Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket domæne navn?!

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark MK:

Tak til alle jer der har svaret.

Firmaet sælger blandt andet catering, og det er primært derfor det skal online, for at folk der søger efter catering på google finder butikken. Derfor vil næsten alt trafik komme fra Google - Og der bliver lagt en del i SEO delen for at vi kommer frem som første hit.

Jeg tror vi ender med et kortere domæne navn som hovede domæne og så køber de længere og laver redirect på primært for at konkurrenter og folk der vil udnytte det køber domænerne.

Tak for hjælpen :)

Mark

Det er også den bedste løsning.

Husk på det nytter ikke så meget at linke til domæner som 301 redirecter til et andet domæne. Lavede en test på dette, og resultatet var bare at Google indekserede siden, som der var 301 redirect på.

et eksempel

Ovenstående redirecter til ktj-media.dk og det viste at det ikke rigtig nogen effekt havde.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 12:50

KTJ-Media.dk:

Mark MK:

Tak til alle jer der har svaret.

Firmaet sælger blandt andet catering, og det er primært derfor det skal online, for at folk der søger efter catering på google finder butikken. Derfor vil næsten alt trafik komme fra Google - Og der bliver lagt en del i SEO delen for at vi kommer frem som første hit.

Jeg tror vi ender med et kortere domæne navn som hovede domæne og så køber de længere og laver redirect på primært for at konkurrenter og folk der vil udnytte det køber domænerne.

Tak for hjælpen :)

Mark

Det er også den bedste løsning.

Husk på det nytter ikke så meget at linke til domæner som 301 redirecter til et andet domæne. Lavede en test på dette, og resultatet var bare at Google indekserede siden, som der var 301 redirect på.

et eksempel

Ovenstående redirecter til ktj-media.dk og det viste at det ikke rigtig nogen effekt havde.

MVH Kim

Hvis vi siger at jeg køber A og B som domainer. Jeg bruger A som primært og laver en masse SEO på dette og linkbuilding efterfølgende gør jeg så det samme på B men laver redirect til A giver det så noget?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 15:54

Mark MK:
Hvis vi siger at jeg køber A og B som domainer. Jeg bruger A som primært og laver en masse SEO på dette og linkbuilding efterfølgende gør jeg så det samme på B men laver redirect til A giver det så noget?

Det kommer an på om du laver SEO på B før du redirecter til A, da du nemlig godt kan overføre noget af den værdi som der er blevet opbygget på kort tid.

Men køber du bare domænet B og redirecter det til A og eventuelt laver linkbuilding på B, så viser mine nyeste tests at det ikke har den store indflydelse på A. Det eneste der sker med B er at Google opfatter at der bliver linket til det, og den indekserer så linket. som vist i eksemplet ovenfor. Ovenstående eksempel er bare et af de domæner jeg har testet med.

Der er jo ingen grund til at udføre SEO på B hvis det alligevel bliver redirectet til A. Det har langt større værdi at du bare linkbuilder på A.

Jeg forstår ikke hvorfor du i det heletaget vil linkbuilde på B, hvis den alligevel bare redirecter.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)