Der kan være forskel på hvordan nogle "screenreader" værktøjer opfatter ordene. <b> er faktisk kun ment som en grafisk hjælp, hvor <strong> mere er ment som en semantisk hjælp til teksten.
Tror ikke der er den helt store forskel, da jeg tror f.eks. googles robotter er kloge nok til at tolke begge ens.
I bogstaveligt forstand er der jo forskel, b siger at man skal gøre teksten bold/fed - hvor strong siger at der skal lægges vægt på ordet.
tag et kig på w3c hjemmeside omkring emnet. se under punkt 3.1.
Men Google ser de to tags som ens, ingen af dem er favoriseret hos Google. Jeg selv har heller ikke i mine egne tests set at det skulle være en fordel at bruge den ene frem for den anden. Yderligere anbefaler w3c også at man bruger "strong" frem for "b" og det samme med "em" frem for "i" og heller ikke der ser Google dem som forskellige men ens.
Virker som om at hvis man køre på strong så er man på den sikker side.
I forhold til Google er det ligemeget på nuværende tidspunkt, men ja det er dog en god ide at være på den sikre side i forhold til brugere fra forskellige platforme. det er stort set altid bedst at følge w3c standarder.