Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan overtager man ikke aktive, men i forvejen optaget domæner?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg synes jeg har læst mangt og meget om at en virksomhed kan overtage ikke aktive domæner, hvis og såfremt at domænet har stor relevans for ens virksomhed.

Der er jo altid den mulighed og kontakte ejerne af domænerne, men hvis nu de kan se at her er der en god sjat penge og tjene, fordi de godt kan se ideen i at den "store" virksomhed behøver dette domæne - er der så andre veje og gå - og hvordan er reglerne lige?

Er der nogen der kan give et bud på dette?

Bendtsen

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 12:34

Det kan lade sig gøre, men du skal tænke dig om mere end en ekstra gang før du bevæger dig ud i den slags. Se for  eksempel Orango sagen, hvor meget dårlig omtale det gav virksomheden (der alligevel i sidste ende endte med at opgive domænet).

Fra København
Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 12:48

Bendtsen:

Hej Amino

Jeg synes jeg har læst mangt og meget om at en virksomhed kan overtage ikke aktive domæner, hvis og såfremt at domænet har stor relevans for ens virksomhed.

Der er jo altid den mulighed og kontakte ejerne af domænerne, men hvis nu de kan se at her er der en god sjat penge og tjene, fordi de godt kan se ideen i at den "store" virksomhed behøver dette domæne - er der så andre veje og gå - og hvordan er reglerne lige?

Er der nogen der kan give et bud på dette?

Bendtsen

Det er der ja. Men det kommer an på hvilket TLD (domæne) det er. I .dk kan du klage til Klagenævnet for Domænenavne, hvis du mener at du burde være ejer af et domæne og har en gyldig grund.

Og så er der selvfølgelig muligheden for at forhandle domænet direkte hos ejeren, hvilket jeg altid ville starte ud med. Det kan jo være en venlig person, der godt kan se at du har brug for domænet og ikke vil lave en stor forretning ud af det.

Du kan læse mere om klager for .dk-domæner her:
http://www.domaeneklager.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)