I efteråret 2005, var der en kunde der forspurgte på et større projekt, som passede med X''s kompetencer. I første omgang strakte jobbet sig til årets (2005) udgang, hvor X skulle møde 3-4 dage/ uge hos kunden, der bor 17 km fra X. X tilbød uopfordret kunden, at de ikke skulle betale for transport, som vi ellers takserede til 4,50 kr/km. Kunden betaler for timer på deres adresse. Denne aftale med kunden, skete uden mit samtykke. Samme aften, da X nævnte dette for mig, bad jeg ham fluks tilsikre at denne aftale med gratis transport skulle bortfalde, såfremt kunden måtte forlænge projekt-forløbet ind i 2006. Ligeledes tilbød jeg X at deltage i et møde med kunden for at tilsikre ændring af aftalen om transport, under forudsætning af omtalte forlængelse ind i 2006. X fortalte mig at det ikke var nødvendigt at jeg deltog, han kunne selv forhandle med kunden. Faktum er da at projektet blev forlænget over flere gange og sluttede okt. 2006 & X ændrede reelt set aftalen med kunden, hvilket jeg jævnligt protesterede imod. Dette medfører at X reelt forærede en indtægt væk, hvoraf 50% af denne er min, pga I/S X og jeg er blevet enige om at stoppe vor firma ultimo 2006, X vil dog gerne have transport godtgørelse jvf statens takster udbetalt, for transport til omtalte kunde, som denne jo aldrig blev faktureret for. Jeg mener ikke at X er berettiget til godtgørelse for transport til denne kunde, idet jeg fra start & ved mange lejligheder protesterede imod at han vedblev at vælge at forære transport væk. Hvad mener I om dette? Er der noget jura vedr sådan en situation? Kan vi evt. bruge en uvildig advokat som mægler/ dommer i en sådan sag? mvh Lars |
Hej!
I et I/S er det sådan, at man hæfter personligt og solidarisk for hinandens handlinger, så med mindre
en evt. I/S-kontrakt siger noget andet, mener jeg ikke du kan gøre det store.
Såfremt kørsel er foregået i hans egen bil, kan X jo bare afregne kørslen efter statens
takster overfor SKAT, hvorefter hans kapitalkonto bliver godskrevet kørslen.
Har du noget på skrift angående dine protester?
/Peter