Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bøvl med at installere Magento

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 25. Aug 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude

Er der en der er skarp i installation af Magento på webserver. Jeg har nu forsøgt tre gange uden held. Fremgangsmåden har været følgende:

1. Download og udpakning af filer (ver. 1.4.1.1)

2. Upload af filer til webhotel, herunder magento-check.php for at sikre mig at serveren var rigtig sat op.

3. Ændret rettigheder til 777 på alle mapper og filer.

Herefter burde man vel blive mødt af installationsskærmen ved indtastning af domæne i browser, eller er jeg helt forkert på den. Har fulgt Magentos installationsvejledning slavisk, men får "Siden kan ikke vises"...

Mvh

Lars

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 14:49

larsl:

Hej derude

Er der en der er skarp i installation af Magento på webserver. Jeg har nu forsøgt tre gange uden held. Fremgangsmåden har været følgende:

1. Download og udpakning af filer (ver. 1.4.1.1)

2. Upload af filer til webhotel, herunder magento-check.php for at sikre mig at serveren var rigtig sat op.

3. Ændret rettigheder til 777 på alle mapper og filer.

Herefter burde man vel blive mødt af installationsskærmen ved indtastning af domæne i browser, eller er jeg helt forkert på den. Har fulgt Magentos installationsvejledning slavisk, men får "Siden kan ikke vises"...

Mvh

Lars

Hej Lars.

Det er normalt en dum idé med 777 på alle filer og mapper medmindre du er alene på serveren.

Tjek lige med dit webhotel hvilke rettigheder/umask du bør køre med.

-Det er givetvist derfor siden ikke kan vises. (fejl500)

God vind med shoppen!

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Tilmeldt 25. Aug 10
Skrevet kl. 17:17

Jeg ved at det ikke er serveren der er problemet men nærmere den måde webhotellet er sat op på. Serveren kører nemlig andre Magento shops.  Har kørt magento-check for at være sikker på at serverindstillingerne stod rigtigt. Har du mulighed for at være mere specifik for en servernovice som mig?

På forhånd tak.

Lars

Tilmeldt 28. Jan 09
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 17:23

larsl:

Jeg ved at det ikke er serveren der er problemet men nærmere den måde webhotellet er sat op på. Serveren kører nemlig andre Magento shops.  Har kørt magento-check for at være sikker på at serverindstillingerne stod rigtigt. Har du mulighed for at være mere specifik for en servernovice som mig?

På forhånd tak.

Lars

Hej igen Lars.

Hvad siger dit webhotels support til det ?

Det ville undre mig hvis du får lov at installere med 777 på filer/mapper da du ikke er alene på serveren forstår jeg.

Det er ofte forbundet med forringelse af sikkerheden at give dine naboer skriverettigheder på dine filer og derfor vælger de fleste seriøse webhoteller at afvise eksekveringen.

Tjek din errorlog. Spørg din support om korrekte filrettigheder/umask.

Og som altid; God vind med shoppen !  Wink

Seriøs Magentohosting

Tilmeldt 25. Aug 10
Skrevet kl. 17:25

Jeg er sådan set alene på serveren idet de andre sites er nogle af mine kunders... Ingen kunder har adgang til andet end sit eget webhotel.

Tilmeldt 25. Aug 10
Skrevet kl. 17:40

Spørger lige dumt, men hvor sætter man umask?

Tilmeldt 28. Jan 09
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 17:53

Seriøs Magentohosting

Tilmeldt 25. Aug 10
Skrevet kl. 18:12

Tak for det.

Har nu sat umask(027) i begge index-filer. Er det vigtigt for installationen at jeg sætter chmod til maks. 750?

Tilmeldt 28. Jan 09
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 18:15

larsl:

Tak for det.

Har nu sat umask(027) i begge index-filer. Er det vigtigt for installationen at jeg sætter chmod til maks. 750?

Hej igen.

027 er specifik for det setup vores magentohoteller kører på. Det er ikke sikkert det samme er tilfældet på din server.

Seriøs Magentohosting

Tilmeldt 25. Aug 10
Skrevet kl. 18:19

Hmm, kan da ikke være rigtigt at jeg ikke kan få det til at køre når jeg har 20 andre shops kørende på samme server :-)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)