Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan opretter jeg en blog?

Side 2 ud af 5 (42 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 893
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Glob:

Jeg forstår stadigvæk ikke hvordan wordpress fungere, jeg ved nogle bruger det til hjemmesider, og blogs.

Er det ligesom et system til at redigere hjemmesider i CMS?

Du skrev tidligere noget i retningen af: "Er det bare Word på nettet?" Og ja, det er det faktisk. Nærmest.

Det er super nemt, at sætte op. Virkeligt!

Du behøves ikke at have kendskab til noget som helst, hverken HTML, PHP, og hvad alt det dér hedder. (som jeg heller ikke har styr på)

Det er bare at skrive, sætte nogen tags på, og sætte indlægget ind i nogle kategorier. Så nemt kan det gøres!

Ejer af Hyldeborg Media | Co-founder af Plantepakken | Head of Marketing hos LegalHero

Fra Vordingborg
Tilmeldt 24. May 10
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 16:20

Nikolaj Bomann:

Du kan selvfølgelig også bare blogge her på Amino. Så kommer du lynhurtigt ud med dit budskab til en masse :-)

/Bomann

En personlig blog på Amino?!

Jeg tror på INGEN måde Martins hensigter med Amino er ytringer fra en festglad, 21 årig alt for vild blondine!!

Fra Vordingborg
Tilmeldt 24. May 10
Skrevet kl. 16:23

Tobias Hyldeborg:

Du skrev tidligere noget i retningen af: "Er det bare Word på nettet?" Og ja, det er det faktisk. Nærmest.

Det er super nemt, at sætte op. Virkeligt!

Du behøves ikke at have kendskab til noget som helst, hverken HTML, PHP, og hvad alt det dér hedder. (som jeg heller ikke har styr på)

Det er bare at skrive, sætte nogen tags på, og sætte indlægget ind i nogle kategorier. Så nemt kan det gøres!

Okay, mange tak for et brugervenligt svar - det må jeg gi mig i kast med.

Nu er det på et plan så selv jeg kan være med!

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:27

Fru Glob:

Mikael christiansen:

Dog er det ikke en bloggen rigtige som jeg ser det  , den side du henviser til , med flot er den , men man kan ikke abonner på indlæg da der ikke er rss eller feed på siden , du henviser til

Hvis du tilmelder dig hendes nyhedsbrev vil du modtage nye indlæg, m.m. - så det er da en blog?

Jeg er ikke helt med på hvad du mener med rrs?

Rss så får du direkte besked på din computer når der oprettes nye indlæg http://www.amino.dk/members/Fru-Glob/announcements/rss.aspx klik på ikon abonner indlæg så får du direkte besked på din computer når der oprettes nye indlæg

En blog er en side der løbende opdateres og gamle sider bliver gemt lige som en dagbog , vil meste se det som en nyheds side om hende selv , jeg kan ikke se hvordan man kigger tilbage i hendes indlæg den blog du , henviser til med designet er flot

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 16:29

Jeg vil meget gerne hjælpe dig hvis det er... Du kan evt. kigge på min blog hvis du vil vide have lidt inspiration til blogging :)

Vh

Kristoffer

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Vordingborg
Tilmeldt 24. May 10
Skrevet kl. 16:35

Mikael christiansen:

Rss så får du direkte besked på din computer når der oprettes nye indlæg http://www.amino.dk/members/Fru-Glob/announcements/rss.aspx klik på ikon abonner indlæg så får du direkte besked på din computer når der oprettes nye indlæg

En blog er en side der løbende opdateres og gamle sider bliver gemt lige som en dagbog , vil meste se det som en nyheds side om hende selv , jeg kan ikke se hvordan man kigger tilbage i hendes indlæg den blog du , henviser til med designet er flot

Okay, tusind tak for hjælpen - så blev jeg også det klogere.

Ja, Sarah Louise har en smadder flot "blog".

Fra Vordingborg
Tilmeldt 24. May 10
Skrevet kl. 16:37

Kristoffer Hjerrild:

Jeg vil meget gerne hjælpe dig hvis det er... Du kan evt. kigge på min blog hvis du vil vide have lidt inspiration til blogging :)

Vh

Kristoffer

Hej Kristoffer

Mange tak for hjælpen, jeg mangler dog ikke inspiriation til en personlig blog pt. mere hjælp til hvordan man får en op at køre.

Med Venlig Hilsen Ida

Fra København
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 893
Skrevet kl. 16:40

Fru Glob:

Kristoffer Hjerrild:

Vh

Kristoffer

Hej Kristoffer

Mange tak for hjælpen, jeg mangler dog ikke inspiriation til en personlig blog pt. mere hjælp til hvordan man får en op at køre.

Med Venlig Hilsen Ida

Havde jeg ikke allerede linket til denne her?

Ejer af Hyldeborg Media | Co-founder af Plantepakken | Head of Marketing hos LegalHero

Fra Vordingborg
Tilmeldt 24. May 10
Skrevet kl. 16:44

Tobias Hyldeborg:

Havde jeg ikke allerede linket til denne her?

Jo, det havde du.

Jeg sidder og kigger på det nu - stadigvæk en smule forvirret.Confused

Tilmeldt 29. Aug 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:48

Min måde at forklare det på vil være: WordPress er et "lille" CMS, et CMS skræddersyet til kun at have blogfunktionalitet. "Softwaren" består af en stak php-sider som skal placeres på en server med Apache-MySQL-php kombinationen. Denne opsætning kan godt testes lokalt på ens egen pc hvis man har evnerne. Det kan kan gøre nogle ting lidt hurtigere - f.eks. teste grafik og layout - men normalt er det tilstrækkeligt bare at lægge det på det webhotel der tilbyder førnævnte opsætning.

Side 2 ud af 5 (42 indlæg)