Har sat en mobil til salg på dba, og forbavsende hurtigt er der så en interesseret...
Kender sku de fleste scams, men!
Han beder om min paypal konto, så vil han overføre pengene. og derefter skal jeg så sende telefonen til hans søn i Nigeria... ja nigeria.... han giver tilmed 50 euro til forsendelse dertil....
anyway... kan der fuskes med overførsler via paypal?
Har kun hørt det skulle være rimeligt sikkert.... og hvis jeg får pengene ind inden forsendelse, kan han på nogen måde så trække dem ud eller noget?
Man kan godt trække penge tilbage fra paypal. (har selv prøvet med et produkt jeg aldrig modtog) - Man skal "bare" skrive til paypal at man aldrig modtog produktet og dokumentere det, hvilket er ret nemt hvis man viser en Track og trace.
Synes det virker meget som scam den der også. Hvis hans søn i negeria vil han en telefon så kan han vel selv sende den :)
Vent med at send telefonen til du har pengene, det er ikke mig bekendt muligt at tilbageføre en overførsel, men man ved jo ikke .... lure lige med her ....
Virker godt nok noget besynderligt. Mener at have hørt noget en gang, med at der var nogle der sendte nogle emails ud, så det så ud som om du havde modtaget pengene, hvilket ikke var tilfældet. Men ser intet galt i, at handle med ham, så længe du er 100 % sikker på, at du har fået pengene.
Modsat skal man aldrig sige aldrig, for cirka 6 måneder side, solgte jeg 20 førstehjælpstasker til Kina. Alt gik efter bogen og jeg modtog mine penge først, for derefter at sende varen.
Nu havde det været skægt hvis de oprindeligt kom fra Kina, desværre ikke...men Indien :)