Hej Alle, Jeg er normalt meget aktiv herinde, men denne gang vælger jeg at være anonym, så jeg bedre i ro og mag kan vurdere det i skriver Jeg har siden sidste år benyttet mig af et lille bogføringsfirma, der har arbejdet til min fulde tilfredshed indtil dato, jeg har haft en totalpakke, således at jeg afregnede også revisor arbejde igennem dem. Jeg har altså således betalt min samarbejdspartner for både bogføring samt for revisor arbejde. Derfor var overraskelsen også stor, da revisoren nu har fremsendt en regning til mig på det udførte arbejde og da jeg kontaktede ham, fortalte ham mig at der ikke foreligger nogen aftale imellem dem og min bogføringspartner, og de havde ikke set skyggen af penge fra ham, så derfor vælger de nu at gå direkte til mig for at krasse pengene ind. Mit spørgsmål er nu.. Kan de det? er det ikke en sag imellem dem og min bogføringspartner? Jeg er naturligvis i den 7. himmel med udsigten til at skulle bløde med endnu en omgang revisorbidrag af min virksomhed :D Stor Hilsen RevisorHajen |
Hvis du ikke har indgået nogen aftale med den pågældende revisor, så kan han vel heller ikke kræve betaling fra dig. Så simpelt burde det egentlig være.
Han har indgået et samarbejde som underleverandør. Hvis du har betalt hans samarbejdspartner, så har du også samvittigheden i orden. Det mener jeg derimod ikke revisoren har, hvis han vil prøve at plukke dig dobbelt.
Så bed ham om at fremvise en af dig underskrevet ordrebekræftelse på det han ønsker betaling for. Hvis han ikke kan det, så har han vel heller ikke krav på at du betaler.