Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg er normalt meget aktiv herinde, men denne gang vælger jeg at være anonym, så jeg bedre i ro og mag kan vurdere det i skriver

Jeg har siden sidste år benyttet mig af et lille bogføringsfirma, der har arbejdet til min fulde tilfredshed indtil dato, jeg har haft en totalpakke, således at jeg afregnede også revisor arbejde igennem dem. Jeg har altså således betalt  min samarbejdspartner for både bogføring samt for revisor arbejde.

Derfor var overraskelsen også stor, da revisoren nu har fremsendt en regning til mig på det udførte arbejde og da jeg kontaktede ham, fortalte ham mig at der ikke foreligger nogen aftale imellem dem og min bogføringspartner, og de havde ikke set skyggen af penge fra ham, så derfor vælger de nu at gå direkte til mig for at krasse pengene ind.

Mit spørgsmål er nu.. Kan de det? er det ikke en sag imellem dem og min bogføringspartner?

Jeg er naturligvis i den 7. himmel med udsigten til at skulle bløde med endnu en omgang revisorbidrag af min virksomhed :D

Stor Hilsen

RevisorHajen

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 16:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du ikke har indgået nogen aftale med den pågældende revisor, så kan han vel heller ikke kræve betaling fra dig. Så simpelt burde det egentlig være.

Han har indgået et samarbejde som underleverandør. Hvis du har betalt hans samarbejdspartner, så har du også samvittigheden i orden. Det mener jeg derimod ikke revisoren har, hvis han vil prøve at plukke dig dobbelt.

Så bed ham om at fremvise en af dig underskrevet ordrebekræftelse på det han ønsker betaling for. Hvis han ikke kan det, så har han vel heller ikke krav på at du betaler.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 11:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

RevisorHajen:

Hej Alle,

Jeg er normalt meget aktiv herinde, men denne gang vælger jeg at være anonym, så jeg bedre i ro og mag kan vurdere det i skriver

Jeg har siden sidste år benyttet mig af et lille bogføringsfirma, der har arbejdet til min fulde tilfredshed indtil dato, jeg har haft en totalpakke, således at jeg afregnede også revisor arbejde igennem dem. Jeg har altså således betalt  min samarbejdspartner for både bogføring samt for revisor arbejde.

Derfor var overraskelsen også stor, da revisoren nu har fremsendt en regning til mig på det udførte arbejde og da jeg kontaktede ham, fortalte ham mig at der ikke foreligger nogen aftale imellem dem og min bogføringspartner, og de havde ikke set skyggen af penge fra ham, så derfor vælger de nu at gå direkte til mig for at krasse pengene ind.

Mit spørgsmål er nu.. Kan de det? er det ikke en sag imellem dem og min bogføringspartner?

Jeg er naturligvis i den 7. himmel med udsigten til at skulle bløde med endnu en omgang revisorbidrag af min virksomhed :D

Stor Hilsen

RevisorHajen

Dette er desværre et dilemma, som det kan være svært at give et endegyldigt svar påSurprise

Du skriver ikke om revisorens status, idet der er forskel på revisor og "revisor" (læs: godkendt revisor). Godkendte revisorer er omfattet af de særlige regler omkring kvalitetskontrol, hvilket bevirker, at der skal udarbejdes en skriftlig aftale med kunden omkring bl.a arbejdets omfang, deadlines m.v. samt forhold omkring afregning og aftaler om de såkaldte ad hoc opgaver.

Har du ikke underskrevet eller indgået i en aftale med den godkendte revisor, så har han en rigtig dårlig sag. Jeg kan iøvrigt oplyse, at jeg også har kunder på den beskrevne måde, hvor jeg netop derfor udfærdiger aftalegrundlag med det pågældende bogførings-regnskabsbureau for hver enkelt kunde. Kommer der så opgaver, som ikke behøver bogføringsbureauets assistance, så udfærdiges der følgelig aftale direkte med kunden for den specifikke opgave.

Hvis det ikke er en godkendt revisor, så må du simpelthen afvise kravet og bede ham videresende det til bogføringsbureauet. Herudover kan du anmode bogføringsbureauet om at bekræfte, at de har modtaget den aftalte betaling for revisor assistancen.

Konklusion: Forholdet afhænger følgelig af, hvem du har indgået en skriftlig aftale med, og selvfølgelig skal du ikke betale den samme ydelse 2 gange.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:51

Tonny Skov Pedersen:

Har du ikke underskrevet eller indgået i en aftale med den godkendte revisor, så har han en rigtig dårlig sag. Jeg kan iøvrigt oplyse, at jeg også har kunder på den beskrevne måde, hvor jeg netop derfor udfærdiger aftalegrundlag med det pågældende bogførings-regnskabsbureau for hver enkelt kunde. Kommer der så opgaver, som ikke behøver bogføringsbureauets assistance, så udfærdiges der følgelig aftale direkte med kunden for den specifikke opgave.

Revisor er stats autoriseret, så den skulle jo være god nok. Nej jeg har ingen direkte aftale med ham, han er mit firma's revisor, men kun ikraft af at bogføringsbureauet havde et sammarbejde med dem og jeg finder det lettest at kun have en part at snakke med mht til regnskab.

Bogføringsbureauet har da også over for mig bekræftet at det er en sag imellem dem og revisor, så jeg står rimeligt godt her... måske skulle jeg aldrig have skrevet herinde, men det gav mig luft efter at have modtaget en kæmpe regning!! Der oven i købet ikke modsvarer det arbejde der blevet ydet

Tak til dig Tonny, for at give dig tid til at besvare, også en tak til dig Martin :-)

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 16:45

Håber du får styr på detStick out tongue

Ellers er der desværre nok kun udvejen med en advokat og omkostninger i denne forbindelse.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 00:07

Hvis bogføringsbureauet selv siger, at det er et mellemværende imellem dem og revisoren - så send da regningen videre til dem, så kan de betale den. De har jo erkendt kravet :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)