Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lønmodtager - selvstændig - fradrag

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har siddet og prøvet at hitte hovede og hale i denne komplicerede kombination. Nu vil jeg blot spørge jer ad om jeg så har forstået det rigtigt:

Jeg er lønmodtager, arbejder 37 t/uge i faste timer mandag til fredag.

Samtidig er jeg ved at starte en virksomhed op selv. Faktisk indenfor samme branche som den jeg er lønmodtager i...

Min plan er at bliver i lønmodtager rollen ½-1 års tid endnu, og så hellige mig min egen virksomhed 100%, men indtil da kan jeg sagtens varetage opgaver, som ligger udenfor min lønmodtager arbejdstid.

Som jeg forstår det, så vil jeg i tilfælde af, at SKAT ikke godkender min virksomhed som erhvervsmæssig IKKE kunne modregne udgifter og underskud i min egen virksomhed i lønindtægten fra mit andet arbejde?

Hvis SKAT dog godkender min virksomhed som erhvervsmæssig, så vil jeg godt kunne modregne udgifter (blandt andet leasing ydelser..) i min lønindtægt fra mit andet arbejde?

Med andre ord... lad os sige jeg har 3.500,- pr. mdr. i personligt fradrag. I min egen virksomhed har jeg en mdr. leasingydelse på 2.000,-. Svarer det kort og godt til, at jeg kan sætte mit fradrag op til 5.500,- pr. mdr., hvis min virksomhed bliver godkendt? Altså kan jeg trække det fra løbende, eller kan jeg først trække det fra, når jeg laver min årsopgørelse?

Jeg læste lige listen igennem mht. om ens virksomhed er erhvervsmæssig. Handler det i bund og grund ikke blot om, at jeg giver udtryk for, at jeg tror på det her og at det rent faktisk er min fremtid vi taler om?

Vil det spille nogen rolle om jeg sammensætter en guesstimate på næste års regnskab i mit kommende firma, eller er det overkill på nuværende tidspunkt i opstartsfasen?

For at klarificere mine intentioner, så drejer det sig om, at jeg vil investere i noget udstyr, som jeg vil bruge til at skabe indtægt i min egen virksomhed. Denne anskaffelse sker igennem en mdr. leasing ydelse, som jeg så gerne vil kunne trække fra i min personlige indkomst fra løn modtager jobbet.

På forhånd tak, jeg ved godt der var mange spørgsmål i det her :)

Mvh

Torben

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:47

Hej!

Kan ikke se noget problem mht. erhvervsmæssig virksomhed.

Du skal registrere dit virk.resultat som B-indkomst.....er der underskud, vil dette blive modregnet din A-

indkomst.

Din inkomst kan du regulere ved at ændre din forskudsopgørelse.

MvH

Peter

Fra København
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 13:56

Tak for hurtigt svar!

Ok, det lyder jo umiddelbart godt.

Skal det forståes sådan at jeg ikke kan bruge "underskuddet" til at modregne i min månedlige løn? At det istedet bliver skat jeg får tilbage når de har opgjort min årsopgørelse?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)