Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forum for bedsteforældre

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Aug 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik kommentarer på mit website med nyheder og links om børnebørn og bedsteforældre for et par måneder siden, og har rettet min side efter dette. Nu vil jeg gerne vide, hvordan I synes at den tager sig ud og fungerer efter ændringerne. Gerne også kommentarer på indholdet, selv om de fleste her på siden måske hører til generationen lige efter målgruppen! Men så kan I jo bede jeres forældre om at vurdere...

mvh

Ditte

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 13:33

Nu er jeg selv langt fra bedstefar, men jeg har da lidt inputs.

Først og fremmest, lidt off topic; jeg synes det er alternativt (ikke nødvendigvis dårligt) tiltag og jeg kan ikke finde ud af om der rent faktisk er markede for det eller ej, mine egne bedste forældre kan slet ikke finde ud af sådan noget.

Men tror bestemt at internettet, "googling" og en web-artikler har sneget sig op på den generation der hører til nye bedsteforældre anno 2010.

Noter:

Det er klart der skal arbejdes med at gøre siden meget mere letlæselig og letforståetlig i forhold til nu.

Jeg har ikke taget alt med, håber du kan bruge det her, hvis du får implementeret det, skal jeg nok give dig en anden omgangs review hvis det lyster.

Generelt

Dine margener hopper rundt, så der er ingen struktur eller linjer i rent opsætningsmæssigt som er med til at forstyrre udtrykket meget. Her skal du klart gøre noget ud af at bruge samme vertikale og horisontale margen på hele siden.

Det er overalt på siden det er et problem med margener, et stort problem.

Det er fint med dine tegninger på siden, men du udtrykker selv din målgruppe er til voksne mennesker 45+ (ca.) her kan du nok godt ofre nogle tegninger til fordel for lidt bedre overblik.

Der er også meget forvirring om hvilke farver der udtrykke hvad. I din menu er alle links sorte og fede, men i din tekst er de blå og understreget.

Toppen er lidt høj og tager, unødvendigt, en stor del af billedet og farverne er lidt for komprimeret og utydelige, jeg ved ikke hvem der har lavet det for dig, men det kan højst sansynligt gemmes i et bedre format.

Struktur

Jeg er 20 år, er vokset op med internettet og jeg kan ikke finde rundt på din side. Din menu er svær at finde hoved og hale i. Det er svært at se, hvad du gerne vil have jeg skal trykke på.

Lad overskrifter være overskrifter. Her mener jeg at du gerne må gøre dem et par pt/px større og mere markante. Evt. også klik-bare, steder hvor det vil give mening.

Links og SEO

Hvis du vil højt op på søgemaskinerne skal du have let-læselige links istedet for. Jeg kan ikke regne ud hvilket system du bruger, men jeg kan foreslå dig at du skifter til et system hvor det er en standard. 

Udover links, er her en del at arbjede med, som jeg ikke vil komme mere ind på lige nu.

Forsiden.

Letlæselighed! jeg har markeret "Av jeg slog mig" fordi det er virkelig ulæseligt. 

Generelt skal du fjerne text-align:justify og bruge text-align:left i stedet. Det er hverken pænt, nødvendigt eller læsevenligt at tekstens højreside er strømlinet.

Artikler på forsiden

Her mangler linjer, "Besøg af sundhedsplejersken mindsker risikoen for depression" og "Er nordisk mad det bedste for børn?" er meget pænt sat op, og det tror jeg bestemt også de andre ville være. hvis ikke der var et billede som skuppede med teksten.

Skal du have billeder her, skal du have beskåret miniature billeder som overholder samme bredde.

Det kunne godt sættes op ligesom "Artikler om børn og bedsteforældre" her er langt bedre opsætning og struktur.

Der er btw. et dødt link i "Av jeg slog mig".

Artikkelside.

Igen, vigtigt, det er til gene at du bruger text-align:justify; mellemrum bliver in-konsekvente og teksten bliver ulæselig.

Dine paragraffer er nærmest klumpet og ulæselige, de må godt have 15px margin istedet for 5px margin og line-height:150%; 

Billeder

Jeg har prøvet, med de røde streger, at vise hvad jeg mener med hvordan din margin er forskellig over alt på siden.

Billedet giver nok mest mening, hvis du læser mine kommentarer.

se fuld størrelse her: http://peecee.dk/uploads/082010/borneborn.JPG

God dag =) - Håber du kunne bruge det.

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Tilmeldt 29. Aug 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:23

Hej Simon! Tak for lang og grundig gennemlæsning og kommentar. Jeg vender tilbage, når jeg har læst den i detaljer!

mvh

Ditte

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)