Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google finder både ø og o domæne ???

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Apr 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SEO-eksperter!

Købte mit domænenavn med både ø og o. Har lavet en 301 redirect på mit ø-domæne til o-domænet.

Problemet er, at jeg søgte min hjemmesidegoogle og fandt dem begge 2 på samme side. både ø og o!

Dog er det ikke andet end 1 uge siden, at min hjemmeside gik i luften. Men på o-domænet har google allerede registreret indholdet. Hvilket den ikke har på ø-domænet.

Har jeg lavet noget forkert eller går der længere tid før googe har registreret at jeg har 301 redirect på ?

Tak på forhånd!

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 21:59

Hvordan har du redirectet? Det kan måske hjælpe hvis du vil løfte sløret for hvilke domæner der er tale om

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:50

hey.

Mit bud er at du kom for sent ud med at lave en 301 permanent redirect.

Så det du kan gøre er at vente på at Google fjerner ø domænet igen fra Google. eller du kan gøre det at du midlertidigt går ind og fjerner redirect, hvis den er på serverbasis fx htaccess. og dernæst går ind og opretter dig i webmaster tools med domænet ø... og gå der ind og lave en såkaldt adresseænding til domænet med o. der står hvad du skal gøre.

Begge virker fint og efter hensigten.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 4. Apr 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 00:53

KTJ-Media.dk:

hey.

Mit bud er at du kom for sent ud med at lave en 301 permanent redirect.

Så det du kan gøre er at vente på at Google fjerner ø domænet igen fra Google. eller du kan gøre det at du midlertidigt går ind og fjerner redirect, hvis den er på serverbasis fx htaccess. og dernæst går ind og opretter dig i webmaster tools med domænet ø... og gå der ind og lave en såkaldt adresseænding til domænet med o. der står hvad du skal gøre.

Begge virker fint og efter hensigten.

MVH Kim

Hej og tak for feedback! Efter at jeg har lavet min adresse-ændring, skal jeg så stadig tilføje min 301 redirect igen på ø-domænet igen ?

Tak for hjælpen!

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 08:44

kikoso:

Hej og tak for feedback! Efter at jeg har lavet min adresse-ændring, skal jeg så stadig tilføje min 301 redirect igen på ø-domænet igen ?

Tak for hjælpen!

Ja, som sagt står der eksakt hvad du skal gøre når du går ind på siden for adresseændring.

i korte træk er det:

• opret domænet med o på en server (har du gjort)
  • lav en 301 fra ø til o (har du ikke gjort da du skal fjerne 301 hvis det fx gøres via serveren eller htaccess, da Google skal kunne se at det er dig der ejer domænet, hvilket tit gøres via en oploadet fil eller script)
  • til sidst skal du oprette domænet med o i webmaster tools
  • så er du klar til at lave en adresseændring.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)