Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skift af CMS system -hvad med 301?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy - god anvisning. Men vi ved jo ikke, om trådstarters nye platform afvikles på en Linux server. Og gør den ikke det, kan han ikke bruge htaccess. Jeg nævnte den blot for at anskueliggøre, hvordan selve princippet er.

Halgård: Kan du løfte sløret for, hvilket CMS du kigger på?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:
Tommy - god anvisning. Men vi ved jo ikke, om trådstarters nye platform afvikles på en Linux server. Og gør den ikke det, kan han ikke bruge htaccess.

Tak, og jeg er næsten enig. Det er webserveren og ikke styresystemet, der er det afgørende. Jeg tog godt nok udgangspunkt i apache, uden at vide om det var tilfældet. 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:
Den er jeg meget enig i, Niels! Hvis et CMS hus ikke kan give klarem entydige og brugbare svar på den slags (selv eller via en tilknyttet SEO partner), er det nok ikke der, man skal lægge sin hjemmeside. At kunne håndtere et platformskifte med 301 redirects etc. må siges at være så basalt nødvendigt, at det SKAL en CMS leverandør kunne håndtere. Desværre er der mange, der ikke kan.

Det utrolige er at det tager ikke lang tid (uanset system) at indbygge en 301-redirect i det. Det har jeg selv lavet i mit system, så når man laver en ny side så kan man fortælle hvad den gamle side hedder..

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy:
IIS-webserver med ISAPI_rewrite filter

Det er slet ikke nødvendigt. En god brug af 404-fejlsiden er lige så god (den bruger jeg i mit)

Tilmeldt 12. Aug 08
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker og bukker mange gange for de meget forståelig svar.

Jeg håber ikke I føler jer snydt men jeg er i princippet ikke ved at skifte leverandør. Har kontakt med en del virksomheder, som selvfølgelige sommetider får ny hjemmeside. Her jeg kan se at de mister en del, fordi "301" ikke er iorden. Og det er jo rimeligt vigtig:-) står i alle SEO bøger ;-) og siden folk webudbyder ikke har styr på det, blev jeg i tvivl om, hvordan det kan lade sig gøre rent praktisk.

Nu kommer jeg så med yderlige et spørgsmål

Antag at det nye CMS har en 404 log, i denne kan man vel ikke se hvilken sider der er forsøgt tilgået både i det gamle og på den nye hjemmeside.

Endnu engang tusinde tak for alle gode svar

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

... hæ din lille snyder :) Dete r helt fint med lidt snyderi for at finde ud af hvordan landet ligger. Og det virker også meget underligt at der stadig er nogen webvirksomheder som ikke kan besvare et simpelt 301 spørgsmål.

halgård:
Antag at det nye CMS har en 404 log, i denne kan man vel ikke se hvilken sider der er forsøgt tilgået både i det gamle og på den nye hjemmeside.

Nej det kan man ikke. Medmindre det gamle også har en sådan log, da du jo på en eller anden måde kan få overført data fra det gamle til det nye. Men som udgangspunkt så nej.

Yderligere hvis man sagde at du flyttede webhotel, og dermed også DNS, så ville det jo altid være den nye server som håndterer de nye kald til domænet, også 404. og derfor vil der ikke være nogen kald til den gamle server og du behøver derfor heller ikke at kunne se en log for det, da alt jo lander på den nye server/CMS

Men hvis det er fordi du gerne vil vide hvilke sider der har skabt en 404 på den gamle server før du flyttede, så skal du bare have fat i loggen for det.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Halgård:
Antag at det nye CMS har en 404 log, i denne kan man vel ikke se hvilken sider der er forsøgt tilgået både i det gamle og på den nye hjemmeside.

Naturligvis bør man logge alle 404 fejl der kommer. Det kan give salg i sidste ende. 

At bruge 404 i samarbejde med 301 er meget nemt:

På webserveren sættes der op at alle 404 kald skal sendes til 404.asp. I 404.asp har man en liste over alle gamle urls fra det gamle site (det er nemt at lave sådan en liste) samt den nye url de skal sendes til.

Har selv lavet et CMS der håndterer dette på smukkeste vis... så når jeg får at vide at leverandør A har et cms der ikke kan håndtere 301-redirect så får jeg røde knopper....og skrevet endnu en leverandør på listen jeg skal tage kunder fra :D

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels:
Har selv lavet et CMS der håndterer dette på smukkeste vis... så når jeg får at vide at leverandør A har et cms der ikke kan håndtere 301-redirect så får jeg røde knopper....og skrevet endnu en leverandør på listen jeg skal tage kunder fra :D
Hæ, ja hos mig tror jeg de er blå de knopper :) Jeg forstår heller ikke at der stadig er nogle CMS løsninger som ikke kan håndterer dette, ej heller har en indbygget log til håndtering af 404 osv, det er jo nemt nok lige at bygge ind i CMS løsningen. Der er i det heletaget rigtig mange punkter hvor jeg tænker, hvorfor er det ikke i dn CMS løsning.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:
Jeg forstår heller ikke at der stadig er nogle CMS løsninger som ikke kan håndterer dette, ej heller har en indbygget log til håndtering af 404 osv, det er jo nemt nok lige at bygge ind i CMS løsningen

Nemlig... Selv i kørende løsninger kan det laves. Jeg har f.eks. lavet det i en webshop der omsætter for mange millioner om måneden og hos en Amino har jeg også gjort det... 

<reklame>Så hvis DU sidder derudover og ikke ved hvordan det skal gøres og vil have det gjort, så send mig en besked</reklame>

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

halgård:
Jeg håber ikke I føler jer snydt men jeg er i princippet ikke ved at skifte leverandør.

Nej da - vi sælger slet ikke CMS :-)

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)