Hej Jeg sidder og bakser med et word dokument og har brug for en liv-linie! Det er et brevpapir som jeg skal lave om til skabelon og har derfor lagt hele papiret ind som et vandmærke og klikket fluebenet væk fra nedtonet. Mit problem ligenu er, at brevpapiret gerne skulle vises i "fuld farve" på skærmen, da det skal kunne sendes videre i systemet/pr. mail som word dokument. Men det bliver det ikke! Det er nedtonet, da det jo ligger som en skabelon. Spørgsmål: Hvordan får jeg mit brevpapir til at vises i fuld farve uden at hente delene ind som reelle billeder? Hvis jeg henter delene ind som billeder, så vil man jo kunne "pille" ved dem og det skal man ikke kunne. (Af samme grund lavede jeg det som vandmærke, så de var låst.) Nogen kloge hoveder der forstår hvad det er jeg mener og har en løsning? :-) Dorthe |
Hej Dorthe
Jeg tror desværre du er ude i noget der ikke kan lade sig gøre.
I Word har du ikke mulighed for at låse/sikre noget og så stadig bevare redigeringsmuligheden.
Du kan sikre dit dokument med kode osv. men så forhindrer du enhver form for redigering.
Den eneste mulighed for noget der minder om det du ønsker er ved at få en "kodekaj" til at lave noget script eller andet bagvedliggende som henter og viser grafik der hentes via internettet. Men det vil stadig være næsten umuligt at beskytte det og desuden kræver det at grafikken altid er tilgængelig på samme adresse.
PDF og Acrobat er et meget bedre værktøj til formålet. Der kan du sikre og beskytte på forskellige niveauer...