Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde nægter bestilling

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kan godt være jeg har misforstået noget;
men var du ikke til møde med dem ?
Blev der ikke tilkendegivet at du kunne gå videre med opgaven ?

Hvad havde du lavet af undersøgelser inden for dem ?
Hvad forhindre dem i at vade over til konkurrenten med den viden du har givet dem ?
Når du bliver kundespecificeret og laver noget der kun kan bruges ved dem er du konsulent?

En anden ting som jeg tænker på, har du givet dem et overslag på hvor langt tid projektet vil tage og hvad prisen for kunden vil blive inden du sendte regningen og har du specificeret hvad det dækkede samt hvad det kostede kunden at skrinlægge projektet?

vh
Brian

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Jo jeg var til møde ved dem og de bad mig gå videre med opgaven. Jeg havde undersøgt for dem hvad de i det hele taget havde og hvordan det var sat op, det viste sig at chefen godt vidste hvordan det var sat op men den tekniske afdeling havde ikke fået de detaljer.

Intet forhindrer dem i at tage det jeg har givet dem og gå til konkurrenten.

"Når du bliver kundespecificeret og laver noget der kun kan bruges ved dem er du konsulent?" Hvad mener du?

Jeg gav dem overslag på hvor lang tid udviklingen ville tage, det startede jo som en lille opgave der medførte en stører opgave, som igen medførte en stører som til sidst medførte så stor en opgave at de ikke ville betale det, af samme grund har de heller ikke fået at vide hvad det ville koste at skrinlægge projektet.

Jeg tror han får en opgørelse over hvad jeg har lavet for ham hvor jeg beder ham betale og såfremt han ikke betaler sender ham til inkasso, ender nok med at jeg ikke får noget ud af det men så har jeg da forsøgt.

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :
"Når du bliver kundespecificeret og laver noget der kun kan bruges ved dem er du konsulent?" Hvad mener du?


Det jeg mener er; at du har lavet et projektering analyse af hvad det ville koste at realisere projektet. Det er min erfaring noget der koster meget tid hvis det skal laves rigtigt og næsten vigtigste i projektet, for det er her alle projekters fejl starter. Og Du skal Huske på at; Det du har lavet var ikke et tilbud, det var en analyse! Derfor er du også gået fra at foreslå til at arbejde. og derfor er du berettiget til dine penge.. Og så kan han brokke sig herfra og til den dag det koster ham hans virksomhed pga. af at han ikke hørte efter, da chancen var.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Brian: Jeg er helt enig med dig der, men hvordan dokumenter jeg lige det ved en domstol?
Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa..
Unskyld der har været lidt dødt på svaret de sidste par dage, men skulle lige forbi familien, hvilket gør at jeg først kan svare dig nu.

Hvis det var mig, ville jeg starte med at sætte mig ned og skrive ned hvad er det jeg har lavet frem til at projektet blev skrinlagt. Det er alt lige fra møder, som analyse, til den konkrete behandling for at give din kunde det kvalificerede estimat over hvor omfattende projektet vil blive.
Herefter laver du en liste hvor du skriver ned, dato, fra kl til kl, og hvad arbejdet indebar, og så lige referere til dit uddybende materiale. Har du nogle emails vil det bare være kanont. Det er også vigtigt at du skriver referat ned fra dine møder med kunden, og især hvis du så kan beskrive hvor du har brugt din analyse over for kunden. Med det materiale vader du bare op til advokaten og så skal han nok strikke et juridisk brev sammen der sikre dig en meget stor del af dine penge..

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis han har modtaget fakturaen og ikke betalt, så send en rykker 1. Hvis den heller ikke bliver betalt, så send rykker 2 med varsel om inkasso. Send derefter (via RKI) en specialrykker og derefter til inkasso.

 

Det er ikke noget du skal bruge mere tid på - pas hellere forretningen og lad dine samarbejdspartnere (RKI, Inkasso og lign) klare resten. Ellers kommer du til at bruge for meget tid og energi på sagen.

 

Så pas forretningen og brug max 3 min på at sende rykkerne og videregive sagen. 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Det hjælper bare ikke en meter at sende noget til inkasso hvis kunden nægter at skylde pengene, så skal man alligevel et smut omkring Byretten før man kommer videre.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)