Men bare fordi de ikke kan fylde en 20" container. Kan de sagtens bestille alligevel? Jeg er igang med en ordre på 2-300 stk af en varertype. Som bliver sendt med dansk logistic firma. 43 kg lyder i fragt på ca. 2.500 kr? og det er fra dør til dør.
Ja problemet er blot at fragten er uforholdsmæssigt dyr, som man ser da man kun betaler 12-15000kr for en 20fods container til ca 20 tons gods, FOB kina til din dør i Danmark alt incl. m. h. t. fragt. THC etc.
Men bare fordi de ikke kan fylde en 20" container. Kan de sagtens bestille alligevel? Jeg er igang med en ordre på 2-300 stk af en varertype. Som bliver sendt med dansk logistic firma. 43 kg lyder i fragt på ca. 2.500 kr? og det er fra dør til dør.
Med den fragt pris kunne det næsten betale sig for dig at tage en retourflybillet til kina og hente varen selv
På supersaver.dk kan du flyve CPH - Beijing-CPH for ca 3- 4000kr
Der er selvfølgelig en forskel på om det er varer til under eller over f.eks 10kr/kg om de kan bære en dyr fragt og ligeledes om man kan vente min 30 dage på varen.
Jeg går ud fra at din opstilling ikke er komplet ellers må der være noget galt med min regner og jeg håber ikke at DHL regner med en $-kurs på 9.58
Men godt klaret at forhandle de her lette shorts eller hvad det nu måtte være ned med 25 % men stadig udgør fragten en meget væsentlig del af varen pris. Men ved større partier. men længere fragttid vil du kunne sænke udsalgsprisen samtidig med forøgelse af fortjeneste . Jeg regner generelt med en fragtpris fra Østen på 0.60 til 1.00kr/kg ved fyldt container.
Ja første gang jeg skrev, var en fejl. Skulle lige læse fakturaen igen. hehe jeg undskylder...
Med hensyn til fragt er der stor forskel jo. Men lige nu er det let fragt. Jeg regner med at kunne fylde en 20fods container for omkring 12.-18.000 kr og få fragten den til Danmark. Hvis det er tekstil er der selvfølgelig 12% i fortoldning, og nogle olie tillæg. Men en container fyldt, Koster omkring de 12-18.000 kr.
Jeg har tænkt på at lave et mindre katalog, som jeg udsender til amino brugerne. Så de små iværksættere kan få del af "jo mere du bestiller, jo mere spare du". Så f.eks 15 personer skal bruge varer der fylder en container. Ved dog ikke endnu hvor god denne ide er.