Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra kina

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey aminoér

Omkring den 8 januar, tager jeg til Kina for at købe ind til start af butik.

Men har lige nogle spørgsmål, som jeg håber nogle kan svare på.

Snakkede med SKAT, om at importere tøj, og noget af det sagde de at man skulle have papir fra fabrikken, om da de havde lavet det. Jeg har så bestemt mig for at lave tøjet hos en skrædder først i kina, hvorledes kan skal en kineser som ikke er vant til at udskrive papir til udlandet gøre dette?

Kan man importere alt? Ved ikke om der ligger problemer med at importere bærbare, musikanlæg, fladskærme til eget brug og butik?

Jeg køber alle vare selv og stiller det hos speditør-firmaet. Er der noget jeg skal være påpasselig med?

Håber at nogen kan hjælpe.

Venlig hilsen Leeng

Tilmeldt 7. Jun 06
Skrevet kl. 23:30
Hej

Er der ikke nogen der kan give mig en hjælpende hånd.

Jeg har nu snakket med en fra amino, som kunne hjælpe mig transporten, og skal have 3500 for 5m3, er det den alm. pris?, hvornår kan det betale sig at luftfragte det?

Hilsen Leeng

Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 13:52
Dkr 3500,- for 5 m3 lyder dyrt - nu nævner du jo ikke detaljeret hvad denne pris indebærer, men en nogenlunde markedspris gennem en speditør bør lyde på usd 60 (incl diverse tillæg) fra speditørens lager i Kinesisk havn til dansk havn - deril kommer danske omkostninger og evt omkostninger til lagerhåndtering i Kina naturligvis.

Du finder ikke kvalificeret hjælp til dine aktuelle transporter og rent praktiske gøremål i den forbindelse herinde på Amino (på Amino kan spørge efter andres erfaringer, gode råd og evt kontakter mht transport og logistik og den slags).

Såfremt du selv ønsker at stå for transporten, så tag fat i et par speditører DFDS, Blue Water, Aarhus Shipping Logistics, Seatainers, ALPI - eller slå dem op på Krak''s - få et par skriftlige tilbud og hvis de ikke gider hjælpe dig i den udstrækning du har behov for, så er de ikke interessante for dig.

Luftfragt er hundedyrt og benyttes kun ved meget små forsendelser/kurer eller når lokumet brænder....

Husk transportforsikring.

Tilmeldt 15. Aug 06
Skrevet kl. 13:56
prisen på usd 60 er per m3 - altså usd 60x5m3 = usd 300 (ca dkr 1800 for 5 m3 fra Kinesisk havn til dansk havn) - det fremgik vist ikke at tidligere indlæg.
Tilmeldt 7. Jun 06
Skrevet kl. 17:28
Hej Appel

Prisen jeg har fået er på 65 dollars pr. m3, og har så regnet mig frem til hvad det koster med alt inkl. til 3500kr. for 5 m3, her er det tilbud jeg har fået:

Tilbudet er gældende fra FOB Shenzhen.

Søfragt: USD 65 per M3 eller TON

Danske omkostninger:
Terminal Handling Charge: DKK 125,00 per M3 eller DKK 375,00 per TON
LCL Service charge: DKK 166,00 per ton
Import dokumentation: DKK 375,00 per Bill of Lading
Fortoldning: DKK 175,00 per fortoldning
Told kontrol: DKK 85,00 per fortoldning
ISPS: DKK 60,00

Dertil kommer lokale omkostninger i Kina (Terminal Handling Charge, Kørsel, pakhusleje etc.).

Firmaet er sinotrans/EUROSHIP SCANDINAVIA. Måske nogle der har erfaringer med dem?, Eller har hørt noget om dem?

Et andet spørgsmål, er at min onkel kan få det betydelig billigere med et speditør firma, i kina (39dollars), men kan man så få et andet speditør firma i DK, til at stå for fortoldning mm.?

Der er noget af det tøj, jeg skal have ind i DK, som behøver et, GSP certificate, nogle der kan forklare nærmere om det?.

Hilsen Leeng

Tilmeldt 15. Aug 06
Skrevet kl. 11:36
Hej Leeng, det tilbud du har fået ser fint ud - går her ud fra, at søragten på usd 65 per m3 er incl det der hedder CAF og BAF (tillæg for valuta og olie).

Mht de danske omkostninger, så er det klart til den høje side, men du er jo en lille fisk og det er på de små fisk guldet skal spindes i transportbranchen (that''s the way it is)

Hvis din onkel kan købe en billigere transport i Kina, så er det da bestemt værd at overveje - men når fragten er betalt Prepaid (CIF) til Danmark, så er de danske omkostninger som regel også lidt højere end normalt. Mht håndtering og fortoldning, så kan enhver speditør hjælpe dig med dette.

Hvis du selv betaler fragten som Prepaid (CIF), skal du også selv stå for forsikringen.

På visse varer skal man kunne fremvise et oprindelsescertifikat.

Med en onkel i Kina, kan det vel ikke gå helt galt....

God tur og godt nytår

Tilmeldt 7. Jun 06
Skrevet kl. 16:16
Tusind tak. Rart at man kan få bekræftet at man er på den rigtige vej.

Ang. oprindelsescertifikat hvad sker der, hvis man importerer det ind i DK, og man ikke har det?

Og skal lige have spurgt om det er med CAF og BAF, for det ved jeg ikke om det er, men ved at jeg skal betale yderligere for en forsikring.

Godt nytår til dig også.

Fra Randers
Tilmeldt 27. Jun 06
Skrevet kl. 17:56
Hej Leeng

Jeg har et par spørgsmål til dig.

Skal di indkøbe i Shenzhen ?.

Mangler du en god speditør så har jeg en i Shenzhen.

Skal du i "METRO" i Shenzhen og vil købe lidt for mig ?.

Jeg vil så lige sige til den pris som du har fået opgivet nok ikke lige passer med virkligheden for ca. 5. M3,, jeg betalte 6313 HK$ for 322 kg. / 2.48 CMB til havn i Århus i August måned.

Min speditør er,, Quality-Express Forwarding (HK) LTH. Tlf. 86-755-82136613 , de har afdeling i Shenzhen og vil godt sørge for transport til HK så du undgår at betale export afgift i Kina.

Tilmeldt 7. Jun 06
Skrevet kl. 21:40
Hej Jan.

Du må lige skrive, hvilken ting du ønsker jeg skal købe, og om det er ligetil?

Du mener altså at den pris jeg har fået, ville blive højere??

Skriv da, hurtigst som muligt, rejser på mandag.

vh Leeng

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)