Sidder og leger med tanken om at lave en hjemmeside men er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an. Jeg har overvejet at benytte mig af Dreamweaver da jeg ikke har nogen programmeringsmæssige forudsætninger. Nogen der har nogen erfaringer med dette program og hvordan er mulighederne for f.eks at indsætte et modul således at læserne kan kommentere artikler mv? Futurecom i Århus (futurecomaarhus.dk) udbyder et 6 ugers kursus i webdesign, dtp mv. Nogen der har nogen erfaringer med dette kursus eller lignende? Her til sidst vil jeg gerne sige tak til alle brugere af Amino.dk som gør det til et fabelagtigt forum. MVH AP |
Hej Anders
Jeg kender godt DreamWeaver.
For at dine gæster kan få lov at skrive på hjemmesiden, er det normalt nødvendigt, at du binder formularen, de skriver i op på en database. Det er så de data, der efterfølgende skrives dynamisk ind på siden. I sin helt simple form kan man også lave noget med FSO (File Scripting Object), hvor brugerne skriver til en tekst fil, som du så loader ind på siden.
Hvis det er fordi, at du vil have en fremtid inden for Internetet, så lyder det som en fin ide at starte med kursus mm for at komme i gang. Jeg kan om 3 dage sige, at jeg har arbejdet i 10 år med Internettet... og jeg lærer STADIG hver dag, så du må forvente en indlæringskurve, som aldrig topper. Dette kan facinere nogle personer og skræmme andre. Personligt synes jeg, at det er fedt hele tiden at kunne lære mere og mere.
Tager du på kursus blot for at få en hjemmeside op at køre, så er det en MEGET stor omvej, du tager. I dette tilfælde får du meget mere for pengene ved at anvende et CMS system, f.eks. Site-editor. I disse systemer er der indlagt års erfaring med, hvad der fungerer, og hvad der ikke fungerer så du ikke behøver at gå den samme lange vej til de samme erkendelser som mange har gået før dig.
Nogle af tingene, du skal sætte dig ind i er navigation, design, formulering at tekster, markedsføring, søgemaskineoptimering, mm. blot for at nævne nogle få aspekter. Du kan læse mere om søgemaskineoptimering og markedsføring på Effektiv Markedsføring.
Venlig hilsen,
Venlig hilsen,
Christian