Hæ hæ.... Ja hvad er odd'sne lige for at lande på glaspladen i det korte øjeblik det tager at åbne og lukke låget på skanneren?
Den lille fyrs sidste tanke: NOOOOOOOOOOOoooooooooooo......
:D
Det er lidt forskelligt hvad jeg gør.... Men jeg laver typisk kun skitser i hånden inden, når jeg ikke på forhånd har et rimeligt klart billede i hovedet af det færdige resultat - jeg synes det er lidt nemmere, at eksperimentere med grundformerne, når man bruger en almindelig blyan :)
Derefter plejer jeg så bare at bruge skitsen som et løst udgangspunkt.... Man kan jo også bare rette den til i PS og køre en auto trace på den i Illustrator. Jeg foretrækker så bare at trace den i hånden - det synes jeg gør det nemmere i forhold til de løbende rettelser*... Men det er jo smag og behag....og ofte er det decideret spild af tid, når nu man bare kan køre auto trace på det.
Jeg bruger også bare en mus - en Logitech-fidus med høj DPI og masser af knapper.... Men jeg skal helt sikkert også have investeret i en tablet. Det er fuldstændigt åndssvagt jeg ikke har gjort det endnu - det er jo den eneste rigtige vej frem :)
* Jeg er ved at lave en Byrne ting, jeg lige kan smide op sammen med skitsen, jeg lavede med blyant, når den er færdig, eller i det mindste lidt mere færdig.... Det giver næsten det bedste billede af hvordan jeg bruger blyantskitser :)