulve for ham.

Mit spørgsmål er nu- Hvad gør jeg!? Aner virkelig intet om at være selvstændig! Skal også have fat i en varevogn (bare en billig en)

Er virkelig på bar bund, aner ikke hvor jeg skal starte eller slutte!

Leder vel engenligt efter en "brusanvisning" i at starte sit eget firma.

Håber virkelig i vil hjælpe, brænder meget for det her.

På forhånd tak.

Hilsen Andreas Pedersen

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 20:15

Først Velkommen på Amino

Du finder rigtig meget info om alle emner her, søg på de nøgleord du går efter eks. opstart, moms, skat, og meget andet.

1 lille råd eller to.

Den varevogn du køber må ikke være for billig, da du så ofte vil opleve defekter ved den og derfor mange rep. omkostninger, men heller ikke så dyr at den stjæler dit overskud.

Der er bestemt ingen store problemer med at kombinere, eget firma og at være ansat et andet sted,  masser af selvstændige er begyndt på den måde. Som ansat der skal du ikke tænke over alt med regnskaber, det skal du som selvstændig. Dog er det ikke ret krævende, når der er tale om en ret simpel forretning, som gulvslibning er ret skatteteknisk.

Mit kort råd er - Bare gå igang og glæd dig over at være egen herre SS

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 10
Skrevet kl. 20:37

Men hvor skal jeg starte? alle siger "jamen du skal bare ha et moms nummer" Hvad er det moms nummer? Hvordan skriver jeg en regning til en kunde? det er lidt sådan nogle ting...

Fra Ishøj
Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 164
Fra  RR PRINT A/S Skrevet kl. 20:42

Hej med dig, det lyder da spændende - og folk har vel altid brug for at få slebet gulve :-)

Det lader jo til at du har et godt forhold til ejeren, så kunne det ikke være en mulighed at du kører hans systemer videre indtil du selv får et overblik? Hvordan skriver han faktura, hvem ordner hans regnskab etc.

mht. momsnummer kan du kigge her: http://www.eogs.dk/sw28219.asp

Rigtig god fornøjelse!

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:43

Hej og velkommen

Du er i den klassiske situation, idet du formentlig er god til dit arbejde, men omkring virksomhedsdrift m.v. så kommer spørgsmålene.

Der er faktisk mange både revisorer og regnskabsfolk, som tilbyder en eller anden form for hjælp i opstartsfasen, ofte uden beregning for 1 time eller 2.

Så mon ikke der viser sig noget inden længe, ellers prøv at kigge lidt på profilerne herinde.

Hilsen

Tonny

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 20:43

Hejsa

Kunne du ikke overtale din svigerfar til at hjælpe dig igang med alle disse "administrative" ting et par måneder indtil du selv kan klare det, jeg går ud fra at selve arbejdet kan du sagtens klare, spørg ham pænt om han ikke vil give et nap med alle disse ting i begyndelsen, han har vel en del års erfaring med både dette og branchen, så tror da at han kan overtales, giv det et forsøg at snakke med ham om det administrative og hjælp til det.

Held og lykke med projektet !!

Best regards

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 10
Skrevet kl. 20:47

Jeg kan sagtens hente hjælp fra min svigerfar. Men vil godt sætte mig lidt ind i tingene inden, også for at forstå de ting han sidder og snakker om. Så´en fra begynder nivue. Har altid været "lønslave". Så ved ikke ret meget om at at være selvstændig.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:54

Treas:

Jeg kan sagtens hente hjælp fra min svigerfar. Men vil godt sætte mig lidt ind i tingene inden, også for at forstå de ting han sidder og snakker om. Så´en fra begynder nivue. Har altid været "lønslave". Så ved ikke ret meget om at at være selvstændig.

Hej igen

Nu skriver du ikke på din profil, hvor du bor i landet, hvilket måske kunne være en hjælp, hvis der skulle være en hjælpsom sjæl her på Amino (Det ved jeg, at der er)

Du kan måske begynde her hos SKAT http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=348575

Tonny

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 10
Skrevet kl. 20:59

Sorry. He he. Er meget ivrig for at komme igangSmile

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 21:01

Hej igen

Der findes en hel del opstarts kurser for iværksætter, du finder ofte disse annoncer i aviserne, eller på nettet via søgeord som iværksætter, væksthus, cvr nummer, og andre.

Du skal ringe til skat eller www.skat.dk der finder du telefon nr så kan du altid ringe til dem og høre om de ikke har en "Iværksætter pakke" jeg ved ikke om denne findes, men de ved helt sikkert hvad du mener med det.

At skrive en faktura på eks. 17 timers gulvslipning, 3 timers kørsel, moms, er ret enkelt.

Hvad alle de rent tekniske ord i skattereglerne bliver kaldt, lære vi andre stadigvæk nyt om. Så lad være med at tænke for meget over det.

Få styr på de få krav der er til dig med en enkeltmandsvirksomhed. Du kan altid få en revisor med ind over, hvilket meget ofte er en ret god ide, da denne kender alle fradrag du kan benytte dig af, så du kan bruge din tid på det du er bedst til.

Gør det simpelt for dig selv, og glæd dig over du kan SS

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)