Det vil af hensyn til søgemaskine optimeringen være en fordel at have branche-navnet inde. Hvis vi skal holde fast i dit eksempel vil folk nok søge på sko, og hvis sko indgår i dit navn vil det være lidt nemmere at komme til at ligge højt på sko. Den meget kort udgave.
Jo - det kan være en fordel med søgeord i sit domænenavn, men der er dog også en del ulemper:
Hvad gør du den dag, hvor du beslutter dig for, at andre varer end dit domænesøgeord i din webshop? Desuden er det er nemmere at huske et kort navn, end et længere sammensat ord.
Jo - det kan være en fordel med søgeord i sit domænenavn, men der er dog også en del ulemper:
Hvad gør du den dag, hvor du beslutter dig for, at andre varer end dit domænesøgeord i din webshop? Desuden er det er nemmere at huske et kort navn, end et længere sammensat ord.
Men ja, tænker du kun SEO kan det være en fordel
Det lyder meget rigtigt, dog vil jeg mene at den SEO fordel der er ved det ikke er så stor igen.
Men selvfølgelig hvis du ikke skal sælge andet så er det en fordel både fordi det er nemt at huske og samtidig er et keyword. :)
Men selvfølgelig hvis du ikke skal sælge andet så er det en fordel både fordi det er nemt at huske og samtidig er et keyword. :)
Stod det til mig, skulle der meget til før jeg ville vælge et domæne med nøgleord i. For som du siger, er der ikke enormt meget værdi at hente.
Når Google vurderer en hjemmeside bliver der kigget efter en masse forskellige ting. Dermed er det ikke nok at få styr på et enkelt element eller to, hvis man er i et meget konkurrencepræget marked. Så er det rigtig mange elementer der kan spille sammen - og i sådanne tilfælde gælder alle kneb.
Stod det til mig, skulle der meget til før jeg ville vælge et domæne med nøgleord i. For som du siger, er der ikke enormt meget værdi at hente.
Når Google vurderer en hjemmeside bliver der kigget efter en masse forskellige ting. Dermed er det ikke nok at få styr på et enkelt element eller to, hvis man er i et meget konkurrencepræget marked. Så er det rigtig mange elementer der kan spille sammen - og i sådanne tilfælde gælder alle kneb.
glemte lige at sige, at det nok kommer an på hvilket nøgleord, for der findes jo brede nøgleord som fx sko, webdesign, design osv. det ville jo være meget godt at have dem, men der skal man jo så bare være ekstremt hurtig :)
Jeg er delvist enig. Dog vil jeg mene at det netop er i konkurrencepræget marked, at man skal overveje keywords i sit domæne. Som du selv nævner, så gælder alle kneb, og hvis det er et meget konkurrencepræget marked, så er der allerede optimeret på stort set alle parametre, og derfor kan selv små ting have en indvirkning.
Men ellers er jeg fuldstændig enig. Man skal overveje om ens website/webshop er er fuldt omfattet af navnet. Det giver ikke mening at kalde sin butik for sko-med-stil.dk eller lignende, hvis man også handler hatte.
Dog vil jeg mene at det netop er i konkurrencepræget marked, at man skal overveje keywords i sit domæne. Som du selv nævner, så gælder alle kneb, og hvis det er et meget konkurrencepræget marked, så er der allerede optimeret på stort set alle parametre, og derfor kan selv små ting have en indvirkning.
Som nystartet i et konkurrencepræget marked, bør man gå efter et væld af longtails og semi-longtails til at starte med - og her hjælper det ikke meget at have et enkelt keyword i domænet.
Som nystartet i et konkurrencepræget marked, bør man gå efter et væld af longtails og semi-longtails til at starte med - og her hjælper det ikke meget at have et enkelt keyword i domænet.
Det har du ret i. Som helt nystartet skal man gå efter en mikro-niche, eller måske en mikro-mikro-niche, hvis der er noget der hedder det :-)
Og så skal der naturligvis være mulighed for at bevæge sig længere op i nichen, når man vokser sig større, og har mere SEO-mæssig muskelkraft. Til den tid kan det give mening at at have et keyword i domænet, men kun hvis det er bredt nok til alt hvad siden kan og fremtidigt skal rumme. Og kun hvis siden er stærk nok til faktisk at konkurrere på søgeordet.