Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

System (online) søges til håndtering af timer & materialer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Aug 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej Aminoer..

 Vi er et midre El-firma der til tider har ret mange (selvstændige montørere lejet ind). De udfører ikke el-mæssigt arbejde. Men vi har brug for et system hvor vi kan lægge en "arbejdsseddel" ud og de valgte montører kan acceptere den. De skal kunne scanne materialer og timer ind. Herefter sende/afslutte den og vores kontor så hente den hjem,. Vi bruger p.t. C5 Light, men havde tænkt at købe den helt store hvis der kunne findes en fornuftig kommunikations løsning til bilerne. Alle vogne har net/not books med Oister opkobling. En af vores El-grossister har en rimelig løsning som er gratis at bruge, men savner nogle egne opsætnings muligheder.

Case :

1 ) kunde ringer og bestiller opgave

2) kontor eller bil 1 opretter arbejdsseddel (evt i c5 til udlæsning ? eller andet ?)

3) Kontor eller bil 1 vælger hvem der skal på sagen, og vedkommende får sms eller mail om ordren.

4) I bilerne kan man nu se sagen beskrivelsen vælge at det kan man godt

5) forbrugt tid, og materialer(stregkode baseret evt egne lagre eller grossist opslag ?)registreres pr dag og sendes hjem til kontor.

6) Kontor kan evt udlæse den afleverede arbejdsseddel fra bilen i en kommasep fil fra online systemet til indlæs i c5 eller anden løsning.?

7) der kan dannes fakt , hvor vores eget lager reguleres

 

Jeg ved det kan være rimeligt komplekst at få op at køre med .eks c5, mn hvis der nu er nogle der ved hvordan man evt kunne løse ovenstående problem lidt fikst og måske billgt så ville det glæde os at høre mere.

Vort store problem, er reg timer og materialer pr sag pr medarbejder.

Jeg er lidt i tvivl om materiale styringen og hvor det bør ligge men her er i det administrative system nok at foretrække for ikke at få priser med rundt i biler, samt at de er opdateret med nyeste hele tiden.

 Jeg kunne måske forestille mig at vi fik en form for webshop hvor man med et sep login pr medarbejder kunne komme til et område hvor arbejdssedler kunne ligge, hvis så alle varer fandtes i shoppen kunne de jo poulært lægge de forbrugte og timer i en kurv, til ordre tilbage til kontoret ? måske en løsning bare en tanke, men mangler know how inden for området..

 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gamle BygTeq har udviklet det nok mest effektive system til elinstallatører. Nu er de godt nok overtaget af EDB Gruppen men deres løsning lever i bedste velgående.

http://www.eg.dk/page5231.aspx?recordid5231=295

Deres system er integreret til WPA som er det mest stabile system jeg har set.

Det er lidt med vemod da jeg som gammel C5 mand udviklede et tilsvarende system til låsesmedebranchen og den gang havde vi også en plan om at videreføre dette system til elbranchen men vores el samarbejdspartnere blev desværre opkøbt og så blev el projektet skrinlagt men låsebranchen anvender stadigvæk mit system.

Du er velkommen til at spørge løs - jeg vil mene at jeg er temmelig godt inde i C5 / el verden.

/Søren

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

WPA - Nemt og enkelt, men kun hvis du kan nøjes med deres standartløsning.

Jeg er selv udekørende tekniker idag, og har WPA som PC løsning. ( den fåes også til PDA )  Jeg arbejder hos en af dk's store installationsvirksomheder.

Hvis vi vil have rettet noget til, så det er specielt lavet til vores brug, så er de meget træge at have med at gøre. Vi er ca. 400 eksterne folk der i den sidste del af projektet, skal køre med dette system, og jeg har været med i tilretningsfase (nu på andetr år)

Vi får opdateringer uden vi bliver varskoet, og det kan tage op til en dag, hvor vi ikke kan bruge systemet. De har stadig lidt bøvl med udvikling og noget er vi gået over til selv at udvikle.

Stort plus skal dog også lige nævnes - der kan, selv om server er offline ved opdatering, arejdes i offline mode og ved næste mulighed - kan timer/materialer uploades. Der er en meget overskuelig kallenderdel, hvor der er det fulde overblik som overmontør - er ordren sendt, har de accepteret jobbet - er de igang osv.

Systemet er blevet bedre efterhånden og er fuldt ud acceptabelt, men mest hvis man har standart behov.

 

VH Arne

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)